Meg og mitt enkelt-kompliserte hode!

Internett er jo så skummelt.. Man må ikke legge ut navnet sitt, bildet sitt eller si «Hei» til noen på nett.. Jeg tror noe av dette er noget overdrevet, men sunn fornuft har da aldri skadet noen..

Slike påstander om at internettet er grisefarlig kan også virke mot sin hensikt – som feks å få generasjonen før oss til å bruke nettbanken. Den er vel nesten «sikker som banken» – og alle bruker den, men det kan altså få folk til å mene at det er skikkelig skummelt. Der legger man jo «ut» kontonummeret sitt til og med.. USJ..

Nå sier jeg ikke at alle som er født før meg er data-redde, men noen..
Jeg burde sikkert ikke blogge i det hele tatt, for kanskje det er farlig også…?

Men nok om det..

Har man derimot en E-post adresse kan man bli utsatt for svindelforsøk.. «Kan » er for snilt å si.. Man BLIR det. Men det er jo bare å slette den mailen, i noen tilfelle kan man også raportere det som «svindel» eller «spam» og med litt flaks så er du kvitt akkurat den avsenderen.
Her en dag satt jeg å ventet på frisøren og kom over denne artikkelen i Vi menn.. ( Nå får dere som har meg på facebook ha meg unnskyldt, men jeg synes det var så fantastisk at jeg MÅ blogge det også!)

Artikkelen handler om en mann ved navn Anders som har fått en mail med forespørsel om penger og bla bla.. Sånn man gjerne får. Det er som regle alltid skrevet på dårlig engelsk og de aller aller fleste skjønner at dette er svindel og vas.
Anders bestemmer seg for å ta igjen.. Og hvordan tar man igjen med noen karer fra Nigeria som har sendt en e-post? Jo man svarer dem, med et tilbud de ikke har kunnskap til å forstå at de bør avslå.

Klikk HER og les hva Anders svarte svindlerne..

Også; STOR APPLAUS, ANDERS!! 🙂

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

