«Barnehageeventyret i Drammen»

Har du 5 minutter???

Ei jeg gikk på videregående meg kom med denne mailen til meg i innboksen min på fjes:

Du, du er jo en aktiv blogger veit jeg…og jeg skjønner det sånn at du har relativt mange lesere også 🙂 Da frir jeg litt til deg….hehe…vi er endel foreldre som har barn i barnehage i Drammen, som ikke er helt fornøyde med kvaliteten og voksentettheten…vi har blant annet dannet en gruppe her inne som nå er oppe i ca 1200 medlemmer. Vi får mange tilbakemeldinger om at kvaliteten er relativt laber over hele landet, og mange ønsker en bedring. Derfor har jeg tatt initiativ til en underskriftskampanje, og trenger litt hjelp til å reklamere for den. Så jeg lurer på om du kunne lagt ut linken til vår spørreundersøkelse på bloggen din?? Da blir du absolutt min hverdagshelt 🙂 Veit jo at du ikke har barn i barnehage (enda…hehe), men kanskje du gidder å hjelpe oss «stakkars» småbarnsforeldre litt?? hehe

her er nå hvertfall linken:

http://www.underskrift.no/underskrifter.asp?Kampanje=2537

Gruppa vår på facebook heter «Bedre kvalitet i alle barnehager i Norge», om du vil titte litt, og føl deg fri til å kommentere også asså 🙂

Så tenkte jeg..: HÆ?? Men så slo det meg.. Det er jo som hun sier, jeg har jo ikke særlig mange barn i barnehage. Derfor er vel ikke dette noe emne jeg har engasjert meg særlig i.. Har heller ingen unger noen andre steder så vidt jeg vet:). Så hvorfor skulle det bry meg? Jo fordi (når hjernen får summa seg); ungene våre (deres) er jo fremtiden vår, er det ikke? Tross alt er de dem vi overlater denne verden til. Norge er et rikt land, faktisk det beste landet å bo i i verden, så ja – vi bør gi våre (deres) små, den best mulige starten på livet. De bør få det beste utgangspunktet, og ingen skal føle at de er på samlebånd hverken her eller der. Det skal være sikkert og trygt, selv om det er «sunt» å gå på tryne en gang i blant, til og med uten hjelm. De har rett på kvalifiserte voksne som passer på. Så folkens, ikke for at jeg skal bli dagens helt, det er jeg for meg sjøl hver dag uansett; kan du ikke ta deg fem minutter og lese? Lin-Merete har skrevet et innlegg i dt. som jeg har limt inn (med tillatelse) på gjestebloggen. Det er veldig bra, og gir deg en liten innsikt.

Barnehage er sunt! Det er jeg HUNDRE prosent sikker på. Bare se så kjekk og grei jeg har blitt! 😉

Takk for din «underskrift» på vegne av de små som faktisk skal arve denne verden når vi forlater den. Vi håper jo at de tar vare på oss også ikke sant?? En dag snur det folkens; da er vi gamle og på sykehjem, mens barna som i dag er i barnehage skal ta vare på oss.. Og selv om jeg (og kanskje du) ikke har unger i dag, kan det hende (?) vi får det, er det ikke kjekt at det barnehage greiene da er i orden? 😉 Antagelig (helt sant) vil det bli det kjæreste vi har, serru!!

Takk for engasjementet, og minuttene! 🙂

Legg igjen en kommentar

