Skikkelig CUP CAKES!!

Jeg har jo tidligere blogga ut min frustrasjon over «Cup cakes».. Det er jo bare vas! MUFFINS er det det er, – ferdig med det.. Jadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa… bortsett fra den jævla søte frostinga som ingen orker å spise særlig mye av, er det nøyaktig det samme..

Men nok om det! 🙂 Jeg skal blogge noe gøy! Nemlig CUP CAKES på ordentlig! Eller Kake-i-kopp om du vil!
SÅ; dersom du er på slanker`n eller er fysen på kvelden og liksom ikke skal spise noe annet enn agurk; – ikke les videre..!

Dette kom jeg over fordi jeg googlet «fysen på kvelden».. Jeg er nemlig det.. STØTT.. Etterhvert går det nok over, og jeg har jo min egen lille plan.. Men ikke i kveld..
Altså:

  • Man tager en kopp… (eller en liten bolle som jeg gjorde da det var første gang..)
  • Ta opp i 4 ss mel
  • så 4 ss sukker (eller sånn sukkrin (???) eller hva det heter. Noe som er søtere enn sukker er greit faktisk.. bytt ut litt?
  • 2 ss kakao
  • vaniljesukker, – en dæsj
  • bakepulver, – en liten dæsj..
  • SÅ rører du dette i koppen, eller bollen.
  • Kakk opp i et egg.. rør..
  • 3 ss melk
  • og en dæsj olje som kan brukes til baking, evt en sprut med flytende margarin.. rør..
  • Så rører du inn litt sjokolade du tilfeldigvis hadde i skapet.. hakk den opp først, ikke for små biter.
  • Dersom du har brukt bollen, hell nå mini-røra di over i koppen.
  • Så setter du koppen inn i mikro`n på FULL PUPP i 3 minutter…

PLING-PLING-PLING!!!

(Det er det mikro`n vår sier..)

Så tar du ut en kopp med sjokoladekake, strør på litt melis hvis du gidder og nyyyyyt! En liten posjon, – som er MEKTIG, og BAAAAAAAAAAAARE til deg!!!

Jeg trodde nesten det var for godt til å være sant! Men det er sant!!! Jeg har prøvd! Og jeg har googlet «kake i kopp» ørten ganger.. Mange har diverse erfaringer, og min er at man må passe på at man har nok væske/olje/smør/ sjokkoladebiter i, – så den ikke blir tørr..

Det geniale er at du ikke trenger å dille fram alt mulig rart av kjøkkenmaskiner og former, sleiver og boller.. En kopp, gaffel, mikro, – ferdig..! Jeg MÅTTE bare prøve da!!

HVA GIR`U MEG`A????

Fortell meg nå at du ikke kommer til å prøve!!
Det er sikkert noen som finner på kjempe-tips eller gode vendinger på koppkaka mi – da vil jeg gjerne vite det!! 🙂

«Det kommer rett og slett ikke til å være kake igjen…!»

10 comments

  1. Herlig! Denne kopp-kaka skal jeg prøve, takk for tipset. Og riktig god helg til deg!
    🙂 Berit

  2. Tok to timer etter at jeg leste dette, så var det vaniljekåppkeik til Mannen og sjokoladesmak til meg (fordi vi hadde bare 2 ss kakao igjen..) Thank you for svært meningsfullt innlegg 😉

  3. Nå har jeg brukt lørdagskveld til å bake kopp-kake her, og jeg er rett og slett overrasket over koppen min!! Veldig god kopp!! :-)) (men burde brukt TO kopper, det ble veldig fullt i den ene!!) 🙂

Legg igjen en kommentar

