Meg og mitt enkelt-kompliserte hode!

«Snakkes etterpå!» – er dagens frase i blokka om dagen. Vi er opp, eller nede eller i midten.. Vi sitter mye på verandaer for tiden, og vi sees ofte. Vi spiser sammen innimellom, og vi kjører èn bil til lunsjen. Vi ler og gråter sammen og vi støtter hverandre og bygger også innimellom oppunder ting vi kanskje ikke burde applaudere. «Joda! -kom igjen nå! – det er en KJEMPE idè!!!»  Nå om dagen har Andre Etasje besøk fra venninne-fra-krigen, også kalt Doktor`n, Lydia eller legen. Jeg lurer på om hun har fått sjokk?!?

Her starter da helgen med hyggelig hilsing og hei og hå. De har allerede varmet opp stemmebåndene og lesket halsen en times tid, før Første og Tredje etasje entrer verandaen, fredag kveld.. Så går det en del timer, så er det natta.. og bittelitt mørkt. Vi har flyttet oss fra verandaen i Andre til verandaen i Tredje og det er stor takhøyde. – og så for tilfeldig forbipasserende og andre naboer – Alle får bli med! Kortstokken kommer på bordet, og vi ler MASSE! Flasker skal snurres og leker skal lekes. Kameraet erhalvveis med og det er myyye moro og latter. Dagen etter er det to som er skikkelig våkne, en som er veldig trøtt, og en midt i mellom. Men vi sliter oss igjennom dagen i fellesskap, og prøver febrilsk å finne lørdagsformen. For nå er det bursdag som skal feires. Takk og pris i nabo-blokka da!

– Veldig deilig å ha kort vei å gå når man egentlig er grisesliten!! Det var jo ikke helt meningen at fredag skulle bli såå gøy! Første etasje i naboblokka invaderes av pynta jenter og den eneste gutten som da er i selskapet, innser kanskje at han er litt på feil plass og rømmer arenaen. Mer bilder, mer skravlings og mer moro. Vimsa kjører jentene ut for å gjøre byen  uttrygg, og jammen tror jeg ikke vi var heeeelt usynlige denne gangen også. Jeg er rimelig sikker på at ingen har sett oss ute, når ingen har hatt på seg hverken parykk eller daffedress. Barrista skoa er i ferde med å ha gjort sin misjon forresten. Jeg må slutte å ha de på. De er en magnet tror jeg.. For noe.. ! Da vi plutselig er 5 stykker som skal hjem, hvilket i og for seg er veldig spesiellt når vi var 3 som dro ut??, – blir det to taxier hjem.. – og rett opp i Tredje IGJEN, og mer kort og spill og rosa i glassene og hei hei hei!

Jeg var et øyeblikk veldig usikker om «leieboeren» fra krigen hadde fått sjokk før vi kom hjem i går natt, – men jeg har innsett at det har hun nok ikke likevel. Hun er helt klart «en som oss!» Fantastisk. Det kan jo ikke være bare lett og bli dumpa hos oss.. På en sånn helg! Det er godt jeg og Andre etasje snart skal rømme landet i to uker?? 🙂

Men det er fantastisk å ha de beste vennene i verden så tett på! Og det er komplett nå som Andre etasje er hjemme. Akkurat nå sitter vi på hvert vårt plan og «fordøyer» helgens eskapader. Vi er ikke OPPÅ hverandre hele tiden, som kanskje noen tror, men det er jo hyggelig å ha noen som spør «hvordan har dagen din vært?» 🙂 Som en stor familie, bare med store rom for oss sjøl også. Akkurat som et kollektiv for voksne? .. (voksne?? – litt usikker der altså.. )

Det er flott å bo i nummer 19. – og jeg var langt over middels glad for å bo i Første etasje i dag- Umåtelig glad faktisk.

(Hviler det en forbannelse, Cheila???)

Uansett jenter, jeg er skikkelig, skikkelig glad i dere!!

Comments on: "Kollektiv for «voksne»!" (1)

  1. Cheila said:

    Herlig her i nr 19 :0) kjempe glad i deg også! Ja mulig forbannelse, vi må lage en plan for å bli kvitt den!

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

