Meg og mitt enkelt-kompliserte hode!

Man tenker plutselig litt anderledes! Og det er vel ikke så rart..

Når man er i min alder har man fra tid til annen hatt gravide rundt seg. Og man har sendt lykkeønskninger, hell og kjøpt babytøy til flere retninger. Men det er liksom noe med de som er gravide. Det er noe ANNET plutselig. Fordi de skal bli foreldre og få ansvar for et annet menneske! Og selv om de er seg sjøl, er man obs på dem på en annen måte. De kan ikke gjøre alt, skal ikke alt og bør ikke alt. Vil sikkert ikke heller alt. Eller orker. Så faser det dessverre ofte ut.
For min del har jeg hatt gravide venninner som forsåvidt begge deler har skjedd med. Noen blir borte mens andre kommer man igjen nærmere. Og andre er som før. Man treffes innimellom.
Jeg synes unger er fint jeg, men det er det ikke alle som gjør. Sånn er det bare, vi er forskjellige.
For meg er det som med unger og dyr. Noen liker det andre ikke. Ferdig.  (Med fare for å dra på meg alle småbarnsforeldres aggresjon!)

Jeg tror jeg har vært forholdsvis god på å spørre de jeg har kjent som er gravide. Hvordan det kjennes, hva de tenker og om livet forandrer seg der man går å venter på å bli tjukk og mor. Og som regel forteller de jo villig-vekk. Jeg har sikkert spurt fordi jeg alltid har tenkt at «om jeg KAN få barn, så vil jeg gjerne ha, men det er ikke hast..»
Også synes jeg det er hyggelig å involvere meg. Men det skal ikke stikkes under en stol: alle vi som ikke har barn, har mer enn en gang tenkt: «Herremin for en bortskjemt unge», «Jøss, for en barneoppdragelse de kjører!», og » i alle dager, går det ikke ann å være med på NOE nå lengre!?»… Men hva har vi egentlig vist om det å få barn? Hvor mye har vi prøvd å forstå eller sette oss inn i?? Ikke alltid så veldig mye.. Det er det samme som med (sorry igjen!) dyrehold. Noen er flinke, mens andre har verdens mest ufordraglige hamster i ett skittent bur.

Så står man der plutselig selv da. Man skjønner at nå SNUR DET! Og jeg synes kanskje det er kort tid å skjønne ting på, selv om vi har totalt 9 mnd, og det faktisk enda er nesten 5 igjen. Jeg tenker MASSE, men gjør ikke så mye enda… 🙂 Pappa`n tenker nok mye han og, -og der fikk dere den egentlige grunnen på hvorfor 2011 har inneholdt utrolig lite blogging. Hodet har vært opptatt! 🙂

Jeg kommer til å være forvirra en stund til, men jeg gruer meg foreløpig ikke.. Jeg kommer til å tenke på hva alle sier, hva familie og andre venner og etasjer synes og tenker. Det eneste jeg håper er at de spør hvis de lurer, og engasjerer seg der de vil.. Det er artig når man blir spurt om ting, og man faktisk kan svare,

"Bake kake søøøte!!"

ikke såå gøy når man er helt grønn. 🙂 Men det er minst like viktig at man blir behandlet som før tror jeg.. Jeg vil endelig ikke ende opp som ei venninne fortalte; «jeg blei bare hu med den store magan, og vi måtte snakke om det hele tiden, og jeg var jo bare meg! – og akkurat like interessert i andres gryyende forelskelse eller teite sjef, selv om jeg var gravid!»
Balansegangen kan være såå hårfin… Og det er MYE som skjer med kroppen! Og MYE som skal fordøyes! 🙂

Sånn sett er jeg glad jeg har venner og familie jeg har en god dialog med. Vi spør hverandre stort sett om alt, og det er  ingen som IKKE tør snakke om det fakta at det er folk inni magen min, eller BARE snakker om at det er folk inni magen min, eller ikke hører når jeg snakker om det fakta at jeg prøver å vende meg til at det er folk inni magen min…

DU SNAKKER FORRESTEN OM SNODIGE GREIER!!! 🙂 JEG BAKER ET MENNESKE INNI MEG!!! Skjønner ikke noe jeg..

Comments on: "«Det bor en baker i Østre Aker….!»" (6)

  1. Gratulerer !. Ikke visste jeg at det er akkurat det du holder på med for tiden. Men veldig hyggelig å få vite da via bloggen her.
    Høres ut som du får/har fått din del av opplevelser og erfaringer fra venner/bekjente som har vært/er gravide.
    Alt jeg vi si er nyt tiden, selvom det til tider kan være overvelmende/mye på èn gang med både vondter/gleder/tanker og følelser…
    Snart er det et lite menneske du/dere skal ta ansvar for..det blir meget spesiellt.
    Ha en fin dag videre
    Gleder meg til å høre mer jeg …om du har lyst å fortelle da…’ klem*

    • veronica365 said:

      Takk for lykkeønskninger! Jeg kommer nok til å fortelle litt her og der. Pønsker allerede på et gravide-ting-som-skjer-med-kroppen innlegg..:)

  2. Hei
    Gratulere.. Noe jeg ikke har fått med meg tydeligvis.
    Det er noe med de gravid greiene.. Ååååå… Hvor jeg har lyst på flere barn. Har en på snart 12, så det er lenge siden det. Men må nok finne meg en mann først. Hehehehe…..
    Ønsker dere mange lykke ønskninger iallefall. Det kommer til å bil såååå Bra.

    :o)

    • veronica365 said:

      Masse takk, Stine M! Få deg en mann! – det er mitt tips! Fantastisk spennende og merkelig dette her!

  3. Så moro:) Gratulerer så mye veronica!! Du kommer til å bli en glimrende mor-det vet jeg!!

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

