Luxus problem fra morgen til kveld!

(dedikert til M.A.O)

For noen dager siden var jeg på besøk hos en god venninne.. og vi har utrolig mye å snakke om.

Hun er med-kollega på «Tangerud» og smittet av mitt konstant-feil-navn-bruk på vår arbeidsplass. Det er jo ikke på Tangerudbakken, Stovner. Men folk forstår stort sett hva det dreier seg om. Av hensyn til de som bor der, kommer jeg selvfølgelig ikke til å navngi noe. Dessuten har jeg bare positive ting å si så det er ikke noe «råtten info» og hente likevel.

Vel.. For det første er vi to snåle damer da. Avtalen var; vi skulle på hver vår trening og så treffes kl 19. På vei hjem fra jobb får jeg hodet fullt av sabotasje-tanker som gjør at jeg saboterer det jeg har planlagt fordi det egentlig ikke var noe gøy. Så jeg droppa trening. Men tenkte at MAO trener jo så man får hale ut tiden med den deilig cowboy-strekk før man drar. Deeeeeeilig. Kommer til MAO og finner ut at hun har gjort nøyaktig det samme.. Med avtrykk av hver vår pute i trynet starter snakke-tøyet..

Praten denne gang går rundt luksus problemene vi hanskes med hver dag. Da vi begge jobber på Tangerud og ser motstykket til det livet vi har der, så setter det ting litt i perspektiv.

Vi kom frem til at.. nei, dette har jeg visst «kommet frem til» en drøss av ganger, men men.. Vi kom frem til at vi har et jævla luksus problem hver eneste dag fra morgen til kveld. For min del starter det med; hva skal jeg ha på meg?? Hva skal jeg spise? Jeg har to kleskap fulle av det jeg kaller; Ikke-no-å-ha-på-meg. Allerede der burde man jo bare skamme seg. Kjøkkenet har nok av mat. Men for meg går det ikke fort nok, er ikke bra nok, ferskt nok eller godt nok. Så er det tanken på å skulle på jobb. Ååååå… skulle gjerne hatt fri?? .. og sånn går det igjennom hele dagen. Mobilen ringer, folk maser, info som ikke kommer eller går videre, bensin som må fylles, kø på butikken, tøy som må vaskes og planter som skal vannes. Oppvask som skal inn eller ut av maskinen og mat som må tilbredes. trene, dusje, spise, ringe foreldre, være sosial, ikke ligge på sofa for lenge, Må-Må-Må!!

Snakk om å være utakknemlig???!!! Jeg skammer meg. Sier til MAO at jeg ikke skjønner bæra. Det finnes jo faktisk mennesker som aldri blir fornøyde!? Det skjønner jeg ikke? Hvorfor kan ikke folk skjønne noe så enkelt? Alle har det ikke like bra, vær takknemlig og fornøyd med at du har 13 jakker og mat på bordet! Hvorfor alltid hige etter det dyreste og beste? Hvorfor verdsettes det så høyt? Skjønner man ikke at en Levi`s bukse er så dyr pga merket? Den jævla røde lille lappen bak på lomma? En del merker er selvfølgelig av mye bedre kvalitet enn de billigere, men om man ikke hadde betalt for å gå med merket, hadde det kosta rimelig mye mindre? Vi er levende reklameplakater fra a-å.
Jeg er så skuffa over meg sjøl for at jeg er blitt litt infisert sjøl. Dog er jeg i en sånn posisjon at jeg ikke tar meg råd til å sløse med pengene mine, jeg prøver å være fornuftig, men gjør selvsagt noen dårlige valg. I dag IGJEN har jeg fylt en halv søpplesekk med tøy. Snart har jeg kasta alt jeg har. 🙂
Takk og lov er jeg rimelig sikker på at jeg er lett å glede, jeg trenger ikke mye for å bli utrolig glad, og jeg blir jo så jævla glad og merker jeg! Jeg setter utrolig pris på små ting, som kanskje ikke koster så mye kroner, men mer innsats. Husker en kjæreste som hadde vært litt «dum» engang, 🙂 han kom med en bukket hvitveis til meg og ett lite sad-sam blikk, -dønn, du er tilgitt.. Herremin så enkelt..
Hadde den buketten kosta flesk og sett flott ut hadde jeg ikke vært halvparten så lett å blidgjøre. Det jeg fikk hadde kosta mye mer tid enn penger. Verdt å sette pris på!stk22466btm

Likevel.. Hva skal jeg ha til middag….?

One comment

Legg igjen en kommentar

