Meg og mitt enkelt-kompliserte hode!

I dag har det skjedd igjen. Arbeidsgivere landet over betaler timeslønn på timeslønn for ansatte som sitter på nett og søker på sladrelistene.no. Ja da, skattelistene er her. Eller inntektslistene om du vil.  Så nysgjerrige som vi mennesker er, er det MANGE som er inne og sjekker nabo`n, venner og kjærester. Hehe! Det er jo nesten utrolig? Hva skal man med den infoen egentlig? Skal du gå til noen å si; slapp av du`a, jeg veit nok hva du tjente! I fjor!!!? – Jada, jeg har gjort det sjøl også. Tidligere. Jeg droppa det i år igjen. Jeg sjekka meg sjøl, blei deprimert og overraska, – og logga ned hele siden.(OG jeg gjorde det hjemme 🙂 )Jeg er blant de unike som har fiksa og gå ned i lønn fra i fjor. Skatt og inntekt 10% rett ned. Ja, vel. Ikke noe å gjøre med det?

Jeg vet jo hvorfor også. Jeg har bytta ut en jobb i løpet av 2008. Faktisk i mai, og det er klart at det gjør utslag. Fra mai slutta jeg å jobbe natta annen hver helg. Det betydde 10% mindre og rutte med, så da kjøpte jeg meg ny bil. Og veit du hva? – klarer meg fremdeles jeg!! 🙂 Det er jo faktisk sånn at jo mer du har, jo mer bruker du. Nå er jeg heldigvis ikke av de som øser ut ufornuftige mengder med kronasje. Jeg har det jeg har, og det er det.
Jeg er også veldig oppmerksom på, eller dvs jeg PRØVER å være veldig oppmerksom på, hva jeg har og hva jeg faktisk trenger. Det har kommet med årene og jeg håper det har kommet med erfaring og visdom. Verden er et sløsested uten sidestykke. Jeg har over 50 bukser, har bare på meg en av gangen altså. TRENGER ikke så mange, men så kaster jeg heller ikke.. Jeg jobber med saken 🙂

Jeg er fornøyd. Jeg har så jeg klarer meg med litt planlegging og ikke minst; jeg har hvertfall 10% mer fritid. På natta, i helgene.

Og vet dere hva mer jeg har? Flere leser enn Ari Behn. Har dere lest dette innlegget? HER. På Notabene i Moss (Ari`s hjemsted) har de tatt inn ett eksemplar av den nye boka hans. Og den er ikke solgt. Hihi.. Jeg har kanskje 80 lesere hver dag. Sånn får meg til å smile mer enn om det hadde vært + 10% på den sladdrelista for mitt vedkommende.

Slem? Tja, kanskje, men ærlig… 🙂

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

