Mitt første (og muligens eneste) strikke prosjekt!

Jeg har så sinnsykt lyst til å lage verdens beste sjokoladekake, så jeg lar det vær. Blir aldri tynn og sprek hvis jeg holder på sånn! Jeg hadde forsåvidt en unnskyldning i dag, siden det er Valentines dag, men.. Nei, – vi har bestemt oss for her i heimen at det får være grenser. Den dagen blir altså ikke feiret. Dessuten vil jeg leve litt på morsdagen, så jeg trenger ikke hjerter og ting i dag. Jeg har kjøpt et kort til ❤ min – det er det.

I natt strikket jeg ferdig prosjektet mitt! Jeg har jo lagt opp og rekt opp  og strikket rett og vrang flere kvelder nå. Jeg kan ikke strikke. Men fikk noen henvisninger fra syrran om å strikke ruter, så jeg har prøvd. Det er ikke sånn at jeg kommer til å strikke masse mer, men ok – jeg har gjort ferdig et strikkeprosjekt og det er ikke gærnt!

Og nå gleder jeg meg så skikkelig til våren. Jeg vil rydde (har i dag kastet bagen som røyk på babysvømminga og noe salat bestikk jeg ikke akkurat trengte) og lukke opp dører og vinduer! Få luftet ut skikkelig og male vinduene.. Eller karmene da.
Rydde er et evigvarende prosjekt.. Jeg snakket litt med både moder og søster om dette. Syrran, – som venter barn!!! (JIPPI – BLIR TANTE I JULI!!!) – har også startet og rydde og kaste. Det er jo helt enormt hva man tilegner seg av shit og lort?!
Jeg prøver å tenke på det.. En periode hadde jeg en plan om at om jeg kjøpte noe, skulle jeg også kvitte meg med noe. Det var såpass at jeg kunne ha kvitta meg med to ting hvor hver ting jeg kjøpte.. Innimellom må man jo bare være rasjonell og finne ut om man virkelig TRENGER det man kjøper. Kanskje jeg bør rydde først, så skikkelig se etter hva jeg har, – så EVENTUELLT handle nytt??
Dette har jeg skrevet om før veit jeg..
Og GLASS?? Hva er det med glass?? Når vi flyttet inn pakket jeg bort masse glass. De står i kjeller`n i noen esker jeg ikke savner. Jeg bør vel kvitte meg med dem ja. Og alt mulig av pynt?? Hva skal man med all pynten? «Bytte på litt» svarer mange da. Men hvor mye skal man bytte på da? Det jeg kjøpte/ fikk for 8 år siden, tar jeg jo ALDRI frem igjen nå! GLEM DET! Da må jeg faktisk kvitte meg med det.. USJ!
Og så deilig det er når man får gjort sånne ting! – Nesten litt misunnelig på noen jeg kjenner som planlegger å pusse opp stue og kjøkken! Det er jo verdens beste rydde mulighet! Husker før jeg flyttet til byen, jeg ryddet og kastet og brant så sinnsykt mye – det var jo som å få frisk luft i lungene!! Vi har for mange ting. Jeg prøver å være rasjonell, og ønske meg noe jeg trenger når det er tema, tenke over hva jeg kjøper (VANSKELIG) og ta vare på det jeg har.

Jeg kasta et par skinnhansker i går også.. De hadde ryki skikkelig! – umulig å reparere. Men så har jeg jo strikka meg ei lue – da kaster jeg to hansker.. 🙂 I MÅL!! Vi skal nå legge ut ting vi ikke trenger på FINN. Noe går på «gis bort» og andre ting får vi prøve å få litt for. Tror jeg skal høre med mannen om vi ikke skal bruke denne valentiner dagen på det.. !? FINN er fantastiske greier, men jeg skjønner ikke hvorfor ingen vil selge meg en fin lampe til å ha over spisestua??? Hmmm…

OK – her kommer bilde av lua.. 🙂 HOLD DEG I STORKARMEN!!!

Lurer på å pynte med no`knapper eller no`!??
2 comments

  1. Flinke Veronica! Lua er flott. Jeg foreslår at du fester en slik pels-ball oppå toppen. Det har jeg sett er så trendy. Du har sikkert en gammel anorakk med skinn på hetta som du skulle ha kasta??? To fluer i ett smell: gjenbruk og retro-trend!
    Berit 🙂

Legg igjen en kommentar

