Tidsklemma

.. og ufornuftig bruk kanskje?

Akkurat i disse dager går det i hundre og atten, så DA – av alle tider, tar jeg meg tid til å blogge noen ord.

Det er jo helt bortinatta egentlig. Jeg innser jo det nå. Men jeg ser for meg at fem minutter med fart på fingrene får sus i serken og vind i aggregatet, så jeg suser innom:

  1. Jeg burde heller bli ferdig med de ni gardinlengdene som MÅ legges opp i dag.. MEN to av dem ligger selvfølgelig i bilen som måtte på verkstedet..
  2. Jeg burde MÅ bare skive at jeg burde gjøre det først.
  3. Jeg burde sjekket jobbmappa – det er drøssevis der man lett kunne brukt kvelden på..
  4. Jeg burde bare sitte oppe hos knerten som ikke vil sove for tenna klør
  5. Jeg burde bare sitte oppe hos den litt større knerten som roper på mamma og ikke får sove fordi han sov i bilen i stad..
  6. Jeg er glad de unga har en far som virker til akkurat punkt 4 og 5 akkurat nå.
  7. Jeg burde skrevet et hyggelig brev til Sveits igjen – men kanskje hun leser her i steden
  8. Jeg burde vasket huset så det er klart til helgen
  9. Jeg burde forberedt grønnsakssuppa som skal lages i morgen, kappes og skrelles alt mulig rart
  10. Jeg burde gått å lagt meg siden jeg sov 2 timer i natt som var
  11. Jeg burde planlegge bursdagen til største gullet, så han får en ok feiring
  12. Jeg HAR planlagt alt som skal gjøres før fredag når vi endelig skal ta over hytta, men jeg har ikke gjennomført mer enn 30%
  13. Jeg burde bestille frisør time, håret er lengre hva som er bra for meg
  14. Jeg burde planlegge julegaver og bursdagsgaver for resten av året, det kommer kasta på meg hvert år!
  15. Jeg burde vært mer strukturert etter kl 16, og før kl 8.
  16. Jeg ønsker meg energi..
  17. Jeg burde ….. bare sette i gang..

Får gjøre det da.

Hva er ditt beste tidsklemme-råd?
Mitt er egentlig yoga, men hvem har vel tid til det?

Legg igjen en kommentar

