Ikke ei skiløype å bruke i Drammen?? Eller Lier???

For meg virker det altså umulig å gå på ski disse dager! Det bugner sikkert av løyper i Drammen og Lier`s ute-arealer, men nei da…

Min første unnskyldning er nok skisko! Det «har» jeg ikke..
Ett eller annet sted er de sikkert, men jeg kan altså ikke finne dem? Jeg har overhode ikke leita… Sist gang jeg så dem var når jeg blogga om sko. Kanskje jeg burde lese den bloggen om igjen, og se på bildet fra den gangen om de faktisk er der? Jeg husker ikke. Men det er fordi det handler om skisko. Og dessuten ville jeg nok følt at det ville være det samme som å lete etter dem.

For det andre; enten er det for kaldt, eller så er det for mildt. Jeg som vist nok for ti år siden klarte å kjøpe bakglatte ski som kladder, er rimelig avhengig at det er HELT riktig tempratur både i og over snøen.
Dessuten mangler jeg vanter. Eller votter. – som da kan holde henda mine varme, og samtidig transportere vekk fuktighet når jeg begynner å svette inni henda som et resultat av at jeg faktisk har tatt planker på beina.

Tanken med å gå på ski er sikkert god den, og det er jo ikke sikkert at jeg er like håpløs som jeg tror sjøl, men jeg har mine mistanker altså. Jeg er typen som «gir opp» midt i en nedover sving, og går rett til skogs.
Husker veldig godt det sk jedde en gang. Jeg og fatter på vei ned fra Solvang eller noe. Alt jeg husker er at pappa kjører først og jeg skriker; «Dette gåååår jo ikkkeeeeeeeee!!!!» – «Jooooda!! :)» , hørte jeg foran meg .. Særlig.

Det neste jeg husker er et par grantrær som klapper meg sånn fint i trynet i det jeg suser forbi, alt for nære,  så to nanosekunder senere ligger jeg med beina høyt, mer eller mindre over en brøytekant, og huet godt planta nede på veien. Og jeg var 27 år liksom. Man skal ikke ramle sånn på ski i den alderen. Og det er liksom ikke grenser for hvor teit man føler seg da.. Og du blir kaldt på ryggen, fordi i det du ramler sklir jakke opp og  bukse ned, VIPS – så ær`u mellombar, og har snø i trusa. Innmari ålreit..
Og det kjenner jeg at jeg blir ganske frustrert av… Og det er TRÆLETE å stable seg på beina da! Du står i en vei, dvs: ligger, det er øse-klatt midt i veien, du ligger i nedover bakke, skia er alt for lange, de krysser seg, og stavene er liksom for lange de og… Det tar en evighet å komme seg opp, OG — du har snø i trusa… HAT!!!
Nå er det ikke veldig mange jeg kjenner, som det er aktuelt å tilbringe fritiden min med i skæven, som stiller i Nannestad-klasse på ski, men jeg føler liksom at ALLE er bedre enn meg, og jeg synes det er kiipt at folk må vente. Det er greit at dem ler, for når jeg blir sliten nok (ca etter 178 sekunder) begynner jeg jo å le sjøl og. Takk og lov at jeg har såpass selvironi at jeg skjønner sjøl at det antagelig er morsomt å se på.

Men jeg skal kjøpe nye skisko altså. Og betro kjærsten min, som liker å gå på ski (for et varp!!!:) ), mine ski, så kanskje han kan «preppe» vekk bakglatte-kladde fenomen..
Dette blir en utfordring altså.. Må jo ha sko som passer bindingene da.. Tviler på at det er helt enkelt å få tak i! Jeg har noe sånne skadedyr-bindinger. Sikkert helt uvanlige de og…!

LØØØØYPEEEE!!!!

2 comments

Legg igjen en kommentar

