Meg og mitt enkelt-kompliserte hode!

Med ett aldri så lite smil om munnen har jeg nå lest julebrevet 2009 og 2010, og jeg er fantastisk glad for å ha skrevet dem! Så mye som har skjedd på bare de to foregående årene??! I fjor avsluttet jeg med; «.. lurer på hva 2011 bringer…? -Jo nå skal du høre…!

Kjærsten jeg fikk i november i fjor, ble. Han er her enda faktisk. Og etter en heidundrande nyttårsfeiring med venner i byen, gikk vi faktisk hjem og ble aldri så lite gravide. Joda. Antatt unnfangelse; 31/12. Godt nyttår!
«Hetta» var så vidt innom, men vi bestemte oss for å hoppe i grøten og ha salat rundt det sure eplet. 🙂 -og jeg angrer ikke! Med det er klart at det gikk jo fort! Livet fikk plutselig en ny vending. VELDIG ny vending! I mars tok vi en kjærste-tur til Tenerife med en haug med pangiser, og vi feiret 34 års dagen til Joa der. Jeg trålet øya etter ok alkoholfri øl og vin, og vi kjørte en tur opp i 2200 meters høyde, og kikket på Teide`s topp, mens vi klappret tenner i kulden der oppe. (Jeg i alle fall)

Jeg brukte mye tid på å lese hva som skjedde med kroppen, og vi forberedte oss så godt vi kunne. I starten tenkte jeg fint lite på at jeg var gravid, men vi kom i mål etterhvert som ukene gikk.
Sommeren var i grunn helt perfekt for meg med stor mage.Det var ikke alt for varmt, og akkurat nå husker jeg ikke så mye av den faktisk. Vi var et par turer på hytta, og en svipp tur til Dramstadbukta. En varm sommerdag på hytta, nærmere bestemt 27/7, gikk mannen ned på kne og jeg sa ja til å gifte meg med han en vakker dag. 🙂  

Så begynte vi å fly på visninger.. Helt uten mål og mening egentlig. Vi ønsket oss et hus med to stuer, og ikke for mye å gjøre. Vi hadde ingen preferanser til hvor. Eller når. Vi kunne godt vente til etter fødsel. Evt. neste år.
Pang; så kjøpte vi drømmehuset i skogen, og pang, så flyttet vi inn! Vi fikk hjelp fra gode venner, og det var uvurdelig. Tusen takk til dere!!! Vi har lovet fest for dere- og en vakker dag..!!
Jeg hadde 7 uker igjen til termin når vi tok over, og vi jobbet knallhardt for å bli ferdig, – og klarte det! Det er utrolig hva man kan få til selv om man er høygravid!
I begynnelsen av september gikk jeg ut i permisjon fra jobb, og skal ikke tilbake før juli- 12. Jeg savner å jobbe, men gleder meg desto mer til å starte med fulle (?!) batterier og masse pågangsmot til sommeren igjen.
17. september giftet søster`n seg, og jeg hadde da en uke igjen til termin. Bryllupet var nydelig og hun var selvfølgelig vakker som dagen var lang. Kjolen var strålende og hele dagen gikk flott!
Jeg fortsatte med å dra på meg en aldri så liten lungebetennelse, mykoplastma-shit, og rakk akkurat å bli nogenlunde frisk før jeg på overtid fødte en velskapt liten gutt 30.sept! Nå som det har gått litt tid synes jeg fremdeles det var fryktelig slitsomt og JA- det er vondt! Jeg la på meg litt over 20 deilige kilo, og sliten vel fremdeles med å få de siste ti bort. Men det skal nok gå! 🙂 Jeg har ikke kommet i gang med gymminga enda, men gleder meg til det! 🙂 Trimvenninne er klar – jeg også! – snart!

I skrivende stund sitter jeg i 2. etg mens gutta mine sover. Jeg har en nydelig sønn, og en flott mann. Jeg har et flott hjem, og fremdeles veldig gode venner. Det har blitt mindre hei og hå, men jeg kommer nok tilbake. I mellomtiden setter jeg veldig pris på de lunsjene vi får til, gode telefonstamtaler og hyggelig besøk! Både hjemme og ute.
Jeg er heldig og har gode naboer og venner, som også har fått barn i år, og jeg antar at denne permisjonen går gruelig fort.
Det er ikke blitt «Jul i kikkerten» i år, men jeg er klar for nye og lignende sprellopper senere! Jeg har ikke blitt helt voksen enda.. 🙂
I år skal vi feire jul hos min søster «hjemme» på gården. Hun tok over etter pappa, og jeg gleder meg til å være der med unge og mann, tante, onkel, mormor og Herr Larsen!

Jeg er helt overveldet over hvor mye bra som har skjedd i år. Barn og bryllup for søstrene! – Jeg lurer på om fatter`n har hatt en finger med i spillet her…?! Eller kan det være 3.etg`s dagbok-ønsker…? Uansett; jeg er veldig takknemlig…! Du snakker om å være heldig…!

Da er vi snart klare for 2012, håper alle som leser får en flott høytid og et innholdsrikt 2012..!

GOD JUL OG GODT NYTTÅR…!!

Utsikten fra 2.etg. bittelille julaften, og om du lurer på teksten på skiltet: "I asked God for a boy, he gave me a prince"

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

