Min snø

Det formelig bare detter ned i hauger og lass. Snø i sånne mengder at bankkontoen min skulle ønske den hadde hatt det samme problemet. Bare med cash.

Sånn er det altså ikke.

Snøen på min lille flekk her i verden er nå kommet opp i anselige mengder, men jeg er rimelig sikker på at det ikke er NOE mot hva de pleier å ha her på kanten. Dette er nemlig snø-hølet i byen. Vi har «bare» vært her i tre snille vintre. Dvs – til den siste vinteren fant ut at den skulle bli vinter da.  De siste to ukene vil jeg jo si at den har gjort en grei jobb.

Heldigvis er jeg ikke av typen som synes det er HELT HÅPLØST med snø. Faktisk har det blitt ok nok nå. Selv om jeg ikke er noe skifantast, hverken nedover eller bortover, er vinteren blitt .. tja.. ok.
IMG_9590Sånn er nå min lille sti til vedsjulet.. Jeg må jo innrømme at det er greit mye. Jeg er litt usikker på om det for noen er en konkurranse om å hate snø mest, eller om å ha mest snø eller om å bruke den mest, sånn i det store og det hele når man snakker om det, men det jeg vet er i alle fall at det var tomt for ved inne, og jeg måtte grave meg vei.
Det som skjer med meg når ting blir latterlig mye, er at jeg må le. Snømåking med lættis er liksom helt innafor. I dag måtte jeg også le fordi jeg oppdaga jo på min vei til oppdelt treverk at jeg kasta snøen opp på kanten, så datt den bare ned bak meg igjen. Det er kanskje konsekvensen av å være 1.65 på sokkelesten, og tro at man elegant kaster snøen langt nok når kanten når deg til .. puppa. Niks. Kasta det egentlig bare over, og litt bakover… og tilbake på plass da.

Kom meg til slutt frem, og da er det tid for:
IMG_9598… også var det den malinga i kjeller`n da.. Skal- skal ikke…?!

 

3 comments

  1. Det ser ut som du har like mye snø som det er her og jeg bor i et snøfylke 😀 Jeg liker snø om vinteren syns det er så koselig med hvite trær og snøfonner:) Blir i godt humør av å se eventyrstemningen utenfor stuevinduet. Jeg er ikke noen skielsker men snø liker jeg;)

Legg igjen en kommentar

