Meg og mitt enkelt-kompliserte hode!

….Eller blir jeg nødt til å starte ett sjøl?? Jeg har så sinnsykt lyst til å stå i kor!!

Det er klart at man får litt ekstra kløe når det er Det store korslaget på tv.. Mitt korliv varte (i første omgang, jeg håper faktisk på en omgang til) i ca 8-10 år kan jeg tenke meg.

Jeg startet sang karrieren min (HAHAHA!!) i Sjåbagos. SJÅstadBArneGOSpel) Jeg husker det overhodet ikke som om det var i går, men vi fikk vite om «nyheten» på barneskolen en gang. Gospel kor i kirken 🙂 KULT! Jeg har jo alltid likt å tro at jeg er en habil karaokesanger og synger stadig hvis jeg kan. Det er innimellom skikkelig surt faktisk, men jeg treffer noen toner. Alle i min familie (bortsett fra moder`n som knapt nok kunne plystre på ei bikje) har litt musikalske gener. Og jeg og søskna mine synger. Karaoke :).

I barnegospelen hadde vi to turneèr til og med. En med «Noa`s Ark», hvor jeg spilte Noas kone, og søstra mi var giraff. Eller var det harepus?? Andre runde var med «Tårnet i Babel». Det jeg husker best en den er turnè turen til bergen, hvor vi satt i Maria kirken (?). Alle vi barna satt ved liksom-bål nedover hele kirkegulvet, hvorpå han ene som var onkel-ungen til dirigenten høyt og tydelig sa «Å FAEN!» når han reiv ned vårt imaginære bål. Husker jeg lo veldig, og han blei veldig rød.

Etter å ha figurert som Noa`s kone og sunget «Vi kjører slalom i bakken», «Hilsen kjetil 8 år» og «Gud jeg vet at du» flere hundre ganger, hadde jeg en liten korpause (kunstpause) før jeg startet i Lier pikekor. Det jeg husker derfra er vel mest at moder`n malte (kunstnerisk på sin måte hun og) en slags fane vi hadde foran i ett eller annet tog, og at dirigenten der var veldig opptatt av å varme opp stemmene våre.

Frogner Ten-Sing var neste kor ut for meg. Der var også litt halleluja og god guds stemning og veldig moro! 🙂 Da var jeg i konfirmant alder, og aaaaaalt var spennende. Vi fikk prøve oss som solister, og vi øvde i alle rom. Vi opptrådde mer, og vi hadde mange flere musikalske utfordringer enn tidligere. Flerstemt sang var ikke det vi gjorde mest av i Sjåbagos, gutter og jenter hørte omtrent dønn likt ut stemmemessig på den tiden. Jeg sang sopran husker jeg, hvilket var litt høl i huet, for jeg er da virkelig en alt. Men men, jentene der var vel kulere da..? 🙂 Jeg husker vi hørte om et kor som het Yongspiration (?) i drammen, lurer på om de finnes enda?? Hva synger så i tilfelle de??

De generelle minnene fra kor-tiden er når du får frysninger på beina fordi det er så bra, og du hører at det virkelig sitter, musikken og tonene som får nakkehåra til å reise seg! 🙂 DEILIG! Sammholdet, turer og øvelser! Kjempegøy!!

Nå har jeg lyst til å stå i kor igjen. Jeg vil leke og synge alt mulig rart!! – jeg ønsker meg korreografi og artige sanger i MANGE sjangre! Jeg trenger en kul dirigent, og et lekne koristeri passe voksen men barnslig alder, gjerne litt klare for å kle seg ut. Et kor kan være fantastisk spennende å se på!!  Og selvfølgelig er det band med. TROMMER!! JAAA – jeg elsker trommer!!! Et kult kornavn og masse oppdrag! – Og vi trenger noen som drar i tråene og holder oss sammen. Jeg trenger egentlig ett kor som allerede finnes, og som kanskje har bruk for en alt som roter sånn passe med det meste. Og jeg trenger en utfordring!! Jeg har ikke så uvettes lyst til å stå i et damekor med «gamle» damer som bare synger sånt som «eg veit i himmelrik ein borg», «der rosar aldri dør» eller «I beg you pardon»..  Innser kanskje at det er VEL mye  jobb å dra i gang et kor alene ja..

Jeg vil synge i kor igjen! 🙂 SÅNN!!

Er det flere som vil det?

Comments on: "Finnes det ett kult kor i omegn??" (10)

  1. Er det Bjarne i sitt sexy antrekk som fikk deg til å tenke i disse baner Vero? 🙂 Mamma og jeg ser på. Og leser bloggen din samtidig!
    Sang selv i kor. MiniGospel i Lierbyen. =)

  2. veronica365 said:

    Snakker om sexy kledning da!! 🙂 Sjaluuuuu!! 🙂 Kult, vi starter eget kor?? Mamma dirigerer??? :)))

  3. trude said:

    jeg er gammel yougspiration jente, og nei de eksisterer ikke lenger…..
    Hva med Akro blanda kor?

    • veronica365 said:

      Er du??!! :))) Kult! 🙂 jeg vil ha KOOOOR!!! Akro-kor, jobb-kor, blanda-kor! JAAAAA til AAAAALT!!!

  4. Takk for en GOD latter på morrakvisten 🙂 Jeg følte virkelig jeg var med til Bergen jeg nå!!
    Jeg sang i barnekoret til Filadelfiamenigheten, jeg – men drømte alltid om et kor hvor jeg liksom ikke måtte være så inmari religiøs hele tida. Det var ikke lett å finne DA og det er ikke lett å finne NÅ. (Jeg har fire unger som alle har vært innom og SKREKET noen strofer i minigospel, men de ønska seg heller litt KUL sang..ikke «bare sånn gud og sånn»). Nei, du får nok starte opp selv, Veronica 🙂

  5. Øvis said:

    Nok et prosjekt på trappene, kjenner jeg blir med 😀

  6. Laila Skovgaard Larsen said:

    Hei Veronica!

    Koselig å lese bloggen din :o)
    Nina og jeg har joina et kor i Drammen som startet nå i høst.
    Drammen Unge Voksne. Veldig moro! Vi øver på KFUK/KFUM onsdager kl 1930, og vil gjerne ha deg med :o)
    Vi skal ha stooor konsert i april, detta blir knalltøft!
    Håper å se deg der, ta gjerne kontakt om du lurer på noe mer :o)

    Hilsen Laila

    • Hanne said:

      Hvilken aldersgruppe er dette koret for? Må man ha sunget i kor før eller være kjempe flink? Jeg elsker å synge, men er nok ingen sterk vokal, men jeg vil utvikle meg og føler at kor er tingen for meg. Jeg er 24 år:D

  7. Laila Skovgaard Larsen said:

    Forøvrig, alle andre er også hjertelig velkomne :o) !!
    Vi synger mest gospel, litt pop og slikt, og alle forslag tas opp til vurdering.

  8. Ingunn said:

    Ja 🙂 Jeg vil også synge i kor. Har vært på leiting ett halvt års tid men har ikke funnet noe som passer…

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

