Meg og mitt enkelt-kompliserte hode!

Jeg er så glad vinteren har startet!! Fordi det KUN betyr at da går det mot slutten. Jeg er litt sånn «krampe» om dagen… Tenker at 12.5 minus er ikke så mye, -mens jeg prøver å blåse liv i fingra mine når jeg setter meg inn i bilen. 12.5 minus er jo nesten mildt om dagen!! Fader altså. Jeg har sett -25.5 på displayet i bilen min. Da var jeg på vei til Notodden, og jeg hadde +25.5 inne i bilen, sa det andre displayet til meg. OK – det er faktisk en temperatur forskjell på ENOGFEMTI GRADER!! Det kan jo ikke være bra?? Ikke rart folk er sjuke om dagen altså!  Det er sikkert flere enn meg med to display i bilen. Man blir jo sjuk av å se på dem!

Herremin.

Men jo da.. Jeg skal prøve å nyte vinteren. I år har jeg (dvs. kjærsten) bestemt meg (seg) for at jeg (vi) skal gå på ski. Så langt har jeg kommet unna med at jeg ikke har slalomski, men det kan vist leies. Eller at skiskoene til bortoverskiene er .. ødelagt eller noe. Jeg har i alle fall ikke «funnet» (leita) etter dem. Så jeg må kjøpe nye. Jeg er litt redd det er det som kommer til å skje i morgen faktisk. Det var vist noe julegaveshopping som skulle bistås.

Jaja.. Skisko skal jeg i alle fall ikke ha til jul! Men jo da. Det er nok hyggelig å gå på ski.. Men det SKJER IKKE i 12.5 minus!! Og siden det faktisk er MILDT om dagen, er jo sjansen der for at vi faktisk ikke rekker det?? Før våren??

Nedoverski, som er hans store lidenskap, er jo ikke TEMA i slike minus. Man kan faktisk gange det displayet faktisk viser med 34, – og ende opp med effektive grader. NIKS! – her blir det heller ikke nedoverski med det første.

Det er ikke noe kult å «måtte» gjøre noe man ikke er god på med ny kjærste altså! Selv om han sikkert er verdens mest tolmodig og tolerante type, så føler man seg som Bambi på isen… ! Eller dvs. FULLE Bambi på isen. Man må ha mer enn en kanin for å komme seg på beina da!

Men det kan jo være at det er noe godt som venter i enden av bakken eller løypa da.. Så man får bare sæla på, på ett eller annet tidspunkt..

… eller.. Nei, kom på at jeg mangler superundertøy også…!

Men det er hyggelig med litt hjelp da...

Comments on: "Fulle Bambi på isen…?" (1)

  1. Kusina said:

    Fint bilde 🙂 Vær nå litt tøff og ta en utfordring! Bli med han på ski, både bortover ogg nedover, kanskje du liker det.

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

