Meg og mitt enkelt-kompliserte hode!

Jeg har jo en del venninner som finner på mye rart! 🙂 Ikke bare det; de finner ting du ikke ante fantes, ELLER at du trengte! 🙂

Feks en Belly Buds!??? Hørt om det kanskje?? Hadde ikke jeg heller… Men 3. etasje hadde! Plutselig en dag kommer hun innom med pakkesang! Herremin, jeg elsker pakkesanger. Og det er jo ikke noe minus når man bare VET at dette får du bare en av!
Jo da, inni der var vår lille Belly Buds. Med litt fikling og draing i ledinger skjønte jeg hva det var:
To magehøytalere med klister! Schmakk – så sitter de rett på magen! Det er jo fantastisk!!! 🙂 Da vår lille krabat bare må bli glad i, – og vant til musikk, like gjerne først som sist -så er det like greit å starte nå!

BELLY BUDS!

Jeg koblet Belly Buds til ipod, laget en egen baby-spilleliste og vips – ferdig. Selvfølgelig går det i rolig musikk, type Cafè del Mar, slik at han sovner lett når han senere må være med mor og tantene på cafè.. Dessuten, det er såå mye liv og røre inni der nå, at det er godt å kunne roe ned med litt musikk innimellom.. 🙂 Ser den ikke fin ut på magen?? 🙂

Tilkoblet! 🙂

Også har den selvfølgelig en dings som gjør at mor kan koble til høretelefoner også, så hører vi på det samme da! 🙂 Det virker! Han sparker litt mindre hardt! 🙂 Morsom greie!
Takk Tante Monica!!
Også vrimler det jo av bøker der ute! Masse gravidebøker som forteller deg hvordan ungen ser ut inni magen din i uke 16, 23 og 34.. Baby – baby – baby! Det er klart det er festlig å lese.. 🙂 De første ukene er man helt på bærtur og leser alt. Herremin, takk gunn for internett! Side opp og side ned! I tillegg får man bøker hos lege, jordmor og gratis i postkassa hvis man vil! Etter hvert som ukene går, blir man litt mindre opptatt av det. Etter en del uker er ungen ferdig utviklet og ligger bare der for å bli tjukk og sterk. Da er det en kjapp sjekk innimellom for å sjekke ca lengde og vekt. Vi er nå i uke 29 ( 11 uker igjen ) og Jr. er ca 34 cm lang og rundt 1500 gr. Det går veldig på ca nå…

Dyp konsentrasjon!

Vi har funnet en morsom bok som heter «Verdens beste Pappa!». Den er skrevet for pappa`er, av en pappa. Skikkelig morsom, og med ny vri. Her finnes det festlige lister for alt mulig, og tips og råd! Mamma leste den på en time, pappa har brukt litt lengre tid, men leser stadig! 🙂 Kan anbefales!

Så her på St.Hans aften kommer Frk. Vinsdal helt fra Oslo-by`n men nok en pakkesang! HURRA! Og midt i denne bok-vrimmelen dukker altså den ulitmate boken opp..! «Mitt første år som mamma!» ENDELIG EN BOK SOM HANDLER OM MEG!! Det er jo enten om ungen eller… ungen… Før, eller etter magen. Men denne: MEG! Og – Pappa`n! Snu boken – så handler den om far! – under graviditeten! Festlig!!?
En Pappa-side!
En Mamma – side!

 Her står det ting som; når fant du ut at du var gravid? Hva tenkte du, hva veide du (før, under og ETTER fødsel), hva spiste du, når kjente du spark, hvem fortalte du det til først osv osv.. Veldig festlig! Og flott for meg som noterte på post-it lapp når pappa`n kjente sparkene for første gang, og helt sikkert trodde at den lappen kom jeg nok til å ha i hundre år! 🙂 Jeg har allerede begynt å fylle ut «min» side, pappa`n har lovet å gjøre det samme. Til info står det da omtrent det samme på hans sider. Det som ikke blir sååå stilig er at hans vekt går nedover, og min går MERKBART oppover… 🙂 Men det er sluttresultatet som teller!

Masse takk til Tante Vimsdal!! For de som lurer; Den er kjøpt i Oslo et sted, jeg hadde vist ikke noe med å dra dit, da de tydeligvis har mer gøy der inne.. ! 🙂
Mor har startet! 🙂

Ha en strålende helg alle sammen! 🙂

Comments on: "Festlige gravide gaver!!" (2)

  1. Maja said:

    Åh, perkekt! Jeg skulle veldig gjerne vist hvor den er fra da jeg vil gi den til en venninne, men finner den bare på svensk! Mottakeren er en innflyttet amerikaner som kan norsk greit, men svensk blir litt værre. kan du ikke prøve å få lurt det ut av venninnen din?

    • veronica365 said:

      Joda! – det er på House of Oslo! I vika i sjælve hovedstaden! 🙂

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

