Meg og mitt enkelt-kompliserte hode!

Jeg har satt årets nyttårsforsett! De siste årene har vel mitt forsett være å bare fortsette, og det har jeg for all del tenkt å fortsette med, men jeg skal også gjennomføre noe annet i løpet av året. Jeg skal ikke slutte å røyke eller slanke meg, (eller.. Eh.. Det gjør man vel alltid) men jeg SKAL skrive ferdig kokeboka mi..!

Ikke alle har fått med seg at jeg faktisk skriver bok – men det gjør jeg altså.
Kommentaren på jobben i dag var «HÆ?? skal du gi den ut også??»

– JA, det skal jeg.. – og – NEI – jeg kan i utgangspunktet IKKE lage mat.

Det er jo nettopp derfor jeg skal skrive kokebok! Jeg synes jo at det kokkeyrket er noe så godt som alle får tredd nedover øra. Urettferdig? Man må jo ikke snekre opp en vegg i ny og ne selv om man ikke kan det?? Satt på spissen, ja.. men det er nå tanken da.. Jeg har funnet ut at det er på tide at en som ikke kan lage mat, skriver en bok – og gjør det forståelig for andre i samme båt.. Helt ned til beinet om du skjønner.
Jeg har vurdert å gi dere en liten smake bit av boka mi, og her kommer den. (dette er midt inni karamellpuddingen…)

Finn frem en kjele –gjerne en med litt tykk bunn, for da blir melka litt gladere. Ta to spiseskjeer sukker i kjelen, sammen med 2 dl fløte og 4 dl melk (vanlig lett melk går
fint). Så tar du frem vaniljestanga du har kjøpt på butikken. Den er på glass
eller i pose i krydderhylla. TIPS: I krydderhylla i butikken står varene ofte
Vanillaalfabetisk! Brett ut stanga og snitt ned på midten. Du må bare sørge for at du
faktisk deler den så frøene som er inni får sjansen til å komme ut. Du trenger
ikke skrape og holde et leven med stanga, bare snitt i den på langs og sørg for
at du kommer igjennom veggen. Der lærte vi kanskje noe mer? Vanilje er smak fra
frø inni sorte stenger som ser ut som ti centimeter lange rosiner.

Sett plata på midt på skala`n igjen, og igjen – ikke lek med sønnen din eller
sjekk face, men rør i melkeblandingen til det begynner å ryke. Det skal ikke
boble. Sett så kjelen på benken – kanskje ved siden av brødforma?

Det som antagelig har skjedd oppi brødforma nå er at karamellen har stivna.
Ikke fortvil – det er riktig. Jeg skjønner ikke hvordan men det blir flytende
igjen etter ett vannbad. Kommer tilbake til det…

Så da er jeg spent?? Hva synes du??
Jeg har sjekka litt med det der utgivelses greiene.. Og selvfølgelig kunne jeg jo tenkt meg å hatt et forlag.. (som bare var mitt liksom…) – men det er jo ikke hundre prosent sikkert at Kagge skjønner at jeg er gull for butikken hans.. Så derfor har jeg i dag sjekka ut plan B.
Og det finnes faktisk flere muligheter for å gi ut bøker sjøl. Skikkelige bøker.. Men det ser ut som det koster meg en del tusen da. Kanskje tjue tusen faktisk. Så er spørsmålet; skal jeg bare trykke opp si fem stykker og velge ut heldige, eller skal jeg knalle til??
Hmmm….!!!
Ja for jeg MENER DET ALTSÅ!!! Denne boka kommer til å eksistere – i en eller annen form og antall… 🙂

Er i tenkeboksen, og blåser støv av lommeboka.. TIPS MOTTAS MED TAKK!! 🙂

Comments on: "20 tusen i nyttårsforsett…!" (5)

  1. Lilleblomst said:

    Hva med å forhåndsselge bøkene?
    Jeg setter meg gjerne opp på liste for å forhåbdssbetale denne boka!!!!

  2. Dette vet jeg litt om. Finansiere selv er tullete, bedre lage utkast så godt som ferdig, få 2-3 til å lese kritisk korrektur og uredde tilbakemeldinger, send til 10 forlag samtidig

    • veronica365 said:

      Kanskje du burde lese korrektur??? 🙂 Takk for tips! 🙂

  3. Anonym said:

    Helt klart få noen til å få gjennom og noen kanskje burde teste at oppskriftene fungere??Jeg og er enig at du sender den avgårde og ser hva som skjer. Hvem vet, kanskje noen liker ideen? Og plan B er helt klart forhåndssalg så kan man jo se om den betaler seg selv……jeg og er helt klart på listen over kjøpere. Tenk for en gang skyld kan si at jeg VET hvem forfatteren er.

  4. Laila said:

    Få noen til å lese og kanskje få noen til å lage maten så at du vet at oppskriftene fungere? Hva med skoleungdom el??Legg med et ark der man kan si meninger og tips?
    Jeg hadde og sendt til alt av forlag og tenkt at dette er den noen som vil like.
    Og fungere ikke det og du har fått svar av ALLE med et nei så er det helt klart forhåndssalg.Skriv meg opp-slik at jeg kan skryte av at jeg kjenner forfatteren…. 🙂

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

