Meg og mitt enkelt-kompliserte hode!

7 fakta om meg

Jeg leste ett innlegg på en blogg jeg småkopierer litt: Overskriften var 7 fakta om meg.
Det stod noe om å sende videre og klippe og lime dit og datt men det gidder jeg ikke. Jeg skal rett og slett bare gi syv fakta om meg. Kanskje du vet det, kanskje du ikke ante dette om meg. Om du vil gjøre det samme, så knall i veg. Her er mine

7 FAKTA OM MEG:

1. Den første sangen jeg sang for et publikum hvis man kan kalle foreldre og lærere(for meg var gymsalen på skolen så drit full av folk at jeg fikk helt sjokk) i 6 klasse «publikum»  var «Hos fru Enebær på torget» fra Skomakergaten. Jeg måtte starte bakerst i salen med en trillebår som eneste holdepunkt og synge meg fram til scenen. Jeg var vel 11 år og drit nervøs. Jeg husker ikke lenger teksten, men husker at jeg synes den «ekte» Fru Enebær (Nora Brocksted) så så innmari glad ut på tv! Jeg sleit veldig sjøl med å se like lykkelig ut der jeg gikk. Mulig det har hatt innvirkning på sangkarrieren min i de senere år.

2. Jeg er ikke flink til å rydde i smykker og dill som jenter henger på kroppen for stas. Jeg har drøssevis, og noe av det er også dessverre ødelagt. Pr. nå står det i laser og lag på sjenken i stua, og der har det ikke noe å gjøre. Jeg har masse greier jeg kan ha det i, men KLARER ikke å gjøre noe med det. Jeg har en ring fra Irland som mangler en stor blank sten, men jeg vet ikke hvor jeg skal få reparert den, og det irriterer meg. Forslag mottas med takk (igjen). Jeg skulle ønske jeg var mer handlekraftig når det gjelder å få gjort ting. På privaten er jeg sløv der. I jobb sammenheng er jeg mye flinkere. Nesten flinkest.

3. Jeg er en jævel på bursdager, men ikke så god på årstall. Jeg vet «La det swinge» vant i 1985, men utover det er det helt mørkt. Lyset på og ingen hjemme. Hvorfor jeg «henger meg opp i» bursdager til folk vet jeg ikke, men jeg har en greie for å huske det. Aner ikke hvorfor, og kan ikke glemme dem..

4. Jeg sier at jeg ikke kan lage mat. Favoritt uttrykket er » jeg klarer å svi vann!». I det siste har jeg begynt å lure på om dette ikke stemmer. Jeg tror faktisk at jeg kan klare det?? Kan jeg ikke det?? En dag skal jeg overraske noen, jeg må bare øve først.

5. Når jeg gikk på barneskolen var vi 7 stykker i klassen. 4 jenter og 3 gutter. Innmari lite, og om noen feis var det ikke så innmari vanskelig å finne ut hvem det var liksom. Vi var ganske sammensveiset, men det var også lett å skille seg ut. Jeg var den laveste og yngste. Egentlig et veldig dårlig utgangspunkt merka jeg. Når vi kom på  ungdommskolen ble jeg gladere igjen fordi vi da plutselig var 43 tilsammen fordelt på to trinn, og dessuten sa gutta jeg hadde fin rompe. Jeg er fremdeles lav (166,5), men jeg når helt ned. Selvtilliten er bedre enn på barneskolen, men om rompa holder, er det ikke så mange som sier noe om lenger. Den er nå bak der ett sted, og funker til den jobben den gjør:).

6. Jeg er glad i jobben min!! Og det er jeg glad for! Jeg har masse utfordringer og masse gøy hver dag. Alle har kjedelige dager, men jeg har det sjelden. Dersom de kommer, har jeg i alle fall oppdaget at det ikke nødvendigvis er på grunn av det jeg må  gjøre når jeg er på jobb. Det er jeg enda mer glad for. Skikkelig heldig dame!!

7. Jeg har litt dum greie på å samle på ting. Dumme ting. Jeg vet foreksempel ikke hva jeg skal med 4 trekkte tenner?? Det er jo helt ulogisk å samle på det. Jeg fant også det første bankkortet mitt? Eller gamle lønnslipper fra den gang de var håndskrevne? Skjønner heller ikke hvorfor jeg har dem? Det hadde jo holdt med ett eksemplar for moro skyld, men jeg har liksom 32. Ikke noe poeng. Jeg trenger kanskje heller ikke overflod av ting som hårstrikker, joggesko, eller kosedresser og pysjamaser? Eller nihundre lysestaker? Neppe.

åååå.. ferdig allerede?? 7 var for lite.. Jeg kunne holdt på myyye lengre..  🙂

Comments on: "7 fakta om meg" (6)

  1. Hælla Veronica 🙂
    Jasså, så du er en samler…ja man veit jo aldri..kan komme til bruk en vakker dag eh ? 😀
    Har vært stille ifra meg en stund jeg veit. Har vært/er opptatt med kjøkkenfornyelse her..masse å gjøre.
    Men nå ønsker jeg deg en fin kveld videre og go helg 🙂

  2. Kate`s Corner said:

    He he ler her nå! Godt det ikke er bare meg som samler på tenner 😉

  3. Æsj! Samler du (dere!) på tenner? haha. Nå er jeg ikke så glad for at jeg leste bloggen din samtidig som jeg spiser lunsj 😉

  4. humra godt for meg selv. Dette burde du utfordre på 🙂 Jeg trenger temaer – brennkvikt !

  5. Tommy said:

    Åffer har jeg aldri kommentert den rompa??? *funderer*

  6. Kate`s Corner said:

    Husker for en del år siden var det et program om torpedoer deriblant en fra Drammen som også samlet på tenner. Han hadde et helt Norges glass fullt 😉

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

