Jøss, fikk jeg kjeft nå eller??

Disse bildene kom på telefonen min i dag:

Med følgende tekst: Kan ikke du blogge om jenter og bil?? 🙂 Kan jeg vel?? 🙂 Har forsåvidt gjort det før og jeg! Både om bilvask og bilstarting. Akkurat den vaska gjorde jeg kanskje ikke sjøl, men starta bilen klarte man da med bruksanvisning…!? 🙂 Jada… Siden personen som sendte meg disse bildene har en viss tilknyttning til at bilen min er på service skjønner jo jeg at dette er bremseskivene mine.. Bak. Eller er dette klosser? Nei???!! Det er i alle fall ikke det som er innafor endeleddet foran, eller drivreima! – så dette har med bremser bak og gjøre.. 🙂

Dette var faktisk det verste sms senderen hadde sett!! Noen gang! Sjælve bil-doktoren har selvfølgelig sett verre, men det er vist ille nok til at jeg må få bilder… Tilsendt.. Med EN GANG! 🙂 Sms`ern hadde vist noen innspill på den eventuelle bil-bloggen. Jaja.. Jeg kan vel blogge selvkritisk, selv om det er ting jeg ikke skjønner her…!? Åssen gjør man feil når man bremser? Jeg skjønner ikke?? Hvem skal nå lære meg å bremse? Jeg har da kjørt bil i (regner….) 16 år og jeg har ikke sett at det der har skjedd hvert annet år?? Eller skjer det bare hvert 16.år?? Men det er helt tydelig: Dette er ILLE, og FY PÅ MEG!!  – dette er faktisk HÅRREISENDE får jeg vite.. 🙂 Det hadde vært minst like kult å fått et bilde av hår-som-stod-rett-opp-på-huet-til-han-med-mobilen!! Jeg er glad jeg får blogg-tema da.. Husk at det meste av dette er det (sikkert) ikke jeg som har skrevet en gang :). Men sånn som jeg skammer meg.. Skikkelig… (not)..

Hadde jeg bare skjønt hva jeg har gjort feil??? Kan noen lære meg å bremse? Anderledes enn jeg har gjort før? 🙂 🙂 Kan andre jenter også vennligst fortelle meg sine umiddelbare synspunkt på dette? -og samtidig fortelle meg om du noen gang har opplevd lignende?? Fått bilder av ødelagte bildeler? Frontruter, dynamoer, eksospotter, drivaksler eller vindusheiser? NÅ er jeg spent altså!

Takk gunn for at noen kan fikse sier jeg bare!! 🙂

9 comments

  1. Har du bremser da? Trenger vel egentlig forstørrelsesglass for ¨å ta bilde av det som er igjen i det kjøretøyet ditt Cheila 🙂

  2. Hmmmm…. Har vært borti flere som har hatt like mye slittasje på bremseklossene sine jeg. Er ikke så uvanlig. Har til og med vært borti der klossene har smuldret opp når man løsner de fra caliperen. Caliperen er den som gjør at klossene sitter fast.
    Som regel er det bremseklosser foran og skiver bak.
    Håper de blir bra nå som du får skiftet.
    Pass på og ikke bremse så mye i nedover bakker, sett heller bilen i et lavere gir.
    :o)

    • Jøss i alle dager??? Hva du vet Stine Mari!!! 🙂 🙂 Takk takk, viderebringer til min andre bremse-venninne også! 🙂

      • Har jobbet med personbiler i nesten 6 år, men nå jobber jeg med lastebiler.
        Så har da litt peiling. Puh….
        Noe mer du eller andre lurer på?

        🙂

  3. Disse klossene var smuldret opp og falt ut helt av seg selv, og da ble jeg litt brysk og følte du hadde kvalifisert til en liten strekk 🙂 Hakket værre enn dette du hadde er stål mot stål, eller at klossene rett og slett ikke hadde vært der. Men når jeg mente du skulle blogge så var jo baktanken min at du angrep tema litt mer selvkritisk 🙂 Dere jenter er jo såååå nøye rundt mye annet, som f eks i hvilken posisjon toalettsetet forlates i, men ulyder i bilen løser dere glatt med å skru opp lyden på radioen.

    • 🙂 🙂 🙂 Og blogg tema ble det!! Jeg er nå VELDIG spent på hvordan klossene til Tredje etasje kommer ut i denne sammenligning, for de skriker no JÆVLIG!!! 🙂 Det MÅ være stål mot stål!
      Jenter med god råd kjører taktikk (ikke radio-varianten men: )»Lyser oljelampa?? – kjøper ny bil i steden, jeg skjønner ikke…!» 🙂

Legg igjen en kommentar

