Skal bare først…

Man føler seg straks litt bedre! Trass en hjemmekontor dag – som egentlig er utsendemessig en lat dag – i den grad at man sitter i sofa`n med pc på fanget (ellerpå  mitt flyttbare pc-fang-bord), og pysj – hele dagen.. Fra kl 08-16.. Og bare ser på at været blir finere og finere utenfor vinduene..

Det er skikkelig fristende å snike seg ut litt med en god bok på cafè og late som det er det eneste jeg kan i verden.. Men nei da. Jeg har funnet ut at forsåvidt trikset med hjemmekontor er å ikke fikse seg i det hele tatt. Bli i pysj – gå i dusjen når klokka er litt over 16, og … ja – da blir du liksom inne. Jeg innrømmer at jeg egentlig ikke føler meg like sprek som når den arbeidsdagen er over, som en jobbe-kontor dag. Sånn utseendemessig da. Trynet i pc og øret på telefonen i pysj med nesten fløyel på tenna? Jo da.. Det er greit man slipper video-konferanser. Men man får gjort en del da, når man sitter i fred.. I pysjen.. 🙂

Når klokka er 16 og arbeidsdagen over, registrerer jeg at været faktisk er litt grått.. Og det har det vært hele dagen. I går var det det samme, og dagen før der også.. Selvfølgelig er det vinduene som jeg strir med å se igjennom.. 🙂 Så jeg rett og slett pussa vinduer! Stuevinduene! Fantastisk hvor mye bedre man føler seg da! Jeg har en jækla dårlig nal, men jeg lot ikke det stoppe meg..

Og det er jo utrolig hva det gjør med følelsen av hele dagen!?!! Reine vinduer og jeg fikk umiddelbart et nytt syn på livet! DEILIG! Fikk endelig lyst til å bli rein sjøl og så jeg strippa ned for å gå i dusjen.- og det er her; «skal bare først» begynner…  Før jeg kom så langt som i dusjen måtte jeg bare se igjennom posten på gang bordet. Så var jeg innom stua for å kaste noe reklame i ovnen, og så gikk jeg inn på kjøkkenet med glasset jeg hadde observert tomt på stuebordet.. Da så jeg at det midterste vinduet hadde verdens verste stripe på vertikalen.. ÆSJ!!! Klarte jo ikke se på det, så jeg dro over det kjapt før dusjen.. Altså, i borettslag.. I netto`n.. Stue vindu… TAKK OG LOV er det mot skog og ikke veldig mye innsyn den veien.. Men ??! Jeg er jo helt i tåka. Det er sikkert ikke lov en gang. Jeg kunne sikkert blitt tatt for blotting eller offentlig trakasering av hele borettslaget. Ser du det ikke i avisen? «Lettere forvirret dame blottet seg i borettslag i Drammen. Bevæpnet med nal og vindusrens. På politiets spørsmål om hvorfor svarte hun – Jeg skulle bare…»
 Jaja, samma det. Har ikke fått noen utkastelsesordre så langt, så jeg får jo heller nyte rene vinduer..Gjøres med klærne på heretter

Rister fremdeles oppgitt på hodet…!

Stikker på jobben i morgen da.. 🙂

One comment

Legg igjen en kommentar

