Årets julekort 2012

Er i boks.. Jeg har knipset og tatt bilder i hytt og dyne vær… Selv om det kanskje hadde vakt mest oppsikt av meg på en bjørnefell i netto`n er det ikke det som pryder forsiden i år.. heller..! 🙂

Synes sjøl jeg fikk det til rimelig greit, selv om man ikke er noen fotograf. 🙂

Men så er det store spørsmålet som i fjor igjen.. Skal man øse ut kort til kreti og pleti?
Sender folk egentlig julekort lengre? Eller går det på sms og fjesboka…? Er det sånn at jeg skal sende til de jeg fikk av i fjor, og ER egentlig folk så jækla glad for å få blide av Lillegull?? For det er vel ikke noen hemmelighet akkurat. Man knipser av arvingen og lar det stå til 🙂 Jeg husker jo glatt jeg sa; «Å herremin – folk er så lykkelige altså!! Unger og god jul, lissom!» – og egentlig da hadde jeg jo bestemt meg for at jeg skulle sende bilde av meg sjøl i netto`n på en skinnfell når jeg fikk unger, bare så familien skulle få noe å undres over i jula.. Men når man nå har blitt mor, ser man kanskje fordelen med å la det være.. 🙂
Forresten så er frimerkene kommet oppi  en grei sum pr stk – kontra før – så man lopper seg jo bare der, om man skal være helt .. apekatt.. Eller julenisse.

Personlig synes jeg julekort er KJEMPE TRIVELIG å få.. Det er enda triveligere når det står mer enn «God jul og godt nyttår»,- ei skrøne eller personlig hilsen er hyggelig- og jeg blir aller mest imponert over de som faktisk greier å skrive et helt julebrev..! Jeg ville helt sikkert fiksa det sjøl også, men jeg legger det jo bare ut her, så ja.. -Jeg klarer det. Men gjør det ikke når jeg kommer til førjulsstresset likevel..

Det blir kort, – ferdig.

Noe av det verste med julekort er å få og ikke ha sendt… Å GRØSS.. Jeg føler meg da unektelig som verdens dårligste jule-menneske, og alle andre i hele verden er bedre enn meg. Akkurat det vil jeg jo tro at andre gjør også? Så kanskje man egentlig er en juleengel om man lar være å sende til de man ikke fikk av i fjor? Men da kan du vel ta deg faen på at du får av dem, siden du ga dem dårlig samvittighet året før.

Jeg tar vare på kortene fra år til år. Den eneste grunnen til at jeg gjør det, er fordi jeg er lat. Jeg kaster nemlig ikke det som ligger i Julepost-holderen. Jeg bare pakker det ned. Alt for langt å fly til søpplebøtta da. «Få dritten i esken» er liksom det som teller.. Så det kan jo gi meg en liten pekepinn. -Dersom jeg husker om jeg sendte til dem. Jeg nekter jo faktisk å føre julekort skjemaer her altså..!

Mens jeg vrir hodet over hvor mange jeg skal sende, og om jeg skal ta hensyn til sansynligheten for at vi får et tilbake, og minimalisere sjansen for å få dårligsamvittighet, får jeg bare investere i en helsikkes mengde med blekk til skriveren, så er man på den sikre siden. Frimerker også kanskje…???

Happy førjulstid!

Legg igjen en kommentar

