Meg og mitt enkelt-kompliserte hode!

På en time i går klarte jeg og nabo`n følgende: dusje, sminke, kle på seg, kjøre igjennom hele byen for å hente billetter, og tilbake igjen, parkere bilen, OG ta taxi til jernbanen for så å kjøpe tog billetter og VENTE i 6 minutter på toget til oslo! DET mine, venner er en prestasjon på EN time! Det er jo ikke mer enn en hvilken som helst annen vanlig dødelig dame bruker i dusjen på å vaske håret! 🙂

Men grunnen var jo selvfølgelig verdt å stresse for! I siste liten ble vi tilbudt billetter til selveste A-HA konserten i spektrum!! 🙂 JIPPI! Oss, morten, pål ( jada, jeg sliter litt med den Paul greia) og Magne!! Herremin det var moro!!

Donkeyboy, fra selveste Drammen varmet opp publikumet til vår store glede og entusiasme. Det er jo ikke til å stikke under en stol at man roper HEIA DRAMMEN for fullt batteri når hele spektrum står å dirrer når «Ambitions» runger ut av høytalerene!

ahaA-HA dundret i gang med «The sun always shines on Tv» som åpningsnummer. Herremin, snakker om å kjøre film fra 80-tallet i hodet med en gang. Publikum i alle aldre og selvfølgelig stor jubel! Det var nok skikkelig utsolgt for å si det sånn! Vi oppdager at vi nok er litt «gamle» når vi velger å stå litt bak og heller sjekke om lang-synet tåler det, mot for å stå å stange i massene lengre fremme. Med det er greit. Vi får armslag både til å ta en øl uten å søle halvparten på klærne våre, det er fri vei, omtrent, til toalettet og det er kort til baren. OG vi kan danse fritt!! Helt gull!
Jeg tenker mens jeg står der og ser mine ungdomshelter at dette er et band hvor man også faktisk kan navet på alle, ikke bare vokalisten. Det er litt kult. Morten ser like forbanna kjekk ut på skjermen i dag som han gjorde på tv for 20 år siden. Eh.. 25 år siden. Det er jo helt fantastisk! De pillene han tar vil jeg ha også!
Det eneste som mangler er hullene i buksene, det tynne skinnbeltet og reimene rundt håndleddet. Herremin, publikum syyyder. «Stay on these roads» bringer litt betennelse i kanalene og «Cry wolf» får stemmebåndene til å dirre! Jøsses, høres nesten ut som man er på en gedigen korøvelse! Vi danser og hopper og jeg kjenner at step-touchen sitter som støpt i beina igjen. Det er ingen ting som slår moovsa fra 80-tallet!!

Når de spiller sangen vi alle er litt «stolte» over at de har, vibrerer hele Oslo`s storstue og jeg synger med så mye jeg hæler; «LIVING DAYLIGHTS!!!!!» Selveste James Bond låta, gutta fra NORGE har laget! KANON!

før

FØR

De takker selvfølgelig for seg og går av scenen, og later som det ikke blir noe «Take on me».. Jeg og nabo`n ser på hverandre og tenker jo litt «at de gidder», men venter tolmodig. Det er nesten som å si til unger at er du ikke snill kommer ikke julenissen!! -Hallo, du går på den bare ett år… Eller kanskje den første konserten. Kan dere ikke bare spille den da og bli ferdig. Men greit, ingen forlater selvfølgelig åstedet og vi venter tolmodig på å høre tonene..

Magne drar i gang på synten og tonene vi har hørt hundre tusen ganger før dundrer ut igjennom de store høytalerene som henger så fint i taket. De som har sitteplasser (hva skal man egentlig med det på A-HA konsert??) står og hopper i takt med oss som har ståplasser, vi prøver alle og synge som Morten fra bass til sopran

nå

 og koret er på sin store høyde!! «Take on me, take on me, I`ll be gooooone, in a day or twoooo!!!!!!» Kult kult kult!!

I sympati med hun som har solgt oss billettene fordi kjæresten ble syk, holder jeg trofast telefonen oppe og håper hun har fått med seg at jeg lar «samtalen» gå hele sangen igjennom! Dette er moro!!!

Magne, Pål og Morten; det er greit, takk for opplevelsen, og ja – dere gir dere på høyden! Jeg stooor koste meg!! 🙂 🙂

Kjære du som solgte billettene dine til meg og nabo`n, jeg fant ett klipp på youtube fra konserten i går, her kan du se ett sammendrag. Søker du videre på youtube finner du masse! 🙂

Beklager at dere gikk glipp av det, men hell i uhell, så fikk vi se! 🙂

Takk igjen!

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

