Ønske-reprisen

(etter samtale med Blomster-nabo!)
I det siste har jeg vært litt på kino. Film er jo helt klart best der! Så sist faktisk Harry Potter, uten å bli videre imponert, men dog; film er best på kino!
Lyd og inntrykk blir så mye bedre og opplevelsen er fantastisk. Selvfølglig kan man styre seg for den ukjente 42-17709298sidemannens smatting på flaske og knittring i papir, men ok, vi får alle fall utrykkelig beskjed om å skru AV mobilene. Det gjør folk stort sett.
En ting som overraska meg ved siste kinobesøk var at voksne folk er fader meg unger enda. Dersom en flyr på do skal de alle sammen!?? HÆ!? Jeg er sikker på det var 8-10 stykker som trøkka seg fram mellom seteradene angivelig for å tømme blæra??
Altså?? HÆ?? klarer man ikke holde seg eller har man ikke hatt mødere som har sagt «har alle tissa!??!!!!» før enhver begivenhet? Foreslår at etter filmen om «skru av mobilen» kan de vise ei kjærring som skriker nettopp det; «HAR ALLE TISSA?? – ELLERS BLIR DET IKKE NOE COOOOOLAAAA!!!»
Jeg ble litt overraska innrømmer det. Nå har jo alle rimelig forskjellige do-rutiner uten at jeg skal gå innpå det nå. Jo litt!! – Jeg skjønner ikke hvordan noen kan bruke tre kvarter på dass for å tømme ryggen?? Det er jo ikke artig å sitter der med ræva bar og trøkke? Har ikke tid til sånt jeg. Uansett hvor mange blader det måtte være der inne? Neitakk, tar sofan i steden i 44 min, så ett minutt på do. Sånn.
Tilbake til kinomatografen.
Jeg ønsker meg en dag i måneden som de har reprise-film! Jeg vil se Flåklypa, Tatt av vinden, Titanic, og selvfølgelig Ringenes Herre igjen!! På KINO!! ÅÅÅååå da hadde jeg kosa meg! Det er sikkert en drøss av gode gamle klassikere folk hadde villet sett igjen? Eller?? Hvordan skal jeg får overtalt kinosjefen i byen til å prøve? Er det prøvd?
Er det bare meg?

Legg igjen en kommentar

