Du kommer til å få sprettkuler på ryggen…!!

Og så står vinteren for døren… Noen syter og klager, mens andre gnir inn at de liker snø. Jeg for min del heier mest på de som sier: «Slutt nå for helvete å klage over været!!! – Vi bor i Norge for pokker!!!» Det er GREIT å ikke like å fryse, det er greit å ikke like å stå på planker nedover og bortover, det er greit å ikke like å skli rundt på et speilblankt underlag, og det er faktisk GREIT å ikke like vinter.. Men det motsatte er da også greit? Er det sånn at vi liksom MÅ klage eller skryte hele tiden???

Altså følgende kommer til å skje: Ja, det blir kaldt, og ja – det blir til og med glatt. Du kommer til å fryse på deg sprettkuler på ryggen og du kommer til å miste følelsen i tærne pga dårlig planlagt skotøy en gang eller ti før vi skriver april 2011. MEN du kommer også til å oppleve fantastisk vakre dager!! Du kommer helt sikkert til å synes det er fint å sitte inne med stearinlys og fyr i peisen, med raggsokker på, mens du tenker; nei, i dag var det fint å være inne!! – og det viktigste av alt: du overlever!

Jeg innrømmer at jeg ikke er den som er mest begeistret for vinteren, men jeg synes den er vakker. Og jeg måtte smile av (eller smilte jeg til??) snøfillene som falt i går. Pent rett og slett! Det er ikke såå kult å skrape stålis av vinduene på bilen, eller vasse i snø til kness, men det er vakkert. Og jeg har sjelden ledd så mye som når blokka for to (?) år siden gravde frem alle bilene her ute en morra mens vi venta på brøytebilen. Folk i morgenkåpe, og tøfler som febrilsk prøvde å grave frem rette bil, gikk på trynet mens vi prøvde å dytte i gang biler, og stressa for å få flytta alle sammen.. 🙂 Vi får sånne dager denne vinteren også.. Og de tre ukene med -24 grader i fjor var en seriøs prøvelse. Jeg sleit big-time da.. Men jeg viste jo at det kom til å gå over!

Sjarmen med å bo i Norge (legger til at det er ett av verdens rikeste land, og du er faktisk priviligert som bor her!!! JÆVLA HELDIG

Vinterskoa på folkens!!

RETT OG SLETT!!!) er jo blant annet at vi faktisk HAR fire årstider! Herremin! Tenk å bo i vinter`n hele tiden?? Eller sommer`n!! Og hvis du tenker at ;.. åååå det hadde vært deilig!! Så meld flytting da. Ta en sjans, selg alt du har og dra avgårde. Hadet! God tur, send kort! 🙂 Jeg mener faktisk at vi ikke skal klage om vi ikke gjør noe med det. Uansett hva det er. Vær, penger, kropp, jobb, mat – u name it.

OG – i år har jo snøen vært over-promotert ( i alle fall i Drammen) i så god tid at jeg regner med at de fleste nå har rukket å skifte til vinterdekk..! Det er jo heeeelt flott! De ti fillene som var estimert til å bli tretten meter, i følge tabloidene, fikk satt bedekking i fokus for noen og enhver! Jeg takker Western bilgummi for kjapp og god service! – Jeg og sleden har fått vinterskoa på, og er klare for vakkert landskap!

Dessuten, i år har jeg ved! 🙂 Det er en sikker vinner! – Godt brenner`n og! – og så gleder jeg meg til søndag… 🙂 Veronica ønsker alle en god helg!!

Legg igjen en kommentar

