Pakke-helvete…

Å herremin, hvorfor skal man gjøre ALT før man drar på ferie?? Vaske sengetøy?? Kan ikke FATTE??? I går begynte jeg det som var det årlige racet mot ferie. Og da var det 62 timer til avreise.. Jeg hadde planer om:

  • Handle solkrem,og  div. shit man tror man trenger som feks nytt undertøy?? HÆ??
  • Støvsuge  – akkurat som møkka ikke formerer seg likevel mens jeg er borte?
  • Vaske tøy.. Åkei, det  var jeg nødt til!!
  • Hente koffert! Check – den ble levert på døra i går! Takk frk. Brak!
  • Tørke tøy, – på gamle måten, da tørketrommel ikke er noe jeg har kort til.
  • Gå med søppel og tømme kjøleskap – greit at ting ikke får bein inni der mens jeg er borte.
  • Rydde på gjesterom, – fordi jeg ikke orker å komme hjem til baaaare rot.. Samma det forsåvidt, har jo ikke gjester likevel!
  • På posten. – også en må-ting da pakken ellers vil bli sendt tilbake til avsender og jeg er nysgjerrig og vet ikke hva det er i den..
  • Levere et kamera. – Kun en snill gest, da eier kanskje vil ta noen bilder.
  • Lade alt som skal lades før ferie – æsj.
  • Tømme mitt eget kamera så det er klart for nye bilder. Lurer egentlig på hva det er på det??
  • Finne frem «fellesen» – det skal sikkert gå greit. «Fellesen» er felles-lommeboka. Kjekt på tur. Tror jeg vet  hvor den er?
  • Brette og legge vekk alle de mengdene med tøy jeg ikke skal ha med. Herremin, det er mye klær her!!
  • Tørke støv. – gidder ikke.
  • Lese de to listene jeg har skrevet – rimelig kontroll. Det står til og med «Blogg» der. Utføres nå.
  • Huske å pakke med; shave-ting, krem, pinsett, negl-greier, bøker, pass, (har ikke billetten min faktisk), lommebok og kort. Banktilgangen?, en million ladere og ledninger, musikk greier, bikinier, tøy-dag, tøy-kveld, tøy-natt..
  • Prøve -veie koffert.. JA JØSS..  Skulle fader meg tro man skulle fløtte.
  • Ta med sko – stort og elendig utvalg.
  • Treningstøy – check!
  • Pulsklokke – check!
  • Farge håret (?)
  • Prøve å tenke logisk. Innmari vanskelig når har sovet i 5 timer.

Det er til å bli gærn av. Jeg er ikke akkurat en rutinert pakker. Systematikk er ikke min greie nå. Jeg satt oppe til kl 2 i natt og surra da. Gunn veit hva jeg dreiv med, men det var ikke pakking. Jeg så vel mere på at tøyet tørka på verandaen. Og nå har jeg vært våken en time, og bare fløtta tøyet rundt. Pakka det inn i skapet for det meste. Bare surr og vas. I går spurte Andre etasje, om jeg ante hvor mange ditt og datt jeg skulle ha med? AAAAAAner ikke.. AAAAAAaner aldri sånt jeg. AAAAAAaner jo ikke hva jeg har en gang. Det eneste jeg nogenlunde teller er undertøy. Det er jo kjekt å ha nok. Og om jeg pakker alt jeg har, så har jeg faktisk i dag innsett at jeg kan være glatt borte en 6 ukers tid, uten å vaske, og uten å bruke på vranga! 🙂 – TT!! – Tragisk tilfelle.

Så da blir det i alle fall portugal. Jeg har bestemt meg for det. Så får jeg helle dra hjem igjen om det er nødvendig. Vi er 4 jenter og en gutt (unnskyld Jocke, du er vel snart for mann å regne nå!) som skal på tur. Forsåvidt jenter; vi er vel damer vi og?? 🙂 Jeg kan levende forestille meg at dette skal bli en interessant tur for Jocke. Mye hud, lår og pupper midt i trynet uansett hvor du snur deg?? Hehe.. Du er tøff og jævla ålreit!!! 🙂

Så burde jeg;

  • Besøke broren min
  • Ringe moder`n
  • Se søstra mi (bare fordi jeg er redd det er siste gang jeg ser henne, – men det er det selvfølgelig ikke)
  • Og jeg skulle gjerne vært på Meren en tur da. (Fader, det er lenge siden nå)

Klokka er kvart på ni nå, og jeg skal gå planløst rundt i leiligheten en stund til og høre på radioen.. Kofferten fyller seg nok, men; Konklusjon; det er ulidelig kjedelig å pakke.. Men deilig når man er i mål og kan dra! 🙂 Sier god sommer!!  – Men ser ikke bort fra at det blir mer blogging før avreise!

3 comments

  1. Kan glatt ta kopi av lista di ser jeg, bare tilføye ett par småting….Lurer på hvor mange ganger man har prøvd å gjøre ferdig den kofferten med margin? Stort sett døgner man siste natten for så «sitte» på lokket, og konkludere med at man har med ALT for mye, og ingen ting passer egentlig sammen!! Lurer på å finne en farge eller to, og fylle klesskapet med kun dette…Tenk deg det hadde vært greit da? Men som alltid, DET kommer til å være noe i den kofferten, og vi kommer til å være klare når vi skal, så får hybelbebore heller bli innflyttere innen man kommer tilbake…FERIE er her..og nå skal det nytes 🙂

Legg igjen en kommentar

