Akropolis-trim for mor og barn.. OH MYGoooo…..

Når man har vært så pass aktiv som jeg har vært på ett av byens treningssenter – må man på et tidspunkt tilbake. Det er forsåvit ikke noe man MÅ, men noe jeg ønsker da. Jeg gleder meg og håper snart at jeg kan få kjøre sykkeltimer igjen, og jeg vil så gjerne.
Hvor mange ganger jeg har kjørt diverse timer med helt nye medlemmer på aner jeg ikke. Hvor mange ganger jeg har prøvd mitt ytterste til å motivere de til å ikke gi seg? – Aner ikke det heller.. Hvor mange ganger jeg har klart det? Usikkert, men som oftest har jeg sett kundene igjen..

Nå var det plutselig min tur følte jeg.. OH MY DEAR GOOOD!!!

Det er ikke noen spøk å begynne å trene igjen! Greit å gå turer i byen eller i nabolaget, greit å surre litt rundt i ring på babysang eller svømming, men MOR OG BARN/ GRAVID timen på akropolis?? Åkei.. Da snakker vi trimming..
Jeg har syklet LITT, og vært LITT på mølla/ elipse etter jeg fødte, men ikke på sal-trening. Før i dag..

Med to med-mødre, troppet vi opp med godt mot. Smiler og ler sånn passe i resepsjonen, og forer inn på med noe hurtig proteiner og karbohydrater som sikkert skal gi oss en liten ekstra piff.. Joda. Dette skal nok gå fint. Timen er så og si full, og klangen i salen er upaklagelig. Unger som «prater» og synger er helt klart i fokus.. Så skal mor til pers. Jeg ANER Ikke hva jeg går til, og det gjør ikke de to andre heller…

Vi starter på gulvet med ungen ved siden av oss.. På dette tidspunktet har jeg både normal farge og puls. Så starter vi med noe mage greier. «Trekk ribbene mot hoftene» sier Katrine og smiler. -joda – Vi trekker og smiler vi også.. Så fortsetter det med å løfting av bein og diverse strekk og bøy. Nå begynner det å kjennes. Mage og rygg sier i fra at her har det skjedd ting siden sist..
Vi fortsetter med ungen oppå magen, og løft av rumpe og holder og senker osv osv.. På nåværende tidspunkt kan jeg ikke huske alt en gang..

For det var ved speilet det skjedde.. Der fikk beina noe å jobbe med. Lunches (jeg hater det mer eller mindre!) og knebøy, – med ungen som «vekt» forann kroppen. JIIIIISES!!! Hvorfor har jeg ikke vært her fra ungen veide 4 kilo?? Nå er han dobbelt så mye, og jeg er kjempe sjalu på de med en lettvekter på armen. Jeg har ikke det lengre. Farge og puls er nå ikke der de var.. Mer rød og høy tenker jeg. Hvorfor har jeg ikke på meg pulsklokka!?? Det kunne jo vært artig å se hvor nær man er å eksplodere.. Men er selvfølgelig glad ungen min er frisk – og glad for at mor i det hele tatt ER DER.. Fra nå kan det bare bli bedre! Det går tross alt mot sommer! 🙂

Vi gå igjennom de store muskelgruppene, og jeg har så innmari godt av dette. Det er faktisk SKJØNT å se at mine medmødre sliter like mye som meg, og at svetten siler på flere. Jeg gjør mitt ytterste for å klare både push-ups og diverse armbøy, men er nå redd jeg får trøbbel med å løfte ungen ut av senga i natt for å mate. PUH! Jeg kan ikke annet enn å være glad for at den timen kun er en gang i uka.
Jeg satser på stor og rask progresjon, og jeg skjønner jo at jeg faktisk bør prioritere denne timen. Klarer jeg nå å trimme en time til i uka så er mye gjort! PUH!
Jeg har jo faktisk trimmatte hjemme også, – kanskje jeg burde snik-trimme litt..? Armer, mage og lår er jo HELT på SYKKELBÆRTUR! Fyttegrisen…

Anbefaler timen til alle med små barn og gravide – jøss for bra trim!

Nå sitter jeg i sofa`n men sånn passe huepine grunnet en nakke som HYLER etter ømhet, da jeg overhodet ikke klarte å slappe av i nakken på situps, og en kropp som venter på dusj. Ungen ligger ved siden av og vi venter på pappa, som kommer om ca ti minutter.. Jeg håper jeg kan reise meg da…

..For ikke snakke om i morgen.. Hvorfor har jeg sagt ja til Zumba etter sangen???

Legg igjen en kommentar

