Meg og mitt enkelt-kompliserte hode!

Dette er helt merkelig..  HVORFOR I HEITE FÅR MAN SÅ DILLA PÅ SJOKKO INNIMELLOM!?

Jeg er verdens verste periode-sjokkoholiker/ sjokkoman/ kall det hva du vil..
Nå er jeg i gang igjen. Du snakker om.. !! Sjokkomilkshake og sjokkis i lange baner. Jeg er nesten sikker på at jeg får vondt i huet hvis jeg lar være en dag?! Hvorfor er det sånn?
Nå har jeg vært avvent med dette svineriet i sikkert 5-6 mnd, så er det PÅ`N IGJEN!! Fatter altså ikke hvorfor sjokko får tenna til å løpe i vann?
Og hvordan klarer jeg å la kvik-lunsjen ligge i skapet? – Jo, fordi den er ikke min. Kan si det sånn at kjærste`n kan ha sånt liggende i evigheter… (Sjalu…) Kan man ringe butikken og si at «Ikke selg det til meg?!» akkurat som man kan gjøre til kredittkortselskapene? Be om å bli svartelista liksom? Det er kanskje i overkant mange sjokko-utsalg man må snakke med??

Noen som har forslag til avvending fra sjokkomania? Jeg husker ikke hvordan jeg blir kvitt det fra gang til gang..

Favoritten for tiden...!

Og så er det sikkert jenter som blir glade nå da.. Det er jo ikke noe som gjør ei jente så glad som når ei annen legger på seg.. ! Jeg bare VEIT at INGEN jenter kommer med tips om hvordan jeg skal klare å slutte med sjokko.. Vi er så ondskapsfulle at det ryker! Jeg kommer til å få sjokko i posten i steden… 😦 Men skal ha for å være ærlig, og innrømme mine svakheter.. 🙂 *klapper seg selv på skulderen, ta meg som jeg er!*
Hmmm… Det er faktisk sikkert samme grunnen som at vi skifter HVER DAG..? (Jeg har nesten slutta med det forøvrig – har nå blitt gjenbruksdronninga); vi pynter oss for hverandre, vi skal alltid være litt finere enn andre og helt tynnest.. Hvorfor er jenter sånn..?
Problem: Gutta bryr seg ikke.. Jøss, i dag var jeg FÆL?? Skylder på Ikke-sjoko frokost..

Unner meg en Bueno i dag og jeg.. 🙂

Comments on: "Manisk periode i livet… IGJEN…" (13)

  1. Lilleblomst said:

    For meg som ikke tåler sjokolade, men som rett og slett elsker det så pleier jeg å finne på noe annet – andre alternativer, få tankene over på noe annet. Det pleier som regel å gå over… det fins visst slike triks at man skal tromme på håndleddet eller no..så vips så har hungeren etter sjokolade passert….
    Skader jo ikke å prøve? Taper jo ikke akkurat noe på det!!!

    • veronica365 said:

      Håndleddet?? Sånn tappeti-tapp terapi?? Er det ikke snart et program om det på tv??

      • lilleblomst said:

        Jooo nå så jeg reklame om det på tvnorge… Mamma lærte meg, eller prøvde å lære meg om dette for et par år siden….

      • veronica365 said:

        kan vi gå på kurs hos morra di??? 🙂 🙂 Program tv norge – i dag??? Må sjekkes..

  2. Djulia said:

    Slutte HELT å spise sukker, så får du mindre abstinens:)

    • veronica365 said:

      HELT ???? Åi… Var voldsomt?!:) legger det som prøvemetode nr et stykke ned:) Prøver tapping først???:)

  3. TAPP:-) Herlig, åssen gjør jeg? Program?? Når?

  4. Jeg har råd, vettu! Jeg har gått fra å være sukker-addicts til sukker-avvent Sjekk siste innlegg på min blogg!!

  5. Jeg spiste en kvikk lunsj på jobben hver dag en stund(har sånn teit automat på jobben…), men siden jeg får hull i tenna bare jeg tenker på sjokolade(og uren hud osv osv..) så fant jeg ut at nå må noe gjøres!! Så nå spiser jeg (nesten) bare godis lørdag eller søndag! For kroppen klarer bare å ta opp ett visst antall kalorier allikevel, så hvis man klarer å kun spise godis 1/2 dager i uka, så kan man trøkke i seg så mye man vil den/de dagene!!:) For å spise «litt» hver dag er visstnok det verste.. Jeg har vel noen utskeilelser innimellom, men nå har jeg alltid en appelsin i næreheten, for det er også godt og ikke minst-mye sunnere enn sjokolade! Jeg leste her om dagen at 1-2 sjokolader(ikke store plater altså..) i uka er faktisk bra for deg, for å få ett langt liv el noe.. Jeg stoler på at det er sant jeg;)

    Lykke til:)

  6. Evju said:

    Deilig å se det er fler enn meg….sliter mega mye sjæl.. er det ikke bare å ta et eple sier folk…nei det er ikke det!!!!

  7. Camilla said:

    Jeg er faktisk veldig heldig for tiden. Har rett og slett overhode ikke lyst på sjokolade eller sukker i det hele tatt. Og har gått ned7-8 kg. Det står sjokolade fremme på bordet døgnet rundt, men jeg har overhode ikke lyst på. Tok en i går, faktisk fordi jeg tror kanskje jeg måå spise noe sukker, så jeg ikke fyker opp igjen i vekt hvis jeg får tilbake søtbehovet.
    Men det har overhode ikke alltid vært sånn…i sommer og utover høsten 2010 hadde jeg så lyst på sjokko og alt som var godt at jeg klarte ikke holde meg unna, og jeg gikk masse opp i vekt. HATET det!
    Men jeg tror det er noe en kan bestemme seg for å slutte med. Det var det jeg gjorde i november 2010. Var litt hardt i begynnelsen. Men etterhvert som du lar vær, mister du også lysten på det. Det er noe fysisk som skjer i kroppen. Også er det viktig hvordan man tenker. Tenk at for hver skjokkobit jeg putter i munnen lagrer det seg litt og litt på sidene. For hver jeg LAR VÆR å putte i munnen, og kanskje tilåme erstatter det med litt fysisk aktivitet, lar jeg faktisk vær å legge på meg, kanskje heller gå ned. Vær litt sterk i begynnelsen. Prøv å tenk på noe annet og gjør noe annet. Drikk mye vann, jeg ELSKER vann!!Jeg for min del kan faktisk knaske på et salat blad, og være KJEMPE fornøyd med det. Eller som jeg har gjort masse i det siste. Maule knekkebrød uten noenting. Tro det eller ei, men jeg synes det er godt. Og jeg går hele tidne ned i vekt, sakte MEN SIKKET!! Og det er DIGG!

    Still deg spørsmålet : vil jeg virkelig velge å sitte å gomle denne sjokoladen som en gal, og bli mer og mer avhengig av dritten, og ese masse ut og føle meg uvell?? De få sekundene/minutene denne sjokko nytelsen varer. Og resten av tiden eser jeg ut, og føler meg skikkelig uvell pga vektøkning og diverse. Jeg tror at om du kommer deg over kneika, kan du miste helt lysten på sånt som sjokolade, og faktisk bli GLAD i sunn mat.

    Det har skjedd med meg, og tro meg, jeg hatet bare tanken på sunn mat før. Før jeg bestemte meg for å gjøre noe med det. Søstra mi hatet meg nesten pga at jeg spsiste så mye usundt. Og jeg ble motløs bare jeg hørte ordet slanking, nå er det helt MOTSATT!!

    Jeg tror det er noen tanker man må snu på. Legge om livstilen. Og husk, litt fysisk aktivitet er bedre en ikkeno. Og kanskje man sitter heller å spiser masse dritt enn å bevege seg litt.

    Jeg elsker tanken på at jeg er i fysisk aktivitet, at kroppen beveger seg, og at fettet bare renner av. Enten det er hard trening eller bare litt mosjon, eller løpe opp en trapp. Og at jeg spiser ting som er bra for kroppen. Fett er ikke det værste man kan spise om man skal ned i vekt. Sukker derimot, er hvit gift! Så om du har lyst på noe godt, spis noe godt kjøtt eller egg eller noe som er bedre enn sukker.

    Detet ble laaangt…..sorry..
    BTW….jeg skjønner meg ikke på det der med jenter som ikke kan hjelpe hverandre med sånt, og bare ønske at de andre går opp. Im not that cind of a girl!!

  8. Laila said:

    Jeg har den troen at det er kroppen som sier at den mangler noe. hva det er vet jeg jo ikke for da hadde jeg vært milionær…noe jeg aldri blir. Har du sjekket om du kan mangle noe? Jeg har troen på at noen kan hjelpe deg, tror noen innen alternativ finner noen svar til deg…Gi ikke opp….dette finner du ut av eller så må du spise sjokolade og trene MASSE mer…..go Girl

  9. […] Your most commented on post in 2011 was Manisk periode i livet… IGJEN… […]

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

