Meg og mitt enkelt-kompliserte hode!

Lysestaker!

Hehe..  Nå er jeg igang igjen! Med å true med lysestaker. Det er forsåvidt en reell trussel, for ønsker du deg ikke noe, BLIR det lysestake til jul… Jeg lurer på hvor mange kusina mi faktisk trenger?? 🙂

Jeg er ikke såå god på gaver. – og jeg er ikke sikker på om det er så mange som egentlig er det? Butikkene bugner av shit og lort ingen egentlig trenger og det hele blir nesten en uting. Vi skal gi hverandre ting og det bør jo være det beste. Eller skal man bare gjemme seg bak at det er tanken som teller.

Det er drøssevis av ting man kan gi som man faktisk har bruk for i steden. Som shampoo. Jeg kjenner vel svært få som ikke bruker shampoo? Mye bedre å få det enn lysestake nummer firehundreogti? Eller som jeg har nevnt før; vindusviskere til bilen. Nå er jeg i den heldige situasjonen at vindusviskerene på bilen jeg kjøpte er 500 ganger bedre enn hele den forrige bilen jeg hadde så det trenger jeg kanskje ikke før til neste år.

Jenter er det som regel lettere med. I alle fall hvis man er så smart at man samler på noe. Feks. servise. Jeg samlet plutselig på servise takket være tanten min. Nisse serviset fra porsgrunn pryder bordene hver jul. Og man trenger alltid deler. Der var du lur tante! 🙂 PS: dekketallerkner i år!! 🙂

Jeg og søstra mi har en sabla utfordring hvert år på disse tider. I morgen er det jo farsdag, så 1.desember har pappa bursdag og så er det jul. Hurra!! 3 gaver på kjappen, og vi kan vel si det sånn at lysestake er ikke noe han trenger. Og samme med mamma, bare i omvendt rekkefølge: jul, bursdag i januar, så er det jaggu meg morsdag i februar. HVORFOR GUD?? HVORFOR??

Foreldre ønsker seg jo aldri noe, men jeg truer med det samme; da blir det lysestake. Nevøen min kom vel med ønsker året etter han pakka opp en lysestake han og.

Sokker derimot!! Alle trenger sokker? – kjøp det.  Da er det tanken som teller da tenker jeg.

Eller man kan lage noe. Jeg har noen ganger tenkt på det; hva om jeg proklamerer for alle mine gavepotensielle at i år skal jeg lage alt jeg skal gi bort. Lurer på hva de hadde forventet seg da? Knekk? Skulle jeg lagd noe man kunne putta i munnen hadde nok det meste hatt knekk-konsistens om ikke annet. Lurer på hvem som hadde blitt glad for hjemmelaget gave fra en over-30 åring?? Dorull-nisser og grytekluter?

Nei, nå glemte jeg at jeg ikke kan strikke og..

I år har jeg også bedt inn mamma, pappa og mamma`s  samboer og pappa`s følge, og søstra mi til julemiddag. Jeg er vel ikke noen stooor kokk, men med oppskrifta til tante på medister og ei ribbe på noen kilo skal det nok gå. Mamma har laget mat siden hun kunne svelge tror jeg, og søstra mi har fagbrev som institusjonskokk. Pappa er blitt en kløpper på kjøkkenet, og jeg er skikkelig god på å lese bøker og holde taler. Så da sier det seg jo sjæl at vi skal ha julemiddag hos meg. Hehe.. Jeg trenger dekketallerkner!! Jeg kjenner at jeg tenker litt på hvordan dette skal bære seg ad..

stakeSå.. jeg må pynte juletre, og hele leiligheten. Jeg må diske opp med gamle tradisjoner i et julehjem og jeg må være ferdig med pakkene til uka føler jeg. Jeg kan jo umulig rekke alt? Joda..
Så derfor; kjære julegavepotensielle; dersom du ikke ha ønska deg noe fornuftig i løpet av morgendagen, blir det lysestake.. Det lover jeg dyrt og hellig..

Nille, here I come!

 

Comments on: "Lysestaker!" (4)

  1. kusina said:

    Jeg har vel allerede ønska oss noe du kan lage, så der ble det en lysestake mindre 🙂 Lykke til med handlen!!

  2. Lissadug said:

    KNEKK hadde jeg helt glemt!! Det var stas når mamma lagde:-)) Så kos med jul hos deg da. Det fikser du, du er flink!:-) Klem!

  3. Kate`s Corner said:

    He he kjenner til problemet 😉 Men har du vært i den gavebutikken som ligger i gamle coop bygget i Lierbyen? Der er det sååå mye fint 🙂

  4. Så stiligt at du invitere på julamiddag..flinka jentå det ! Husmor-emne te tusen !!!!
    Tenke nok at man hente litt inspirasjon og bistand fra Meren også, om det skulle knipe.

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

