Meg og mitt enkelt-kompliserte hode!

Siden jeg kjørte i meg de i hjelstekte potetene på søndag, har jeg hatt en katt på besøk! 🙂 Nå er det milevis mellom den katten og den forrige katta jeg hadde i hus. Lynne, lyd og ikke minst tiden hospitset varer.

Denne gangen er det skjønne Maja fra 3. etasje som er innom for husvære, mat og kos.

Og om den Kaos-katten var kosete, så er jeg usikker på hva jeg skal klassifisere Maja som. Hun blir 12 år gammel i mai. Hun er orientalsk korthår, rasen er siameser og hun er en liten diva, og vet så absolutt hvor skapet skal stå. -Tror hun! Fra tid til annen er hun nok også overbevist om at det er hun som faktisk lager skap….

Det var som forventet lyd og leven når jeg og kjærsten hentet klorematte, kurv med sol-farget grønn pels, do, matskåler, leker og selvfølgelig katten på søndag ettermiddag. Maja må bæres ned. Sist gang matmor var ute over et døgn var jeg oppe og prøvde å få henne til å gå ned sjøl, men da stakk hun av, så nå var det bare å ta henne på armen. Bevæpnet med kevlar-tøy og stålhansker, hjelm og visir. 🙂 Neida.
Vel nede stikker hun og gjemmer seg under spisestua og skuuuler.. Egentlig kunne hun jo bare droppa det, for hun har jo vært der hundre ganger før, men uten matmor??? Nei noe manglet gitt!

Etter omtrent 4 minutter er katten blitt dronning av leiligheten og begynner å forlange. Kos. I mengder!! Jeg har ikke sett på maken! Ligge oppå, inni, over, rundt og på!! Prrr-prrr-prrr!! Dette er jo typisk Maja, men det pleier å være i perioder.. Disse dagene har det vært KONSTANT! Hun har kanskje vært på gulvet i tre minutter, før hun har kommet på at hun ikke er på fanget, så er det opp igjen! 🙂 PRRRR-PRRRR!!!!! Herlige lille vesen altså…!

Jeg var rimelig spent på nattesøvn med Maja i hus. Hun prater nemlig! MYE og HØYT! Jeg har hørt henne fra 3. til meg et par ganger faktisk. Og da har hun MYE å si.. Jeg tenkte; hvis vi bare går å legger oss, og lukker døren så kanskje hun tror vi har gått? Så vi prøvde taktikken. Men altså.. Leilighetene er dønn like, Maja VET hvor soverommet er, og ja, hun hører bedre enn oss. Du kan jo prøve å hviske igjennom døra, for å innbilde en KATT at du ikke er der??

To hopp på døra, og tre mjau senere.. så…. : STILLE!!! Som i «JØSS!!!???»
Etter det.. Nada.. Katten sov, jeg sov, kjærsten sov, alle var glade, roen senket seg og I ALLE DAGER??? Trodde ikke det var muuulig?? Hadde pus fått nok kos da eller?
Så natt til tirsdag.. Og jeg tenkte nå…. NÅ kommer damen til å bli Lady og ta helt styring.. Men det samme igjen; KOS MEG I HJEL hele ettermiddagen, og fritt for å ligge oppå, over, mellom, under og rundt!!! Så natta! Serrei morra!! Ikke EN LYD!!!

JØSS!!!?? For dere som kjenner Maja?? Hallois eller??

Legger ut et bilde av nurket da!

Ikke forstyrr - jeg koser!!! 🙂

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

