Hva er så bra med Dalen Kiosk!??

Jeg lurer på en ting:

Hva er så innmari bra med Dalen kiosk??

Jeg har vært der en gang i livet og spist pølser, men det er så lenge siden at kan ikke lenger uttale meg om det. Det er liksom pølsene som er saken etter hva jeg forstår. Men HVORFOR er pølsene der så bra? Er det kun rykte eller gjør de faktisk noe med pølsene??

Det er altså en kiosk som ligger der i enden (?) av en grusvei. Det skjer ikke veldig mye i enden der?? Et mc-hus av noe slag ligger i andre enden av parkeringsplassen ( av humpete grus), men utover det er det vel ikke fint mye? Det går vel ikke ut noe veldig kjent turløyper derfra? – eller gjør det? Soria Moria er vel i nærheten, men jeg vet jammen ikke om det er samme vei man kjører opp en gang. Og kan det være Soria Moria som gjør at det holder seg? Hvor lenge har Dalen Kios egentlig vært i drift? Jeg lurer på HVA ER DET?? Gjør de noe med pølsene? Lager de dem sjøl? Ligger de ekstra lenge i vannet? Er det gull-støv i dem? Er det brødet? Er det lompene?? Ketchupen??

Jeg har av en eller annen grunn lurt på dette lenge….!! Kan man gå ut med at man selger bror-pølsene til Dalen på Åspaviljongen eller Spiralen så kanskje de stedene får en oppsving også? Hva er greia?? JEG SKJØNNER DET IKKE!? Ja, de har nok ikke samme husleien å skilte med som det de andre to nevnte stedene har, men HVORFOR går Dalen så bra???

Er drammensere så lette å lure? Tenk om det ikke er noen hemmelighet da? Tenk om det er vanlig gilde-pølser i vanlig vann? I vanlig koker?? Åi!?? Da er vi på det stadiet; «alle sier det! – så da er det sånn..!» Hmmm.. samme som vi sier / sa om russetoget: «Det er dårlig uansett…» Bare vent; det kommer igjen om en mnd og to dager!! TRUST ME!

Men jeg er villig til å dele hemmeligheten og oppfattingen om Dalen pølser, bare jeg har litt mer kjøtt på beinet. Det må prøves, og jeg trenger litt mer historie om stedet.. Anyone?? 🙂

Hva skjer her`a??

Trenger innspill, og noen som kan forklare meg, evt. ta meg med på pølsespising og befaring.. Har vært der oppe og tatt et «jeg lurer»-bilde, men rakk ikke medda`n! Kom med innspill folkens!!

HELP!!!!!!

4 comments

  1. Hjemmelaget i gode gamle kjelen – pølsevann; smaker ikke butikk hvis du skjønner hva jeg mener
    Mangle liker å få bløyta rundstykke dette er mulig her
    Ikke minst det sosiale rundt det ihvertfall på sommeren

    En bruktbilselger som driver kiosken nå….har jeg hørt

  2. Pølsene er FAKTISK kjempe gode altså…tror de har hjemmelaget buljong i vannet, og Aas vørterøl, samt pølsekrydder og koker det hele i en innkokt pølsegryte! Også har de ordentlige pølse brød, sånne loffegreier som egentlig er sinnsykt seige…

  3. Det er ikke Gildepølse, men Bråthenpølser – for de som er så gamle at de husker dem.

  4. Du får skikkelig BLØYTA der!! Nydelig. Altså brød dyppet i buljongvannet. Nam!!

Legg igjen en kommentar

