Nyttig gave -til å le seg i hjel av!!

Jeg har fått en veldig nyttig gave! Som viste seg å være uuutrolig latterlig! Herremin!

I den gamle bilen min, lille Krokan, (som jeg forøvrig lurer på om jeg må kaste?) har jeg en sånn vest man må ha tilfelle havari. Digger det ordet; HAVVARI!!!! hihi.. Greia var at den vesten var orange. Så fikk jeg høre at det var GUL som var in-fargen i bil. Vips, så fikk jeg jammen det i gave av snill-kusine en gang jeg var der på besøk.

I den søte lille gule posen som vesten var i, lå det også en BRUKSANVISNING! Jada.. En bruksanvisning!!

Lyder som følger:

REFLEKSVEST EN 471 : 2

BRUK: Ta vesten på før du går ut av bilen. Stikk armene inn i åpningen for disse. Lukk vesten ved hjelp av borrelåsen i front. denne skal være lukket under bruk. Løsne borrelåsen før vesten taes av. (HÆHÆHÆ!!!)

vestOPPBEVARING: Vesten skal oppbevares i posen når den ikke er i bruk. Vest og pose skal ligge i bilens kupè og ikke i bagasjerommet. Brett vesten sammen og legg den tilbake i posen etter bruk. Undersøk for skader.

VEDLIKEHOLD: Vask i maks 40 grader C. Refleksvesten svekkes langsomt etter flere gangers vask. Maks antall vask er 25. Refleksvesten må ikke tørkes i tørketrommel. Må ikke strykes. Tåler ikke rens og må ikke klorblekes. Unngå fukt og sollys under lagring. (Lover på tro og ære å ikke legge den i vinduet!!)

AVFARGING: Vest som ikke er vasket kan avgi gulfarge på andre klær ved bruk i regnevær mm. Det anbefales å bløtlegge og drypprøke vesten en gang før bruk. (JEPP!! – vask vesten din nå!!)

INSPEKSJON: Kontroller regelmessig at vesten ikke har fått rifter eller er skadet på annen måte.

BRUKSOMRÅDE: Denne refleksvesten er beregnet for bruk i bil. Bruk av plagget øker synligheten i trafikken men gir ingen garanti for at brukeren er synlig under alle lys og værforhold. Vær alltid forsiktig. Refleksbåndene må ikke tildekkes. Tåke, kraftig regnvær og snedrev reduserer synligheten. Vesten må ikke brukes hvis den er ødelagt, misfarge eller bleket grunnet lang tids bruk. Oppbevares i bilens kupè, skal ikke ligge i bagasjerommet.

PUH!!!

Så folkens! jada! Det er ikke bare-bare (eller only-only som Solberg sier) å bruke vest!

Legg igjen en kommentar

