Meg og mitt enkelt-kompliserte hode!

I dag har jeg gjort begge deler.

Man kan jo sikkert tenke at det er vel ikke helt supert for økonomien, men shit la gå.

Egentlig er det litt feil, for den ene «transaksjonen» var et bytte av bukse, men dog – veldig hyggelig bytte.
Jeg, småbarns-svima, hadde dratt med meg feil størrelse på ei bukse jeg kjøpte for en måned siden. Siden den gangen har buksa ligget i bilen, og vært med både hit og dit. I dag fikk jeg endelig surra meg til å ringe butikken for å høre om det var mulig å bytte. Veldig hyggelig sa jenta på Floyd i Drammen at det skulle de selvfølgelig ordne, selv om jeg var lovlig seint ute. Hun forstod heldigvis min «småbarns-svime-forklaring»..

Transaksjon nummer to derimot kom av mannens forsøk på muffins. Ikke spør meg hva som skjedde men han fikk samme resultat som jeg ville fått. En del røre på plata, litt i papirformene og en merkelig svai i ferdig produkt. Nedover-svai.
Jeg er jo ikke akkurat en VINNER på kjøkkenet så jeg må innrømme at dobbelt-papir har blitt praktisert for mitt vedkommende også. Aldri har jeg sett så snodige former på muffins, men det er jo VELDIG hjemmelaget ut da. Og smaken er jo upåklagelig selvfølgelig.
Derav et søk på ebay på silikon former. Disse koster jo ikke veldig mye på for eksempel Jernia heller, men dog: billigere på ebay, og i mange flere festlige former. Hvis man først kan velge form som hjerter og stjerner, er det jo kult.. Ikke noe som kanskje ser ut som ei stjerne pga røre og papir som ikke snakker sammen…!? 🙂

Det jeg sitter å tenker på er jo hva butikkene opplever av konkurranse. Ebay og drøssevis av andre nettsteder må jo ha tatt mye av handelen ute i butikk? Har ikke sett noen statistikk på dette men tenker at det må jo begynne å bli betydelig?
Jeg vet jo også fra jobb at handelsmåten endrer seg. I dag søker vi bare på «produkt» og «lavest pris» – SÅ reiser vi ut for å handle. Vi støtter oss ikke så ofte på kunnskapen og service i butikk først. Tidligere var handelsveien kun face-to-face. Man oppsøkte stedet man viste man kunne få produktet og hørte på hva selger hadde å si. En god selger kunne jo solgt Fett til Michelin-mannen..
Netthandel til jul? Jeg skjønner den godt! Det er jo et svare kaos hvis man er ute i desember – og det er styr med alt fra parkering til dårlig papir på pakkedisker. Det er kanskje ikke så rart mange velger .no og .com?

Men samtidig: Dæven så god service jeg fikk på Floyd i dag! Det var jo supert! – og det kan jo være litt sjarmerende med litt julehandel også.. I november er det jo litt mindre folk og slippe HELT unna klarer nok aldri jeg. Dessuten – bytte gaver som er kjøpt på nett er vel mer eller mindre et ikke – prosjekt.

Jeg undrer meg..

Muffins er muffins!!

MUFFINS ER MUFFINS.. 🙂

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

