Jule-kortslutt!!! )()&&/#!!!

Nå er jeg rimelig utlada… Jeg våkna i dag etter en super kveld i går, med julegrøt og vin, følte meg faktisk veldig fin i formen, så jeg starta dagen i halv ti tiden. Helsikkes så kaldt det var i leiligheten!! Gradestokken, som forøvrig er drit-gammal viste -15 grader ute. Svarte det er kaldt altså! Varmeovnen i gangen stod på, men det var også det. Blir altså lite varmt i stua når man ikke setter på ovnen i stua. Sånn er det bare.

Tomt for ved, og en million ting på tapeten. Så jeg dro. Har vært på julebesøk både her og der, hilst på en ny liten skjønn verdensborger og sett forsåvidt nytt hus, ferdig innredet og klart for jul.
Når jeg endelig kom hjem, etter å ha hjulpet pappa med den forbanna dnbnor. no IGJEN, og henta ved, fikk jeg endelig stabla meg inn døra hjemme. Hva skjer da? Joda, jeg skal faktisk være flink finner jeg da ut.. Opp med juletreet og på med lysa. Bare det er jo et strev. Hundre lys som har vikla seg inn i hverandre, enda jeg er rimelig sikker på at jeg faktisk la de pent fra meg i fjor. Med litt banning og snurring av treet fikk jeg det da på. (JA, jeg hadde sjekka først at det virka!)

Så oppdager jeg at EI jævla pære er gått. Den satt som som den fader ikke hadde planer å forlate ledingen på denne siden av 2010. Det var selvfølgelig den pæra som var i toppen. – Ellers hadde jeg nok gitt blanke. Til slutt vant jeg, og pæra tapte, da blei det mørkt. Sikkert noe med strømkretsen eller noe dritt som ble brutt. Men jeg har nye  pærer jeg! Prøvde en, som fader ikke ville inn. Det ble forsåvidt lys, men jeg kan jo ikke holde den pæra på plass sjøl hele jula da! Prøvde en til , og en til.. og enfaenmeg til!! Så en sånn bitteliten blå «låga» så var det helt mørkt…

Så da kortslutta jeg vel den jævla belysningen da. Nå må den fader meg av igjen, og jeg har ikke noe ny.. Helsikkes. Butikkene er stengt og jeg er en smule sur.

Snakk om juleglede`a?!?

(Hadde jeg enda vist hvor nabo`n, som er i langtvekkistan til mai, har sin belysning, skulle jeg glatt knabba den..)

Legg igjen en kommentar

