Meg og mitt enkelt-kompliserte hode!

Nå har jeg igjen tenkt på en sak… Det i seg selv kan være litt søkt med tanke på det forrige innlegget her, men ok…

Innimellom hører du noen si; «Folk må liksom legge ut ALT på facebook da!» Statuser som «Jeg spiser», «Natta nå skal jeg sove» eller «Stikker på trening» er liksom såååååå unødvendig å skrive! Har folk ikke annet å gjøre enn å legge ut statuser uansett hva de gjør eller?? NÅ stryker jeg tøy liksom?? Har akkurat dusja..! Klokka er halv åtte!?? Akkurat som om jeg gidder å lese hva folk har på brødskiva liksom..???!» DØØØØHHH!!!»

Men.. Hva er da greit å skrive..? Hvilke statuser er det «de» folka vil lese? Det skjønner jeg ikke helt.. Er det statuser hvor man ytterer meninger som «Jeg synes Jens sitt innlegg om bla-bla-bla.. i forbinnelse med bla-bla-bla…» som er «lov»? Eller er det vitser som skal stå der..? Hørt om svensken, dansker og nordman som… lallalaaaa..!? Folk er jo forskjellige, og det vet vi jo.. Det er jo derfor det kommer statuser om ALT mulig..! Hadde det ikke vært ur-kjedelig om alle bare skrev «natta» eller «Jens er så kjekk» ??

Kanskje man bare skal bruke status feltet sitt til å poste lenker til youtube eller aviser? Er det ok å skrive at man gleder seg til å flytte, eller er det under brødskive-statusen?
Noen er veldig flinke til å sette små søte hjerter både her og der. Søte bilder og bla bla.. Er ikke det koselig da? Noen synes jo det også er så … KVALMT! Men står man ikke fritt til å bruke statusen sin?
Så har du de som bare poster sanger, eller de som tydelig bare er innom hvert jubelår eller bursdag og skriver akkurat der og da-statuser, og de som oppdaterer statusen bortimot 80 ganger i døgnet..
Appropos bursdager! – Det er stas på fjesboka! Men er det sånn at man MÅ liksom ta seg tid til å like alle hilsningene man får? Jeg tror det er flere med meg som tenker at «det er det minste man kan gjøre?» Jeg gjør det sjøl. Men klarte ikke sist å kommentere alle med «takk» liksom..? Noen klarer det.. Da er jeg imponert.. 🙂

Jeg synes at statuser som «Kan den jævla nabo`n se til helvette å ta livet av den forbanna gneldrebikkja» – muligens går litt utover allmen oppførsel sånn i det offentlige rom, og hetsing av familiemedlemmer likedan.  Men likevel; jeg har jo valgt å være i dette nå offentlige rom da. Og når det gjelder facebook er det jo jeg som bestemmer vennelista mi- og hvem som skal se hva av både bilder og shit. Man bør kanskje ta høyde for at glipper kan forekomme – og plutselig vet du kanskje ikke om bildet du har «sperret» er så sperret likevel.

Men jeg synes faktisk at det er greit jeg: skriv hva du vil! Brødskive eller flytting, – så lenge man ikke er ufine med hverandre bør det være greit..?? Eller er jeg helt på bærtur nå? Med «hverandre» mener jeg da forsåvidt ikke feks Madcon, og den lange storyen der. Det må være greit for folk å si hva de mener om både dem og Kaizers trubaduren i slike tilfeller. Der de forsåvidt allerede var offentlig på tur.

Jeg tenker at alle står jo fritt til å både lese og VÆRE i dette syber space, så take it or leave it! Jeg tror også at noen rett og slett kan storkose seg litt i andres statuser, uten å legge ut en shit sjøl. Noen er veldig oppdaterte på fjes vedr alle andre, men selv er veldig forsiktige med hva de skriver? Og da er saken faktisk: Dem om det! Om jeg legger ut kreti og pleti; så meg om det…? Jeg påstår at en del mennesker kan få stillet nysgjerrigheten sin i bøtter og lass på fjesboka.
Noen ganger lurer jeg litt på om det kanskje ikke er litt in å ikke være så aktiv på tryneboka? Eller er det fasen ikke startet enda? I tilfelle så kommer den. Garantert.
Det går i bølgedaler.. Jeg tror ikke facebook blir borte, men jeg er helt sikker på at det kommer tydelige trender der og.

Inntil videre leser jeg det jeg vil lese, tenker det jeg vil, og skriver det jeg vil, og så får det være med det.. Kan`ke værra fali`det vel…??? 🙂

Comments on: "STATUS; Jeg blogger!" (3)

  1. Sommertid said:

    Heisann. Håper du har en fin søndag sammen med dine kjære,.

    Hva man blogger om, skriver på fjesa osv er vel opp til hver enkelt.Som du sier så lenge man sømmer seg og oppfører seg sånn nogenlunde så er det vel greit ?
    Man kan jo bare la være å lese eller blokkere om det er riktig ille og sjenerende…

    Gledelig å høre om hva som skjer på din kant også, håper ammetåka ikke spiller deg for mye puss…det kan være ille innimellom

    Hei sveis 🙂

  2. Maruchka said:

    Jeg er helt enig med deg ang. facebook. Folk kan skrive hva de vil. Det er deg selv som velger om du vil lese det eller ikke.

    😀 Klem

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

