Meg og mitt enkelt-kompliserte hode!

Det dukker stadig opp temaer når man får kjærste som mer eller mindre flytter inn..

Det vil si; forskjeller blir igrunn litt tydeligere, -eller man kan si at man får satt ting man alltid gjør selv i et nytt perspektiv..

Og det kan være ALT MUUUULIG!!
Ikke bare har han en forkjærlighet for å mer eller mindre demontere støvsugeren når han setter den på plass, men han er også utpreget mer ryddig en meg. Han har full kontroll på hvor ting skal være, og når.. For eksempel så står sjelden middagstallerkner lenge på bordet før de er i oppvaskmaskinen.  VIPS! … Borte..

Men engentlig var det jeg har merket mest; KLÆR.

Nå ser jeg hvor mye vi jenter skifter!! HERREMIIIIN!!! – Hver eneste evje dag, har sikkert 90% av alle damer på seg nytt antrekk! Det er jo fader ikke rart vi vasker mye? Tenk deg strømforbruk hadde gått ned om vi gjorde som gutta; og brukte tøy til det var møkkete… Eller «møkkete» om ikke annet?? Vi tror kanskje at vi jenter svetter ihjel tøy etter 8 timer på jobb? Neppe… Når gutta ikke gjør det, gjør ikke vi det. Sånn er det bare ikke. Vi er jo fader meg flottere enn dronninga sjøl!?? Og HUN, sjølveste Sonja, er faktisk kjent for gjennbruk av tøy! 🙂

Det er mulig andre damer er er flinkere enn meg til å bruke ting flere dager på rad, men de jeg ser på på jobb, skifter som merra den blinde, akkurat som meg. Jeg lurer på; hva gjør de med den buksa og genseren de hadde på på onsdag? Går den rett i vaska? Det legges vel ikke inn i skapet igjen??? DET fikser ikke jeg altså. Det «brukte» tøyet kan jo selvfølgelig bli liggende på en stol på soverommet i påvente av bruksrunde nr. 2 – men da tar det jo ikke mer enn tre døgn før man ikke kan se stol lengre?? Dessuten, vi jenter bruker så mye skjerf, belter, stash og greier at det ligner jo ikke veggen, ett antrekk for jenter er ofte ikke bare bukse og genser..

Jeg ser at kjærsten min er flinkere der. (-også) Han legger fra seg buksa fra dagen før og tar den på dagen etter. Ikke ligger den i en haug foran senga heller, men på stolen med genseren oppå. Så byttes det innerst og så er det greit med en runde eller to til på det som er ytterst.. På min side av sengen kan det fort se mer bomba-Hiroshima ut må jeg innrømme..

Så jeg lurer:

  • Hvorfor i alle dager skifter vi damer så sinnsykt?
  • Er vi redd folk skal tro vi har lite klær?
  • Er vi for dårlige til å lære av gutta?
  • Svetter jenter mer?
  • Søler alle jenter på seg hver dag?
  • ..og enda har alle sammen minst 1 kleskap fullt av «ikke no`å ha på seg!!»
  • Er det status å ikke ha på seg det samme mer enn en dag?
  • Hvem pokker merker om jeg har på meg det samme i dag som i morra?
  • – jeg kommer til å prøve – så skal jeg se om noen ser rart på meg. Hvis de gjør det skal jeg spørre om jeg har snørr i trynet eller noe…

Forøvrig spurte jeg en av mannfolk på jobben om han la merke til at jentene har nytt antrekk hver dag.. Han sa bare; KUTT UT`A???!!! GJØR DERE DET?? – så faktisk – vi jenter skifter for hverandre. Fra nå gidder jeg ikke å pynte meg for jentene på jobben mer, jeg er rett og slett ikke interessert.
Ei av jentene på jobben sa også at hun egentlig lurte litt på det samme og ikke kunne svare på hvorfor vi gjør sånn…

PS: i dag har jeg gått på ski.. MED JOBBEN?? Verre enn å drikke seg full på julebord nesten det… (mulig egen blogg…)

GOD ONSDAG! – 8 uker til våren har jeg bestemt!

Comments on: "Snørr i trynet eller nye klær??" (2)

  1. Digger å lese bloggen din, er alltid noe morsomt å lese! Ang. gjenbruk av klær, så har jeg endelig blitt flink til å ikke vaske klær som er «rene». Og har jo (som sikkert mange andre) noen favoritt plagg som jeg bruker OFTE! Merker jeg blir litt flau når jeg skal skrive dette, men da stemmer jo utsagnet ditt ennå mer: Jeg har brukt den nye Levi`s jeansen min i over ei uke på jobb nå..Den er ikke skitten, jeg får ei strømpebukse under og ikke minst-den passer til det meste!

    Hjemme hos oss er det nesten omvendt- det er mer samboerns klær i skittentøyskurven hjemme enn mine…:)

    Goo helg Veronica!! Kanskje vi sees på Eiksetra en dag(Har nemlig blitt «dratt» med av typen på bortoverski jeg og…)

    • veronica365 said:

      Såååå hyggelig at du leser Linda!!! Jeg blir kry! fortsett å bruk buksene ofte du!! jeg heier på deg!!:)

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

