BIL TIL SALGS! (Lille Krokan og jeg skilles)

OPEL CORSA 1997 model, akkurat passe knekjørt.

6288 priv 003Lille Krokan har vært min nest beste venn i 3 år, og nå skal våre

veier skilles. Dersom den ikke hadde valgt å stoppe for meg to ganger i fjor, hadde vi vært bestevenner. Dog har Lille Krokan et bra varmeapparat og den har holdt meg varm om vinteren, og det teller mye – big time! Den er også GENIAL å kjøre på snøføre, som jo sist vinter varte  i 6 mnd.

Den er EU godkjent til 2011 og er fin å kjøre. Den er ganske dårlig i

Nedsnødd
Nedsnødd

karosseriet, men gutta sier det ikke er «igjennom» men «overflate» rust. Greit sier jeg. Den er nå «Krokan» for meg. Lille-Krokan.

Høyre sladrespeil er knust fordi jeg har jobbet ute på natta og den har stått der alene mens fulle folk raver forbi (antagelig.) Det positive med det speilet er at varmen i det fremdeles virker. Styres elektrisk innenfra.

Den har gått langt og lengre enn langt, men rusler ufortrødent videre..

Den har;

  • 5 dører
  • 4 hjul, ikke 5, reservedekk står foran h-siden
  • airbager foran, i flertall.
  • musikkanlegg som spiller cd og radio, flere kanaler
  • håpløs vinkel på bensintanken, tar hundre år å fylle
  • SENTRALLÅS! -som virker
  • ratt
  • BP-skilter- hihi
  • setevarme foran som også virker.
  • skikkelig ikke-fine alufelger
  • stor baggasjeplass mht alt jeg har bak i der forøyeblikket
  • Takluke med sveiv. Virker også!

Jeg vil selvfølgelig ha en million kroner for min nest beste venn, men det er ikke realistisk hverken for meg eller kjøper, og det har ikke noe med verdien å gjøre heller så jeg vil ha alt over 10 000. Ferdig. Jeg vet ikke hva det koster å omregistere den, men det kommer glatt utenom. Jeg tror det er 15-1600 kroner.

Fordelen med Lille Krokan er skikkelig billig bil som går på lukta av bensin. Den krever litt olje i retur, og det sier den i fra om (lys i dashbord). Motoren er nok  forholdsvis liten, men jeg tror ikke den er minst. Jeg HAR kjørt i 130 kmt selv om det ikke er lov i det hele tatt, og den låter da litt som en flymaskin.

Kjenner jeg blir litt amorøs og skjør i tårekanalen gitt. Men så langt jeg vet er ikke Lille Krokan skjør i kanalen.. 🙂

Legger ut et par bilde nå og ett til kommer i kveld. Da profil-bilde av Lille-Krokan, med flekkene synlig.. 🙂 
 Så; trenger du eller noen du kjenner billig bil??

One comment

Legg igjen en kommentar

