Hipp hurra for gratis lavkarbo!

Da var vel den brødstreiken avblåst da?? Eller mølleblokkaden som det kanskje egentlig var.

Altså; jeg ble helt MATT når jeg hørte på nyhetene at «Nå blir det nok tomt for brød..!» – «Vi kommer alle til å dø på grunn av brødmangel og da ingen KANSKJE får kjøpt brød til uka, kommer det ikke til å bli noen lyspunkter de neste hundre år..!!»

Det er altså sååå teit. VIPS: på onsdag, altså i går ja, så var det jaggu meg tomt for brød i hyllene… Ååååå herremin! – det var som min venninne-også-mor-til-skjønn-liten-gutt sa; Hadde ikke alle hamstra så gæli, så hadde det vært nok til alle!

Jeg lurer på om det er krigens dager og hungersnød som sitter igjen? Ofte er det jo de med blå-grått hår og rullator som handler så de nesten ikke kan bære i sånne tilfeller. Tipper det var mer enn en gammel gråing som knakk lårhalsen når det var melkestreik.. Tvert – på en time, bare fordi de hørte om mulig kalsium mangel..

Helt på trynet.. Dessuten; som moder ville sagt; hadde alle bakt litt innimellom så hadde de hatt i fryser`n…

Vi får uansett ikke særlig trøbbel om vi ikke får brød de fleste av oss. Jeg er enig at eldrehjem og sånne steder kanskje burde fått det som kunne fåes tak i.. Resten av oss kunne rett og slett bakt opp av det melet vi hadde, spist knekkebrød eller sett på det som en «gratis» lavkarbo-kur..

SÅNN..

Ellers; I morgen er den store dagen; og jeg har strøket verdens (nest) minste bunadskjorte.. 🙂
Så regner jeg med LilleGull har strøken bunad så lenge han har på seg pysjen i alle fall.. 🙂
Vi skal en kjapp tur hit og dit, og etter det skal vi være inne i det kjedelige været.. Tipper jeg da. Det er jo barnas dag, og LilleGull`s første – så vi må nesten ut å kikke litt. 🙂 Vi har gått i barnehagetoget i dag (nei, han har ikke startet enda:) ), og det var veldig stas å se barn som gikk i klynger og stoppet akkurat når det passet seg. Du kan si det sånn at forsvarets to helikoptere som fløy over bydelen akkurat da, fikk en del oppmerksomhet fra små barneøyne og ører.. 16.mai toget ble litt krøllete, men de kom i mål, og sang så godt de kunne..

HIPP HIPP HURRA HURRA HURRA!!! 🙂

GOD 17.MAI til hele gjengen!

2 comments

  1. Ja, den her brødkrisa er noe rare greier. Selv så tar jeg det ikke så tungt. Er like raskt å dra over grensa å handle som å dra til nærmeste storsenter. Nok om det.

    Lillegull sin første 17 mai feiring ja, det er stort. Neste år blir enda bedre skal jeg si deg, da løper han rundt og er helt vill !. Sukkerkick du vet..hehe..barnas dag osv.

    Her skal dagen feires så godt det lar seg gjøre, må følge opp litt da vi har med et familiemedlem i korpset her..regner med en sliten kropp når dagen er halveis :/
    Ha ei fin kveld videre «

Legg igjen en kommentar

