Meg og mitt enkelt-kompliserte hode!

Sånn føler jeg den dagen her har vært…!

Startet forsåvidt utrolig bra, med at unge lovende har god tid til jobb! Det er deilig. Kaffen kommer i koppen og litt frokost i magan.. Det hjelper jo helt klart på en ellers så morgentrøtt sjel..!

På jobb går e-postkontoen min bananas, og 1000-1500 mail blir borte.. Vips!! Jeg prøver i herdig å ikke få hetta, så da får jeg ikke det..  🙂 Men det er jo slitsomt. Særlig med tanke på at INGEN skjønner hvorfor? – For det er bare halvparten som er borte altså.. Ikke det en gang.-

Så langt er vi på en pluss og en minus.

Så må det ryddes i litt diverse vi også kan kalle både pluss og minus – men det gikk forsåvidt greit, så det sklei forbi. Det skal være noen sånne i løpet av dagen også.
På vei hjem fra jobb, regner det og det blir ingen gå-tur med farmor, Joa og LilleGull. Greit, men vi tar en tur på hagesenter i steden!

Jeg og Joa har nemlig byggd en kasse ute hvor tanken var å plante i.. På hagesenteret som ligger mot Skoger har de mye rart. Jeg må si jeg er mer fornøyd når jeg kommer hjem fra et sånt plantesenter, mot for …. kjedesenterene for å si det sånn da. Jeg kom hjem med 6 forskjellige stauder, en rododendron (her skal det vel være en h..?), tre sekker jord til, en vier og en finurlig ting jeg aldri har hatt før…
Disse andre hagesenterene er ofte flinkere på ting og tang. Har litt bedre tid osv.
Det finurlige vi endte opp med i dag er Pil! Jeg er blitt sååå fasinert og lurer på om jeg må prøve å lage en pil-hule? (Pil og hule!!?? HAHHAAA!!!) Skal goooogle og lære. Finnes sikkert en bok om pil hvis jeg leter litt..
Nå finner jeg selvfølgelig ikke et bilde av Pil som jeg kan legge ut, men fant en fin blogg, jeg lærte masse av! Spørs om ikke jeg bare kan ta stiklinger av vår egen lille Pil til våren!? 🙂 Vi prøver det nok.

Ellers oppdaget vi at kjøleskap og diverse var tomt for mat så vi kunne lage en presentabel middag på relativt kort tid til farmor… Det bugner forsåvidt av ting som er steinhardt og iskaldt, men det er ikke noe å slenge i bordet.. (nok en minus)..

Så da fant mannen ut at det fikk bli kinamat ferdig på bordet fra kinamatrestauranten. (pluss!)
Så vi satt ute og koste oss (pluss) i passe skygge og utrygt for regn en god stund med deilig mat.. Før vi frøys i hjel og måtte inn.. (minus)
Nå sånn helt på slutten har LilleGull bestemt seg for at det er en kanon idè å snu seg fra rygg til mage..- I senga etter han har lagt seg. Han kommer seg ikke tilbake.. Så akkurat i dag tok det votter og år å få han til å sove.. Men det gikk.. 🙂

Jeg må vel si at det var for det meste plusser i dag. Forsåvidt er det mailen og maten som trakk ned, men likevel har gått rimelig greit. Eller det vil si at vi har om ikke annet satt noen på saken da..

Jeg er så trøtt.. så tror jeg legger seg.. Natta.. (21:22)

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

