Isdans med gutta!

På listen over «vi gjør nye ting», kom plutselig hockey kamp opp som et tema… Forøvrig utviklet det seg til vi ser artige idretter i løpet av kampen. Så mulig jeg må dra med Jocke og Krille på turnoppvisning? De lurer på om vi skal heie på turn?? Tja, åffår ikje? Jeg trenger bare en turnoppvisning. Vi lurer på om ikke Peder har inside information der??

Men tilbake til hockey kampen. VIF-OILERS på sjælveste Jordal Amfi du! Jadda. Det klinger «moro» i mine ører! Ingen ting er vel som moro på kamp? Vi har jo alle hørt om Klanens utagerende HOIING, så dette skal nok bli festlig! Ikke aner jeg helt hvordan en sånn ishall ser ut, men det viser seg snart, -etter kjøring, parkering og eting rundt forbi i hovedstaden. Det er enda godt jeg har gutta til å passe på seg!? 🙂

Det er nok av røde og blå kledde utenfor ishuset. Men faktisk; det blir ikke fult?? Åffår det òg, egentlig? Fader heller, det er jo starten på finale rundene?!! Ja, du leste riktig! STARTEN PÅ FINALERUNDENE!! For i hockey er det faktisk ikke mindre enn sju finalerunder. Altså?? HÆ!?? Kan man ikke bare spille en kamp så er det avgjort? NIKS.. Puh.. Detta tar tid.

Ikke nok med det.. På jobben har jeg «snakket meg litt opp» på hockey med en kollega som «kan litt» før avgang. Joda. Det er 3 x 20 minutters perioder som er KAMPENS forløp! Allerede HER har jeg missa viktig info. En periode er nemlig aldri, jeg gjentar aldri 20 minutter. Hver gang det skjer noe så stoppes klokka og hallois, en periode tar minst 30 minutter! Om ikke lengre!! Gjentar; info jeg ikke fikk.

Kongen!

Isbilen kjører noen strafferunder etter gutta er ferdige med en nokså interessant og synkronisert oppvarming. De sklir rundt på isen i kjempedraktene sine og skyter på mål. Jeg er allerede nå imponert over skøyteferdighetene! Rett før kampen startes kommer KONGEN på banen..! Jøss, tenkte jeg, og fikk øye på en «kar» på skøyter i løvedrakt! Hmm. Jeg tenkte selvfølgelig på Simba i løvenes konge. Han hadde «pokalen» i lomma og var fælt til kar der han skled rundt. Med det KJEMPE håret! HÆHÆ!!! 🙂 🙂 Klanen, som forøvrig ikke er sååå innmari sterkt representert, hoiier litt da.. HØØØII!!! Jøss.. Så er det av.. tja, hva heter det? Jeg er jo vant til avSPARK, men er heter det dropp, plukker jeg opp. AVDROPP?? Nei, det heter det i alle fall IKKE! Samma det. Så starter kaoset. Det tar meg minst 7 minutter å vende øya mine til det som skjer. MINST! Pøkken går så fort at det er nesten umulig å henge med. Hallois!?

Det er en på hvert lag som har gulldisko-kule på hodet. Også kalt hjelm. De er nok veldig flinke. Det henger forøvrig også en disco-kule i taket.. Jadda, her blir`e fest! Forøvrig; hockeygutta ser bra ut, helt til Krille forteller meg at uten den «drakta» er de nok slimme og uten tenner.. Ok, det blir ikke en hockeykar på meg..!

I hockey er nesten alt lov. Overlagt drap blir det muligens straffe for, men det er jaggu bare så vidt! Testo-nivået er skyhøyt og det smeller i vantet (også kalt «gjerdet» på jentevis) mer enn en gang. Det SCHMELLER!!! Spillerne driver å slår kølla i isen og lager makan til bråk for å påkalle seg oppmerksomhet. Ok, gutta; dere har i alle fall min!! Til stadighet ligger det hjelmer, køller og hansker igjen på banen. Det er akkurat som

Isdans på guttevis!

 det ikke er så viktig. Hvor er HMS`en oppi detta da?? Man kan jo snuble for fader? Løs-køller overalt jo?? Dommeren får sitt av klanen i løpet av 2. periode, og pipes ut (?) når han kommer på i 3. Men samma det. De fortsetter i et forrykende tempo. I ca 20-35 minutter. Det eneste som er konstant er pausene på 15 min.(også kalt isbil-pause) -Og mye sprettkønn, som lukter svidd fra bua nede ved banen.

Ja, det er langt ned. Jordal Amfi er en bratt forekomst, setemessig sett.. Men jeg er ikke imponert over hverken fremmøte eller Klanen (Det er ikke gutta heller, så er det sagt. Dog ikke sååå veldig høyt).

Til slutt står det SELVFØLGELIG 4-4 etter ferdig spilte 3 perioder, og parkeringa mi på Gunerius går ut.. Slukøret må jeg få gutta til å kjøre meg til bilen. Selvfølgelig gjør de det. De er jo «gutta mine!» Men det er litt kiipt føler jeg. Særlig når avisen viser meg at VIF vant i dag, men da er det viktigste oppnådd i alle fall.

Min kommentar for kvelden; «Vakke det iceing da??!» – jodda!! Det var akkurat det det var! 🙂 KRY!!

Håper de tar igjen parkeringstabben min når det er turnoppvisning. 🙂

Takk for kampen, Jocke og Krille!!

3 comments

  1. Replikk: jeg brukte korrekt nok uttrykket «tannløse» og m-u-l-i-g-v-i-s uttrykket «slimme under drakta», men sistnevnte påstand var i forhold til EGEN «body mass»….;-)
    Men hvor ble uttrykket «mæle kjeppen i hjælmen din» av i utredningen???? 😀

  2. Hæhæhæ… jeg skulle vært der bare for å overvære alle de hysterisk morsomme utrykkene til V 🙂

    haha… DIGGER DEG!!!

Legg igjen en kommentar

