Ting jeg er takknemlig for!

I dag har jeg fått et lite «tegn»: skriv opp ting du er takknemlig for, da blir de enda tydeligere!

Og siden dette blir dagen med mye tanker, er det dags!

Jeg er evig takknemlig for min søster og min bror! De forstår meg når jeg rakner! De henter meg i halvannen meter snø midt på plenen, når jeg knekker sammen, de legger igjen hyggelige brev, med musikk til meg midt på natten, fordi de vet jeg trengte det! Noen ganger blir man litt skjør i kantene, og da har jeg to som alltid er der. I det siste har det blitt enda tydeligere at det faktisk er så. Søskenforhold rommer så mye. Familieforhold rommer kanskje enda mer, men takk takk takk for at jeg har to som dere! Jeg lover å være sterk når dere trenger meg!

Jeg er evig takknemlig for vennene mine! De sender meg gode tanker og *stryk på kinnet når jeg trenger det. De truer med overnatting og tøysegaver! De ringer meg og deler sine gleder, og vet at jeg trenger og le med dem av livets trivialiteter! Alt er ikke bare svart. Livet vil alltid gå videre! 🙂 og innimellom er det greit å le og være tøysete, andre ganger kan det være man blir litt uklar i synet. Det er greit.

Jeg er takknemlig for at jeg har to arbeidsgivere som stiller og forstår når dagen er lang og natta lengre.

Så er jeg takknemlig for all erfaring jeg har tilegnet meg, for det gjør meg sterkere! 🙂 Jeg er faktisk ikke så fryktelig dårlig rustet til å takle krig nå!

Men jeg smiler! 🙂 Og det er ikke tappert, det er ekte hver gang!

Jeg har et sted å bo, mat i skapet, klær på kroppen, muligheter for å være ute, muligheter for å dekke spisebord til ti og akkurat nå briller på nesa. 🙂 Jeg har fyr i ovnen, daffedress, og en tørr munn.. Så jeg går å henter meg noe drikke. Jeg har det også!

Jeg vet at alt går over. ALT går over! De tre ordene har fått meg opp før, og nå er jeg allerede halvveis opp stigen for denne gang. I går snakket jeg med venninnen min i sju lange og sju breie, – hun sier akkurat det samme, for hun VET at det er sånn. ALT GÅR OVER. Vi med baggasje og amerika koffert på slep forstår det, og vi stiller opp for hverandre. Enten med en arm, øre eller skulder.. Eller en dårlig vits. 🙂

Jeg har verdens beste venner! VERDENS BESTE!!! – DET er jeg takknemlig for! Hva skulle jeg vel gjort uten Cheila, Peder, Miranda og alle dere andre? Dere har så mye god og deilig galskap og fornuft i dere!! 🙂 Dere lover å skru meg sammen når ting er vanskelig, og jeg får ikke fullrost dere! PS: Dere kan vente litt med drillen, håper jeg, jeg rir stormen av denne gangen også. Men jeg kommer til å ringe igjen en annen dag. Jeg vet dere ringer meg også når det røyner på. 2010 blir året folkens! Det er bare å prøve å henge med i svingene. Vi skal ha masse moro, gleder, latter og artige påfunn. Jeg bytter dere ikke ut mot noen! IKKE NOEN! 🙂 🙂

Og en dag er det dags for å sette på play, igjen. Når det har vært pause lenge nok starter det! 🙂 Jeg har så mange planer, ønsker og så mye kjærlighet å gi, jeg skal dele, glede meg og i dag har jeg sagt takk. Takk takk takk!!

( nå er nesten redd for å trykke «publiser» – ikke tro jeg er helt gærn da folkens! – jeg er bare glad, midt oppi alt kaoset rundt meg!!)

There`s a place by the river, in the back of my mind..
 Love you long, long time!!

2 comments

Legg igjen en kommentar

