Kvitt eller dobbelt? Jeopardy? Artig innslag fra kamerat!!

Jeg har en kamerat. Det i seg selv er jo skikkelig flott- ikke sant? Han er en små-snål og veldig hyggelig fyr som jeg har skrevet om tidligere i en hjemme-hos reportasje. HER kan du lese den. Vel. I går chattet vi litt på fjesboka. Og Stian ønsker å vite ting om meg viser det seg. 🙂 Så jeg sa ok, send meg en mail med 10-15 spørsmål så skal jeg svare! Og mailen kom den! Det tok vel 8 minutter eller der omkring. Så her er de!

1.Er du odelsjente?
Nei, jeg er ikke odelsjente. Jeg er riktig nok fra en gård, men jeg har en eldre bror. 9 år eldre faktisk 🙂 Takk og lov at jeg ikke har odel, det kunne jeg ikke tenke meg. Jeg tror ikke jeg ville hatt «fremtiden» min staket ut på det viset. Kanskje hvis faren min var konge, men det kan jeg garantere han ikke er. Kongen heter jo Harald, og fatter heter faktisk Anders. 🙂

2.Hvordan er din drømmemann?
Han er litt gærn, akkurat som meg. Han bør ha en jobb og et stabilt liv. Om han har unger eller ikke er ett fett. (tror jeg), men jeg går IKKE inn i noe forhold med en mann som ikke vil ha flere barn, eller gifte seg, fordi han på en måte har gjort det før. Da må jeg blir så innst inni helsikkes forelska at jeg ikke klarer å prate. 🙂 Han bør puste greit, synes det er greit å holde seg i form, og han kan godt synes det er greit å holde meg i form også. Det er selvfølgelig kjekt om han er litt kjekk og, men jeg har ingen formening om han er høy og mørk, eller lys og fager.. HÆHÆ!! ja, for det kommer nok til å skje. -at jeg gifter meg med en lys og fager mann!! Hørt på maaaaakan!! Det er også kult om han liker meg litt da. Jeg må muligens «takles» litt for jeg har mine greier. Og jeg har ei «venninne» som heter Victoira. Hun blir nok med på lasset for å si det sånn. Og jeg vil like en som tar litt initiativ og har sine interesser, så kan jeg ha mine, så kan vi dele noen andre.. 🙂

3.Hva ville du bli når du var liten?
Festlig spørsmål! 🙂 Jeg ville veldig gjerne bli .. hold dere fast! -Kontordame!! (Og sangstjerne da.) Jeg husker jeg hadde en PLASTIK skrivemaskin! Den var grå og det var umulig å rette skrivefeil uten at det så ut som om man hadde tryna med blekket på arket. Jeg spurte gjerne om jeg kunne få ark det så ut som det stod «viktige ting» på. Uten at det ga noen mening, men jeg arkiverte og holdt på. Signaturer, viktige ord og vendinger var kult. Jeg husker det irriterte meg at jeg ikke hadde noen viktige dokumenter å skrive. Så jeg lata som, mens jeg hamret løs på skrivemaskinen, så fort jeg kunne. Det ble nok ikke så bra. Jeg digget folk som kunne skrive fort uten å se ned på tastatuet. På den grå plastik maskinen jeg hadde måtte man slå med en kraft som kunne skremme fanden av flatmark for at det skulle bli bokstaver.

4.Liker du å stå på ski? Bortover eller nedover?
Ja, jeg liker å stå på ski. Men jeg KAN det ikke. Hverken bortover eller nedover. Jeg er overhode ikke noen atlèt på det området. Ikke så mange andre heller. Man kan bruke uttrykket «ku på travbanen» om meg da. Men jeg blir egentlig veldig glad når noen gidder å gå kose-tur med meg. Gjerne noen andre som ikke er så flinke. Da føler jeg meg ok på ski. Det er faktisk en mental boost å være ute på vinteren. DEILIG! Jeg vil gjøre det mer. Men ikke alene. Det er rett og slett teit å se miss don`t fix it bortover i løypa..

5.Hva foretrekker du å putte i munnen av mat?
Jeg foretrekker jo noe som smaker meg. Dette er bra tidspunkt å svare på dette for jeg er mett i skrivende stund, når jeg er sulten har jeg lyst på ALT! Jeg liker; middag og frokost, kveldsmat. Lunsj er litt sånn fordi-jeg-må-mat. Jeg foretrekker kanskje varm mat. Indisk er KANON! Jeg liker mølje og pinnekjøtt! Pinnekjøtt!! åååååååå!! Men pizza (hjemmelaget sommer eller vinter) er også digg. Min egen kyllingsalat er digg. RIS er jeg nesten avhengig av. Naturris. Biff – har jeg ikke spist på evigheter. Søle mat på den dårlig søndag er en vinner. Da kyllingburger! Kinamat -dvs kylling karri- flott! Egg og bacon- også flott! Inger`s rugbrød er også en vinner! Herremin, jeg kan jo holde på i evigheter her! Dessert: IS! Jammi! For å vri litt på det: jeg spiser ikke champinong (smaker som viskelær tror jeg, samme konsistens i alle fall), tomater (blæh!! men ja til ketchup også kalt gourmet-krydder) skalldyr (kun egg, eller brasil-reker, men det er langt å reise). Også drikker jeg ikke juice med fruktkjøtt (altså-enten spiser jeg eller så drikker jeg)

6.Hva kunne du ønske du jobbet med om du kunne velge helt fritt fra øverste eller nederste hylle?
Festlig at det er to hylle-høyder her. Jeg ville jobbet med .. veldig vanskelig!?? Hmmm.. Kontorting er fint det? Men noe som ga meg utfordring og forflyttning. Jeg kan ikke bare sitte stille på ett sted hele uka igjennom. Kanskje jeg kunne vært reisemålsutsjekker? Det føler jeg er både øverste og nederste hylle da jeg har littebittegranne flyskrekk. Jeg skulle gjerne jobbet med noe som ga meg masse penger og goder. Ja.

7.Hvor ble det av hjemme-hos-repotasjene
Det vet jeg ikke. Har hatt en forespørsel eller to der, men de har ikke blitt noe av. Dersom noen ønsker- er det bare å si fra. Eller, Stian, du får drive litt reklame da?? Eller skal vi ha flere hos dere? 12.mars??? 🙂  (Hvilken dato er det, Stian??)

8.Om du fant en lampe med en ånd inni,som du gnikka på å fikk ut..hva ville dine 3 ønsker være?
Dette er faktisk veldig vanskelig. Man kan liksom tenke både globalt, egoistisk og ja.. La meg prøve
1. En bedre økonimi. Ønsker meg 370 000 mer i året. Jeg vil jobbe og tjene dem, uten å selge kroppen min, da kan det hende jeg hadde gått med solid tap
2.(mye ordner seg med 370 laken mer i året altså) God helse for alle i min familie og mine venner. Jeg ønsker at alle skal være friske. Fysisk og psykisk. Skulle ønske alle kunne finne den lille tingen som ga en glede i livet. Nok mot til å gjennomføre det de ønsker, glede nok til å glede seg med andre, og stort nok hjerte til å dele med andre av det de har, kunnskap nok til å tenke smart i sine daglige handlinger og omgang med sine medmenneskser. Ønsker meg at alle skal tenke positivt, slutte å klage over trivielle bagateller. Jeg ønsker meg at alle skal ønske (og mene det) sin neste det beste. Det er skikkelig vanskelig!!!
3.(hjelpes- enda mer??) Da ønsker jeg meg selv den samme kunnskapen, viten og gleden som over. Jeg kan alltid bli bedre! 

9.Når kommer du på sommerpizza?eller kanskje vår-pizza(finnes det?)
Hehe.. Jeg lurer på om vi skal ta det i mars og kalle det vår-pizza. Det er klart at det finnes! Men jeg er sikker på at det ikke er champinong, hele tomater og juice med fruktkjøtt på den. Dog er det øl eller champis som tilbehør! 🙂

10.Skal du gifte deg?
Ja takk. Men jeg vander ikke heden av det om jeg ikke gjør det. Men -det kommer til å bli et helvete hvis det skjer, da en stor del av min familie har skikkelig betennte tårekanaler. Hvis jeg gjør det vil jeg også holde tale! En skikkelig lang en! -stakkars ektemann! Nå tilleggs ting til drømmemann spørsmål: det er greit om han tør å snakke i forsamlinger. 🙂 Utover det har jeg ikke noe drømme-bryllup i tankene. Det kan være tradisjonellt og moro. Men noe tinghus blir det IKKE. Ferdig.

11.Hva er det forteste du har kjørt med bil?
Jeg kjører ikke fort. Jeg har nok kjørt fort nok til å miste lappen, men det er ikke så innmari fort. 130-40 kmt pleier å gi meg sjokk. Det har  kanskje skjedd bare to- tre ganger. Men sånn 3-4000 kroner i bot for fort? Ja det skjer nok oftere. Kjører veldig pent i disse dager. Svin glatt.

12.Sover du på ryggen eller siden?
Siden. Jeg legger meg alltid mot lyset på nattbordet for å lese, så snur jeg meg fra det for å sove. Noen ganger er lyset over meg, hvis jeg er på tur eller noe, jeg gjennomfører likevel snu-meg-rutinen. Jeg sover nesten noen ganger på magen. Men jeg ligger aldri flatt rett ned eller flatt rett opp. det er jo helt på trynet. Når jeg sover litt mindre «alene» om man kan si det sånn, blir det det samme. Siden- i skje! 🙂 🙂

13.Tror du Pepsi kan vinne Norske Talenter?
Jeg har stor tro på Pepsi i Norske talenter. X-factor og Robinson. Det er mulig det må være katte-varianten av programmen, men jeg vet den kommer til å vinne både hente-konkurransen, øy-rådet og innstemning, hvis de har det. Mulig også «hvor mange ganger kan du få mat-far til å kaste ting til meg» konkurransen.


14.Kan du se bort til oss fra jobben din?
Nei, det kan jeg ikke tenke meg, for det er masse bygg i mellom. Gå ut på verandaen din så ser du at du ser ikke meg du heller.

15.Sover du med vinduet oppe?(stor krangel om det her i huset)
IGJEN! Dersom det ikke er tropenatt. Dvs over 20+ om natta. Da setter jeg det opp. MEN, dersom man er to som puster og promper, bør det stå oppe nesten med en gang det er over 10 pluss. (Hvem vant i «huset?)

16.Drømmereisemål?
Jeg vil til Taj Mahal i India, jeg vil til Thailand. Jeg vil se steder i Europa ingen drar til. Siden ingen gjør det vet jeg ikke hva det heter der. Jeg vil til USA, og jeg tar gjerne en tur til Brasil igjen. Men jeg er ikke fremmed for en impulsiv kjøretur til Ylvingen heller. jada, man må ta litt båt og.. 🙂 

17.Holder dette?
Ja jeg tror det? Dersom noen har lest alt dette også jeg er skikkelig imponert igjen jeg 🙂 takk for underholdninga, Stian (og frue?? 🙂 ) Fyr løs om det er mer du lurer på!

18.
…. her står det ikke noe???….. Er det da et lure spørsmål??

7 comments

  1. herlig!! Go’jenta si(mi)..kom på hjemme-hos til meg når kidsa er her..flirer allerede.. :))

  2. bra svar allså…har ikke lest den før nå da vi kom hjem fra hytta nå for litt siden …skal ikke se bort fra at jeg og vi har flere sp.mål nei…den som lurer kan bli klokere av de svar som måtte komme…12.mars hadde vært kanon med hjemme-hos-besøk med publikum til stedet…skal sjekke med sjefen i huset om hva som skjer på den aktuelle datoen liksom..take care,take 5..klem fra oss ..glairææææ

  3. hva mener du med dett a a?hehehe

    «Jeg har en kamerat. Det i seg selv er jo skikkelig flott- ikke sant? Han er en små-snål»

  4. Jeg mener at jeg er jo heldig som har en små-snål kamerat, for jeg er rimelig teit sjøl. Det har du vel lest! :)) Venta på komentaren ja 🙂 dessuten er det veldig fint å ha kamerater i det store og det hele. Ikke alle som har det nemlig!!!

  5. var litt trøtt når jeg kom hjem så det tok litt tid å få den med seg…som sagt før..tenk om alle hadde kjent en sånn som deg a…verden hadde vært paradis

Legg igjen en kommentar

