Meg og mitt enkelt-kompliserte hode!

Søndagslunsj!

De siste søndagene har vi hatt lunsj på Z, vi i «gjengen». Alle er forsåvidt velkommne, men vi er vel en hard kjerne på tre stykker som så langt alltid har stilt opp. Cheila, Djulia og Victoria.

Disse søndagslunsjene er fantastiske 🙂 Jeg gleder meg allede til neste gang! I dag var lokalet pyntet med hjerter i hundretallet. Garantert fordi det i dag har vært en sånn valentin-faen-meg dag. For oss single jenter som okkuperte sofaen i dag, var det litt sånn «jævla kliss». Alle er så fantastisk lykkelige på sånne dager. Det svimler av kjærstepar og lykkelige familier som går på trynet ute på skøyte isen… -også oss.. 4 stykker som overhodet ikke har en kjæreste i sikte, så vidt jeg vet, på flere meters avstand. Akkurat i skrivende stund ser jeg hverken bestikk, kirkeklokker eller stakittgjerder i horisonten. Men man kan ikke miste trua for det!

Lunsjene våre er som følger: de som kommer først bestiller, vi venter sjelden på noen. Her er det oppmøte kl 12 om vi har hatt kjedelig-lørdag, og kl 14 dersom vi har hatt såkalt barrista-lørdag. I går var jo en kjedelig-lørdag. Ingen av oss har gjort noe, og alle har forsåvidt sittet i en eller annen soffa kvelden før og «kjent på» om vi hadde blitt med ut dersom noen hadde «tvunget» oss. Noen havnet på nei, flere på kanskje. Det skal sies at praten rundt bordet går rimelig løst. En tidligere kollega kom inn, med håret til alle kanter og vi spør høyt og tydelig: -var du ute i går eller? Ikke vært hjemme enda kanskje? Du er jævla bustete på hue?? 🙂 Flott. Spørsmålet om vedkommende har hatt seg eller bare ligget i skje, følger naturlig når hun forteller at hun ikke har vært hjemme enda. Helt naturlig faktisk. Jeg hører mannen på bordet bak oss flirer.

Over bøtter med kaffe og slanke-brus, forundres vi litt over at i det ene øyeblikket kan vi klage over at det «skjer noe hele tiden!», og  det neste «ååffff, kjeeeedelig! – neste helg MÅ vi planlegge altså!» Snakk om luksus problem! Vi har det så deilig at vi skjønner det ikke sjøl. Mange av helgene er booket dette halvåret, vi har bare ikke fått det helt ned på kalenderen. Vi snakker; gjengen går i ungdommen-året. Vi skal ha karneval, quizkveld, våkenatt og hytteturer i skjønn forrening. Det er herlig! Men ikke noen man kan legge ut på bloggen i fullt foredrag, da det er en veldig HEMMELIG gjeng. Vi er agenter, -undercover. Om vi er fult så usynlige på våre arrangementer, er mindre usikkert. Utestemmer inne, hårshow og dansing, er til tider ting som foregår i det offentlige rom. Men likevel; skikkelig hemmelig. Kun inviterte får vite alt, og «dele» med alle. Vi deler nemlig.

Noe som kan slå meg på disse lunsjene er all pratinga i munnen på hverandre. Dersom en kommer med et utsagn, eller om vi er midt i en diskusjon, starter gjerne ett par-tre stykker å skravle i munnen på hverandre. – og vi gir oss ikke bestandig. Dersom du da er en av de som lytter kan det bli forvirrende. Ofte er det jo sånn at når to starter å prate samtidig, vil den ene automatisk stagnere snakketøyet til den andre er ferdig. Men det skjer ikke bestandig. Vi prater bare høyere og høyere til den ene enten har tapt, eller den andre får all oppmerksomhet fra lytter`ne. Fantastisk! Munndiare? – Ja. Alle får si sitt, men ikke sikkert alle blir hørt.

I dag har praten gått løst om fast. (?!!) Vi er enige om at våren er «rett rundt hjørnet», og jeg har spådd at det er seks søndags-lunsjer igjen til det smelter ute. Vi har drømt om sommerferie, og bikinier, utepils og flere arrangementer. Jeg skal huske på å minne oss på det når det faktisk ER vår. Vi er enige om at vinteren har vært for lang de siste to årene, men selv om det ikke ble sagt er vi nok glade for at vi har fire årstider.

For min del bar det etter lunsjen hjem for å bistå på visning med Cheila, før mer skravling og listeføring på soffan. Jeg har laget MIDDAG til meg sjøl, spist og nå er det kvelden. Kjedelige kvelden. Bør faktisk få meg kjærste nå, snart nok. Kan ikke sitter her med middag for to hver søndag, og ingen å dele med… Forresten, jeg har den hemmelige gjengen min, noen av dem vil garantert dele med meg.. Jeg trenger ikke være redd for det. 🙂

Comments on: "Søndagslunsj!" (1)

  1. Evju said:

    Tror jeg har funnet en for deg..så han på 4stjerners middag TvN…Iver Horrem

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

