Meg og mitt enkelt-kompliserte hode!

Åi åi åi…. Jeg er jammen ikke sikker på hvor skal starte.. Uff.. Med slutten kanskje??

Nei, det får bli tirsdag.. Lenge siden jeg har blogga nå eller?? Jøsses!

Tirsdag var messe i Kongsberg og show med «Linn og Victoira igjen.. De er jo flotte damer da. Jeg skal legge ut et bilde her, så får dere se. Det var sukkes som seg hør og bør, og de har nesten slutta å ha nerver før de skal på scenen nå.. Dog, litt usikre på teksten skal man si man var, selv om man hadde skrevet den selv.. Kan ha noe med å gjøre at jeg begynte å pugge den kl 9 om morran, i steden for uka før.

Onsdag var sykehus. Det var kanskje ikke sååå stilig. Med en søster som var litt trøtt, så hentet jeg pappa for transport til cellegift nok en gang. Det viste seg å bli den siste turen til Vestre Viken med det på agendaen. I samråd med kreftlegen ble pappa og hun enige om å stoppe kuren nå. Det er ikke mer å gjøre. Jeg kjenner at det er litt vanskelig å kjenne på det, og jeg kommer nok til å måtte fordøye det en stund til. Både jeg og søster`n var med inn til legen, og det var nok egentlig greit å ha vært med. Det ble blodoverføring i steden, så fikk han «litt å styrke seg på». Har snakket masse med søstern om det nå, og takk og lov for at jeg ikke er enebarn i disse dager. Jeg er veldig, veldig glad i søskna mine!!!

Torsdag var det hjemkomstparade på Akershus festning, for venninne-i-krigen som kom hjem. Hun hadde selvfølgelig fått beskjed om at vi ikke kom, da eventen selvfølgelig foregikk midt på dagen. Så tårene stod i øynene på henne når hun så sine tre venninner, bunadskledde og fine, med norske flagg, komme svinsende over plassen! Det var et gledelig gjennsyn! (- og verre skulle det bli!!) På Akershus var det foredrag og lunsj, samt den berømmelige talen fra «militær-generalen» og hele gjengen som har vært nede i denne kontigenten stod pent linet opp på stedet hvil. Det ramla et par stykker i besvimelse etter hvert som halvtimene sneik seg forbi, men vår venninne-fra-krigen klarte seg stående hele sermonien. Vi var selvfølgleig kjempestolte! Jeg er litt usikker på om hun var like stolt over sine tre (fremdeles) bunadskledde venninner på FØRSTE rad som satt og spilte luftgitar til korpsmusikk og gjorde hva de kunne for (å bli lagt merke til)å underholde de sand-kledde!

Vi stod selvfølgelig å veivet med flaggene når det var hennes tur til å få «pedalje». Gratulerer vennen, nå har du vært flink jente! We love you!

Etter det bar det innom Vimsa som generøst åpnet sitt hjem for tørste bunadsvenner. Vi glemte å spise, men fikk i steden i oss litt bobler. Vi var jo bedt på dimmefest!! 🙂 Du snakker om. Det er jo evenement man ikke kan la gå fra seg. Bunader ble til slutt vrengt av, og på med lånt joggings før det var skravlings og klargjøring av skroget før Oslo-by`n skulle gjøres uttrygg, og vi skulle få hilse på med-soldater på deres «jomfru-tur» tilbake på norsk jord. På Onkel Donald var det FLUST av folk som man skulle tro ikke hadde sett hverken vått eller tørt de siste ukene. Kan kanskje også stemme?? Det er rimelig LENGE siden vi har hatt det såååå artig ute. 🙂 Fra 2200 til nærmere stenge tid, var det «hålligång», mye dansing og bårrelåsing.. «Liming» har vist også blitt satt på tapeten. Jada så. Noen tok taxi hjem, andre tok buss OG taxi, noen gikk barbeinte fra fest, andre hadde sko om ikke matcha antrekket forøvrig mot slutten. Jeg har hørt om noen som bytta adresse for natta, og noen hadde vett på å si «ja», mens andre igjen (flertallet??) sa «nei» og var skikkelig dust i gjerningsøyeblikket. Noen har også fått se noen bilder i ettertid, som har satt duste-prisen i høyt perspektiv, og noen har startet tidlig, andre seint. Noen har ikke gjort noe, mens andre igjen har gjort alt! Både i kryss og ikke. Noen har takka pent for seg, og andre har ønsket velkommen. Noen har danset, og noen har blitt nekta. Noen prøvde også å advare, mens andre igjen fikk prøvd ut dansesteg i høyden. Ingen fikk passet sitt påskrevet, og ingen har vært noe annet en glade.. Vi har blitt «kjent med» masse nye folk, – som vi nok ikke ser igjen med det første, men moro var det! Ingen tvil om det. INGEN tvil om det. Ute-stemme inne, både seint og tidlig.. «Du i blåskjorta!? – gidder`u å ringe når bussen kommer??» «Takk for meg, it has been a pleasure!!»  «Jøss, du ER faktisk GÆRN du??»

Hehe, jeg har fått med meg mye gøy.. Mye!! – og i dag har jeg ledd og ledd og ledd… Priceless.. Priceless.. Priceless… 🙂

Så nå sitter jeg  i sofa`n og har kjapt fått oppdatert dere.. Imponerte??

Picture time:

Linn og VictoriaGirlsa på festningen!

På første benk! Klar for 1-2-1; Action!!!

Veldig merkelig drinks???

På stedet hvil!!! - noen av disse ble vi da litt nærmere kjent med. Ikke godt å si hvem..

I morgen er det jammen mulig det må bli straffe-jogging på akro i regnevær, før turen går til broder`n for å se på nytt hus, og mulig svinge malekosten litt..
Jeg har nå tre ting å melde;
  1.  Velkommen hjem, vennen! Hjelpes det var moro!!
  2. Det er veldig stille uten katten her nå
  3. .. og natta fra meg.. Over og ut..
Comments on: "Fra det ene ytterpunktet til det andre sa du??" (1)

  1. Borrelåsing!!!! jeg dæver!

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

