Meg og mitt enkelt-kompliserte hode!

Etter vasking og skravlings (les: overtaling) hos høvdingen stakk jeg en tur bortom broder`n. Han er så vidt  (hehe)  litt eldre enn meg og har tre skjønne unger. Født i 89 (Han Store), 92 (Hun i midten) og 98 (Hun minste) På mobilen min kalt; «Kjekken», «Vakker» og «Prinsessa». Også må vi jo nevne kronen på verket da; Kona! 🙂 Hun prøvde på fjesboka og skryte AV seg ett år når hun ble 40, men vi gikk ikke på den! ( Det er ikke lenge siden i det hele tatt.. ) 🙂

Når jeg kom dit, sitter Prinsessa i stua med pc`n godt plantet på fanget og headsett på. Jasså? – tenker jeg. Har da aldri hatt på meg headset når har på pc?  Note to self; det ser kult ut, må prøve en gang.

Jeg spør hvor resten av slekta befinner seg og får beskjed om at Kjekken og Vakker er oppe på rommet.. Sammen med `91 Stomperud. Han har jeg da aldri hørt om?? Men på tross av dårlige mattekunnskaper, og på bakgrunn av litt erfaring, gjetter jeg på at han er en kamerat at Kjekken, som Vakker finner umåtelig … ok! 🙂

Greit! Tante entrer rommet i 2.etg og der sitter de på rekke og rad! Nå skal det kanskje sies at tante her, ikke akkurat banker på og «lister» seg inn, men mer kaster seg inn og slenger seg rundt halsen på alle og enhver. Inkludert `91 Stomperud! Han sier ikke så mye, men har caps`en på, og ser hyggelig nok ut. Han tåler i alle fall både allsang med Knutsen og Ludvigsen, og fotografering. Det må man si er et godt utgangspunkt. Jeg får høre  historier om russebusser og «så bare» og «så jeg bare», «så sa han bare».. Bare-bare-bare?? Jeg vet ikke hvorfor alle setninger skal starte med det, men jeg minnes langt langt borte at jeg var veldig «lissom» og «aaass!!» når jeg prata på den alderen. Hehe.. Vi dealer ut noen kort og prøver iherdig å vise det kuleste korttrikset… Jeg føler jeg vinner. Sikkert fordi jeg er eldst. `91 Stomperud får spørsmål om han vil ha «Jepardy» eller «1000 spørsmål» og han velger det siste, så jeg finner ut fint lite egentlig, før jeg har skravla meg bort. Stakkars, snakk om å havne rett inni familien Glum, og så direkte fra Gjøvik da? Jeg har ikke noen søskenbarn på Gjøvik. Men det har han! 🙂 Stilig. Jeg er sjalu. Etter en stund får jeg høre at «nå tror jeg mamma og pappa kom hjem».. Og etter en stund til får jeg høre «Åi, nå har mamma og pappa kommet hjem gitt!» Jeg svarer; «jada, jeg skal snart gå ned 🙂 » Men det var vist ikke noe stress, jeg fikk bare ikke overnatte.. Hehe.. Ok, jeg skal gå ned, men så kommer i steden Mamma`n opp. Så prøver Prinsessa noen sko som er alt for store, så snurrer vi på en merkelig greie som skal trene underarmen (!?), og så synger vi ei Knutsen låt til.. 🙂

Før vi går ned da..

DET ER DA DET SKJER!!! Mamma`n sier til meg at hun har en overraskelse til meg på kjøkkenet! Åkei, tenker jeg, og inbilder meg at hun har … nei, vet ikke hva jeg inbilder meg, men IKKE dette!! Der foran meg på kjøkkenbordet står noe jeg har drømt om en god stund; og det beviser bare at bloggen min virker!! OREO KAKE!! ÅÅÅÅÅ!!!!! Du snakker om suverent!?? Jeg venter utolmodig på at kaffe skal puttes i kopper og at asjetter skal deles ut.. Så må vente på t-skjeer, så må broder`n hentes (nesten etter håret) fra stue-stolen, så skal hundre unger og bikjer hentes inn, mobiler finnes og søster`n og kjæresten kalles inn til råd og kake-spising.. Kjære vene, gi meg nå bare kaka og t-skjea da?? Jeg kan da starte fint på egenhånd jeg?? Nei da, jeg sier ikke det høyt, men tenker det litt.. 🙂 «skal jeg sitte her fra nå til God jul liksom??!» Ikke si det til noen.

Å du snakker om deilig kake eller?? Vi synger og ler videre, og øver på å vri munnen i flere retninger, sjekker hvem som får t-skjea til å henge på nesa, og repeterer hva vi kan av Øystein Sunde sine tekster, mens vi gjennomgår hva ungene har sagt og gjort da de var små. Prinsessa begynner så smått og glippe med øya, men har ikke lyst til å legge seg. Jeg snakker på inn og utpust og Mamma`n står og spiser kake, så alle barna skal få sitte. Det er krepse-mamma`n sin det tenker jeg. Vakker flirer og snakker i ring, mens broder`n konkluderer med at han er litt «dusemang», Kjekken lurer på om noen  kan sminke han før jobb i morra, og Svoger- han nye, sier at det er concealer som skal brukes til det. Syrra`n prøver å sleike seg på nesa og jeg klarer ikke å huske  hva `91 Stomperud heter i det hele tatt. For en herlig gjeng!! Jeg rett og slett elsker sånne spontane familie-kvelder med hygge, latter og galskap..

Åssen `91 Stomperud fra Gjøvik egentlig tok det, er uvist.. 🙂 Men vi sier Velkommen til galskapen! Her er det mye latter og moro!!! 🙂 Og looooove!!!

Ikke no poppings nå!!!

`91 Stomperud

Kjekken, Vakker, Tante og Prinsesssa

Prinsessa prøver skoa til Vakker!

Mamma`n holder overraskelsen på bordet!! Eller er det bordet hun holder???

... og så mye var det igjen!! Med andre ord; VELDIG GOD!!

Jeg er glad bloggen min «virker!» Neste gang skal jeg blogge til «Hamar!» JUHUUU!!!

Stuper i seng; og noterer for meg sjøl at det må jaggu bli gymnastikken i morgen og!! – Sjekker været for mulig skogstur i steden. Nattaklem fra meg! 🙂

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

