Meg og mitt enkelt-kompliserte hode!

Ikke pokker faktisk!!!

Nå har jeg tenkt og kjent og tenkt og kjent (fjærn de skitne tankene dine, TT!!), og jeg har i dag kommet frem til: jeg kan ikke legge livet mitt i brakk fordi det er ventet?? Jeg er jo ikke sånn… Og så er jeg ikke sånn heller? Dette er nå blitt et litt alvorlig-komisk problem..
Jeg burde sikkert mye, og burde sikkert ikke mye. Men det går liksom ikke?? Ikke noen av delene! Rart man blir forvirra?

Jeg synes selvfølgelig ikke ting er optimalt, om man kan kalle det det.. Men jeg kan jo ikke gjør noe med det? Jeg kan være der og jeg kan stille opp, men utover det?? Nada.. Så i dag har jeg bestemt meg for å ikke sette mitt liv på hold av den grunn. Det er ikke sånn jeg funker. Jeg er skapt for å være glad, engasjert, levende og omsorgsfull -forsåvidt, men det er sååå essensielt for meg å være glad! Når jeg ikke kan det hele tiden har jeg i dag oppdaget at jeg kan faktisk velge! HURRAAAAAAAAAA!!!

Sjekk nå: jeg tenker at når ting er trist rundt meg blir jo jeg trist og, men når det ikke er der; kan jeg faktisk velge å «legge det litt på hylla» og SÅ være litt glad likevel?! Sikkert noen som synes jeg er ULTRA kynisk, for det funker jo ikke sånn!! Nei, da. Jeg ser hva de mener, men jeg lurer på om jeg kan få det til. Ja- er det jeg tror.

Jeg tror nemlig  (klapper meg sjøl kjekt på skuldra) at jeg er så flink til å få ut det jeg tenker og mener, at jeg kanskje klarer å flytte litt på ting. Være glad og lei meg når jeg kan og klarer det. De som kjenner meg tror jeg nemlig at kjenner meg så godt at de respekterer det, og skjønner når jeg egentlig ikke er spesielt «kjekk» som de i forrige generasjon vil si.

Ja. Jeg har bestemt meg; ergo; her skal det blogges om kreti og pleti. Ikke fordi jeg er kynisk, men fordi det kan være terapi (hvilken kanskje det blir litt lite av – da jeg ikke legger ut alt til full forståelse), og det er faktisk en liten «pause». Skjønner??

Å gjett om jeg er glad..!!!!

Dessuten fikk jeg en kanon idè i stad når jeg hang opp klær; Jeg håper venninne-i-krigen vil skrive litt til alle (hun har tross alt mange venner som leser!) her når hun er hjemme igjen. Gjestebloggen trenger en liten inputt fra henne.. Gjør den ikke? Hun har jo sin egen blogg, men er det noe som et dødt, så er det den.. 🙂 Håper hun tar utfordringen! – Og Stian!! – ta finga ut av ræva!!:)

OG; det er flere som spør meg om kor. Jeg har fått tips om et kor som er tilknyttet KFUK/KFUM, og dere kan lese om det på kommentarene under innlegget. Jeg har ikke sjekket det ut. Men jeg vil fremdeles ha et kor, men jeg vet ikke hvordan man gjør det. Det vil ta meg votter og vinter og finne ut av det også. Trenger dirigent og musikk og engasjerte korrister. Det siste tror jeg er lettere enn å spikke fliser i skauen!:)

Pust! 🙂 Sånn.. Dette er nok et MENINGSFYLT innlegg, spekket med skriveleifer og lange setninger.. 🙂

GLAD JEG?? JA!! 🙂 :)- særlig akkurat nå. Dette var rett og slett en åpenbaring! «Snart» er det jaggu våren og.. Februar er tross alt skikkelig kort!!

Comments on: "Fikk jaggu en åpenbaring. Og blei glad!! (-mulig høy på sjokolade.. )" (3)

  1. Kusina said:

    Smart, ingenting blir bedre av om du er nedfor. Klarer du å være glad og positiv har du også mer å gi, både til andre og deg selv. Jeg syns du er kjempeflink, stolt av deg:)

  2. hei gymme vennina mi!! jeg respekterer deg og tankene dine er gode…det er bra og komme frem til at man kan faktisk velge «litt» også… man kan ikke la andre styre alt.. da mister man seg selv.. og DET passer ikke:) man må fylle livet med glede og sorg, men glede gjør at man kan leve til man blir 110år.. latter er viktigst!! man må prøve og fnise og le.. finne noe positivt i det meste går ann.. jeg tenker at livet er for kort til og gå rundt og være lei seg eller sorgtung.. for da blir det TUNGT da… man kan faktisk velge hvor mye tid og krefter skal man bruke på tunge ting.. hvor mye skal gå inn på deg, hvor mye skal du la deg igjen styre med.. de fleste klarer seg selv.. det er godt og gi en hjelpende hånd og tid.. men ikke hele tiden til alle døgnes tider.. du velger…
    takk for at du satte ord på ting og tang igjen.. jeg blir med:)

  3. Tommy said:

    Hææææ??? Skitne? Møkkete, lissom? Bare kjenn, du…jeg så ALDRI dobbeltbetydningen…;-)

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

