Meg og mitt enkelt-kompliserte hode!

I flere måneder har jeg vært svimmel i planeten og ør i knollen. Er klar over at dette foråsvidt er nøyaktig det samme, men det er jo et greit bilde på tingenes tilstand.
Mye jobb og mange tanker og utfordringer som skal løses har sikkert en innvirkende kraft. SÅ- da jeg har møtt danskelemmen før, tok jeg ansvar og dro til legen. Sånn kan man jo ikke ha det!?
Legen min er en kul kis. Han er almenpraktiker og jeg har gått hos han i 17 år eller noe. Han har en sinnsyk måte å fortelle meg at jeg er dårlig på. «Sinnsyk» ser jeg nå at ikke er det man vil at ens lege skal være, men det er ment hyggelig.
Jeg kommer inn og blir nesten blind av et gjennskinn fra et vindu på andre siden av gaten akkurat i det jeg går inn på kontoret hans. «Ja, det nordlyset er helt i verdensklasse her i dag» sier doktor`n. Hehe, sier jeg og prøver å gjennvinne synet.
Setter meg ned og prøver å forklare at jeg mister fotfeste i dusjen og er snål i huet. Svimmel, rett og slett.
«Nå er det vel ca en million grunner til at man går rundt og er svimmel, men vi starter med å måle blodtrykket ditt» sier Dotor dyregod. Det er jo ikke til å komme fra at man føler seg litt som ei ku når man går inn med kun det å si.
Av med jakka og frem med høyre armen. «Jeg kommer til å måle blodtrykket ditt på høyre armen to ganger, først når du sitter og så når du står» sier den lettere gråhåra legen.
Greit, sier jeg og plasserer armen i skrivebordet, med undersiden opp. Det går liksom automatisk det. Jeg legger aldri armen ned??
Jeg får pløsa rundt armen, og luft trykkes inn og slippes ut mens legen lytter og plutselig sier «stå!», så er det samme greia igjen.
Jeg setter meg og ser litt spent på magiker`n.
«Du har et vesentlig blodtrykksfall!» er dommen.
«Du skal jammen være glad du ikke er giraff!»
HÆ??? tenker jeg?? Ser litt forundra ut, men har i minnet at her forklares alt så jeg skal forstå det, med en munter undertone.
To pils??«Du skjønner at om du hadde vært giraff så hadde du nesten ikke kunne spise gress i det ene øyeblikket og speide etter løve i det neste uten å føle deg full. Og en full giraff er nok ett nydelig syn! Du skjønner at hos giraffene er blodtrykksystemet veldig generøst utviklet med tanke på den lange halsen de er utstyrt med.
-Så de ikke skal gå rundt å se ut som de er på fest hele tiden. Vi mennesker har også et sånt system som gjør at vi ikke faller hver gang vi reiser oss. Det justerer blodtrykket ditt når du reiser deg så planeten din får blod nok. Du har litt dårlig trøkk i planeten nå kan vi si.»
Derfor er du svimmel.
100/60 holder vist ikke skjønner jeg da. For det er nemlig tallet jeg får presentert.
Det har vært værre før, så jeg begynner å stusse på om det kan være sånn at noen er disponible for lavt trøkk? Planeten min er så pass mye i sving at jeg har ikke sjans om jeg skal følge med, med det trøkket der?!
Ok, nye blodprøver til mandag så får vi se hva man kan gjøre med det.

Jeg skal nemlig få opp det trøkket til hva det nå skal være! 120/80 tror jeg er fint. Det er målet.
Så om du har tips som kan få meg fra full giraff følelse til edru elefant, så JA TAKK! 🙂 🙂

Ha en edruelig og stabil kveld!

Comments on: "Full giraff?? – Jeg har en kul lege!" (4)

  1. Øvis said:

    Takk for god latter på morraskvisten!:-D

  2. Kusina said:

    Velkommen i klubben.

  3. veronica365 said:

    Hehe! jasså? ligger til familien eller? hva gjør du med det da?? Monterer hadicaputstyr i dusjen?? 🙂

  4. kbuzzard said:

    Jeg har et godt brukt håndtak til å henge på veggen… har tilhørt nå avdøde i familien…
    Du kan få det billig… 🙂

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

