Bilvask på … Hva het det igjen??

Smart wash??? Jeg er ikke helt kar om å huske det, men jeg regner kanskje med jeg får det repetert ved en senere anledning.

Åkei.. Etter snikfotografering på nye Z (kommer senere i kveld), besøk hos broren min, x-antall samtaler med søstra mi og besøk hos kusine, dro jeg hjemover i tja.. fire tiden?? Jeg skulle på en måte ringe og snakke med høvdingen, men dessverre har humøret hans vært rimelig på kanten den siste tiden så jeg forventet meg ikke den helt store samtalen. Når jeg faktisk endelig får tatt mot til meg (ja, det er det jeg måtte gjøre!) , så ringer det 5-6 ganger før jeg får tone.. Som i summe-tone. Ok, altså han la på.. Uten å snakke med meg. Ja vel, trekke pusten og svelge en gang, og tenke at…. Ja, gunn veit hva man tenker.

Jeg innrømmer at det ikke er så stilig.
MEN!! Så får jeg msn-melding på pc… Gamle-nabo lurer på om jeg har planer de neste to timene?! Eh.. nei.. Bare pakke, men det kan jo vente? Hva skjer liksom? – Vaske bil, ja??!! Hehe.. OL-bilen min har ikke sett bøtte og klut siden lenge før sommerdekk, så .. tja, kanskje jeg skal bli med å se hvor denne fantastiske vaskehallen (som jeg ikke klarte å lagre navnet på) er da? Åffår ikje!

Så jeg stuper inn i arbeidstøy (dvs ikke hvit capri) og hopper inn i støv-monsteret. Du aaaaaner ikke hvor møkkete en sånn bil kan bli..!! Det har tydeligvis gamle-nabo sett seg mett på. Han har svart belte i bilvask har jeg funnet ut nå. jeg får en kjapp innføring i kort og koder og lapper og trykke her og ikke der, før bilen min blir rygget inn og vaskeprosess og foredrag er i gang.  Ikke fikk jeg bidratt med noe heller. For å si det sånn; stå stille og lytt og lær!! Og pass deg for høytrykken, ellers blir`u våt! Her kunne alt forklares fra topp til tå, og skal jeg være ærlig; kanskje jeg lærte noe også?? Lurer på om ikke bilvask er et fag!! Hmm.. Aldri har bilen min fått så mye stell på en gang før! Jeg var helt ubrukelig i denne arbeidsperioden og følte meg rett og slett som et påheng. Men jeg hang opp alle fire gulvmattene sjøl da. Hjalp på selvfølelsen med en gang. Så ble det vaska, i bestemte rekkefølger, voksa, spylt,  pussa og vinduer og varmt vann og kaldt vann og såpe og tørke med den og så den og .. hva var det alt sammen!? Snakker om flott??

SJEKK HER`A!! Aldri fått vaska bilen av noen før jeg!!!
Dette fikk jeg lov å gjøre. Bære! 🙂

Ikke bare det.. Etter kort versjonen med høvdingen til gamle-nabo før vi møttes, fikk jeg jammen is ved oppmøte òg! Fantastisk!! Snakker om grei!! Humøret ble stadig litt bedre og bilen sinnsykt mye renere!

Takk og bukk!!! You made my day!

Nå må bare sende på service nå så er vi der! Veldig kjekt med en bil som sier i fra sjøl når den må på service?! Også akkurat i ferien når man ikke trenger den så sårt!! Fornøyd!

9,5 timer til avgang… enda god tid.

Legg igjen en kommentar

