Baby-språk

Det har skjedd igjen!

Jeg har begynt å snakke baby-språk…

Sakte med sikkert gikk det jo over med eldstemann, takk og pris! – Gutten er to OG ET HALVT ÅR – snart!
Men noe av det essensielle med baby språket henger igjen, da med en litt annen undertone. Eller kanskje det er den samme?
Jeg vet ikke.
Det jeg snakker om er gjentagelse.

Jeg gjentar ALT minst to ganger. IGJEN!

«Hei, gutten min! Er du våken!? Ja, er du våken, gutten min?! Sååå blid gutt, såååååååååå blid gutt du er!!»

….. HELE DAGEN!

-Gjentar jeg alt.. Med fare for å bli tilnærmet gal…

«Åååå så fin, ja så fiiiiin du er!» .. i falsett.

Jeg må jo si at jeg skjønner at man får munndiarè når man endelig treffer andre voksne. Helt vanlige folk som snakker i vanlig toneleie og ikke gjentar alt i det uendelige eller har øynebryna godt planta tett oppunder hårfestet og prøver å se så blide ut de bare kan. Jeg må jo egentlig bare beklage til de jeg måtte møte på min vei, som kanskje føler seg litt overkjørt av mine; «Hei!!! Hvordan går det med deg? Går det bra!??»
Antagelig skriker hjernen min; «Snakk til meg! – ikke bare sikle!» 🙂

Det er gjentagelse med eldste mann også – som tidligere nevnt. Men det går mere på at han spør tre tusen ganger; Va hete?? Jeg regner med det er hans måte på å lagre info. Gjenta det for meg uendelig mange ganger så lærer jeg det nok, mamma! Jeg forventer nå at han vet hva en støtfanger er. Det blanke på bilen i hans høyde, med snø eller vann på. – Som er «Møkka» ikke spis snø derfra!  -Spør man og får samme svaret førti millioner ganger må det jo sitte?

Joda – alt har sin sjarm! Særlig dette med språk. Jeg har fått tak i en bok som skal inneholde mine skrevne memoarer om hva de får liret ut av seg på sin vei mot et flytende morsmål. Jeg er jo spent på om jeg får fulgt opp den, men jeg håper det. Før jeg glemmer at eldste mann er opptatt av om lillebror har «blokken sin». – selvfølgelig smokken. Ikke husker jeg om jeg fikk filmet at tidligere nevnte lillebror har øvd seg på å være fontene heller. Det har han nemlig slutta med allerede.

Dæven tiden flyr.

Det krever jammen sin dame å huske på å notere alt, samle på minner og samtidig ikke glemme å være voksen også..? Altså –
man kommer til å trenge mer voksentid. Bare «bæ bæ lille lam» … nei, det GÅR altså ikke – Nei, det går ikke..

Huske på å minne Lisadug på å ta med badedrakt, så kanskje man kan få stampa seg litt i morra til en avveksling..!

Have-it.

Legg igjen en kommentar

