Meg og mitt enkelt-kompliserte hode!

I dag skal jeg bare gjengi en  kommentar jeg tilfeldigvis overhørte. Først skal jeg fortelle hvor jeg var, og faktisk  hvorfor.

Som overskriften sier, her dreier det seg om et venterom på Vestre Viken! Nærmere bestemt røntgen avdelingen. Venterommet i seg selv er ikke spesielt spennende, men i det øyeblikket man begynner å se på folk, blir`e artig!

Det er 9 stykker som venter foruten meg. Tre stykker er damer over 50 år. Det er helt rått hvor nøye de er med utseende når de skal til legen?? Røntgen er jo ikke lege, men dersom de kommer til å befinne seg i NÆRHETEN av noen som er lege?? Unnskyld meg!!! – De sier jo ikke «lege», de damene der. De skal til DOKTOR`N!!! Aldri legen, – Doktor`n. Her har de lagt håret, sitter rett i ryggen, med nypussede sko og briller. Og veska godt plassert på fanget. Sånn på tvers vet du, mens de holder i hanken 🙂 .

En av de tidligere nevte damene leser et blad det står «tilhører røntgen» på. Altså; tydeligvis gjør det det fordi blader forsvinner derfra? Hva skal folk med blader som er påskenummeret fra i fjor?? HÆ? (jeg er rimelig sikker på at jeg kjenner noen som kan svare på dette.) Dog; det kan jo være at andre nattevakter eller hva som helst stjeler de, når de er lei fordums nummere på sine egne avdelinger?? Eller er det noen som tar de med seg? Gamle damer som finner strikkeoppskrifter osv? Kakeoppskrifter kanskje? Gir meg over. Hun ene dama leser nå i alle fall. Jeg vet ikke om hun gjør som min mor gjorde innimellom, – og starter bakerst i bladet…?

Det er også en negerdame (kan man si det nå eller?) med sønnen sin der. Hun er rett rundt 40 år (rå-tipp) og ungen er kanskje 7. Så ringer telefonen hennes. MED ringetone. Gospel hadde passa, men ikke TRANCE??? Dame med laken på hodet, forsåvidt vestlige klær forøvrig, og trance på telefonen?? Det er litt stilig at man får høre hele sangen fordi hun finner jo ikke mobilen som ringer kjempehøyt i ei veske men tydeligvis en million andre ting i… :)Stressa negre blir ikke så røde i ansiktet som oss hvite i sånne situasjoner.. Moro for meg der jeg sitter å skriver bloggnotater på Iphone.. KNEGG.. Skulle dere vist folkens!??

Jeg har trukket en sånn lapp, og lappen sier meg at det er 4 før meg i køen i skranken. Det er jo slettes ikke verst. Kan kanskje rekke dette i lunsjen. SÅ kommer DAMA!!! Hehehheee..

Du kjenner typen.. Sånn passe stressa.. Med mannen på slep. Hun er helt klart frisk som en fisk og det er mannen som skal ta bilder av skjelettet. Altså… Du snakker om FRU-JEG-FIKSER-OG-ALLE-ER-SÅ-TREIGE-HER!? Du vet, når man har så mye som NULL forståelse for at her er det folk som kom før`rei i kø`n?? Å jeg fryyyyder meg..!! Skjønner jo fort at her kan det komme litt å skrive om.  (slemme meg eller??? 🙂 )

Med nykjemma hår, røde lepper og stramt blikk, vaser de inn på venterommet, etter å ha trukket sin lapp. 🙂 Mannen som nok heter «unnskyld meg» til mellomnavn, setter seg litt betutta ned ved siden av kona si.. Hun trekker bare pusten, og det er da det slår meg at HER kommer nok dagens kommentar og lengste setning. Antagelig har hun en GOD del på hjertet nå som hun har måtte vente her og der, og har denna treige, uvitende mannen på slep. Jeg antar han har fått sånne setninger servert før, for det ser ut som han bare trekker gardinene helt sammen og drømmer seg til et annet land.. Så hvis du nå kan tenke deg følgende «setning» sagt på det viset med vg-dama? Hun i reklamen som sier; Nei, nå er jeg så tørr i kjeften at jeg hadde ikke kunnt spøtta på deg om jeg hadde vilt en gang!!! Husker.. OK; her er damens «setning»:

«det-var-derfor-han-i-heisen-hadde-så-dårlig-tid-veit-du-for-her-kan-man-ikke-stoppe-og-vente-da-bare-raser`em-forbi-deg-i-køen-du-så-jo-han-løp-til-luka-før-oss-og- her-er`m-så-treige-at-man-får-da-bare-smøre-seg-med-tolmodighet-skjønner-jeg-folk-er-jo-så-frekke-atte-hvor-varè-du-sa-den-medisin-fire-var-henn-jeg-er-sikker-på-den-er-i-fjerde-har-vært-der-et-par-tre-ganger-jeg-skjønner-du-og-du-trenger-ikke-protestere-jeg-er-sikker-om-at-det-er-der-det-er-i-alle-fall-oppover-i-etasjene-det-er-seks-foran-oss-i-køen-enda-nei-detta-var-makan-til-venteannordninger-du!»

Da kommer det en sympatisk rolig mann i hvit tøy og henter meg.. Fader.. nesten så skulle sitti der litt lengre!! 🙂 🙂 Snakker om underholdning på høyt nivå!! 🙂 I alle fall; bilder blir tatt og både damen og mannen der inne er riktig så effektive og hyggelige. -ikke noe å klage på detta!!

Forresten; viste du at dersom man skal ta bilde av øverste nakkevirvel, så må du gape?? 🙂 🙂 – ja det var omtrent det jeg skulle fotografere i dag! Takk for super service og nydelig underholdning, sier jeg!! 🙂 🙂

Comments on: "Venterom på Vestre Viken i dag" (1)

  1. HAHA! Jeg ler og jeg ler! 😀

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

