Meg og mitt enkelt-kompliserte hode!

Jeg innser fakta. Jeg har fått den. Har nok hatt den en stund også. Men om jeg klarer å gjøre noe med det? Gjennstår å se. SKOMANIA. Alle damer har skomania i en eller annen form. Jeg har min. Har alt for mange sko. Bare at jeg i tillegg har FEIL sko?? Jeg har ikke pen-sko. Hva jeg har på meg når jeg er ute er for meg ett mysterium. For å komme til bunns i greia tok jeg ett grep: Alle sko ut på gulvet og sortere, sortere, sortere. Det var planen i utgangspunktet da. Jeg tok med Hr. Canon på «oppdrag; Shoes». Sånn gikk det:

Idioti

Idioti

Utgangspunktet ble (tror jeg) 62 par med tull og fjas. Ett par er i tillegg hos søstra mi. Om jeg har andre på utlån så er det greit. Don`t ever mention it! Av disse er det rundt alt for mange støvletter. Kanskje 10-11 par. 4 går under kategorien Pen-sko, enda de overhodet ikke er pene, og jeg kan ikke fatte hva jeg har på beina når jeg er ute på vift? 1 par er bunadsko. De har jeg hatt siden jeg var 14 og er fremdeles ufattelig gode å ha på beina. De heter «bunadsko» og er de beste du får tak i. Jeg fant to par skøyter! Jofa danse-skøyter; str. 37 og 41?? Ja vel. Stygge som juling og blir aldri brukt. Men de virker, (virka) jeg testa det en gang for mulig 7 år siden. Jeg kan ikke danse på skøyter, det er ikke tvil om. Jeg har et par med merkelappen på og ett par platå. Jeg har vist 12 par joggesko og skjønner ikke at jeg ikke er tynn som en tråd.

festlige Viking

festlige Viking

Disse er mine støvler. Alle husker viking støvlene vi køla ned med kulepenn og bretta ned?? Jeg hadde utrolig nok kasta disse så jeg kjøpte meg nye. Skulle helt klart hatt på meg de den natta det rena så inni granskauen.

Fila Ferrari

Fila Ferrari

Fila Ferrari!!!! Hvor mange av dere kan reklamere med å ha Ferrari-røde Ferrari sko fra Fila?? Jeg kan. Har fått dem av søstra mi, bruker de utrolig sjelden, men plutselig skal jeg vel på ett ferrari-stevne?

Sko for Victoria

Sko for Victoria

Platå! Jeg husker jeg og ei som heter Yngvill kjøpte hvert vårt par. Er det mulig?? Men Linn; dette er sko for Linn og Victoria. Det føles som å ha på seg lave slalomstøvler. HEI! Skiskoa mine har jeg glemt!!

Fjellsko!

Fjellsko!

Disse skoene gleder jeg meg mest til å bruke! Kosta 1200 eller noe og har fremdeles lappen på. Skjult, selvfølgelig. Ut i skogen opp i trærne!

NIKE- favoritt!

NIKE- favoritt!

Jeg har en svakhet for Nike sko! Disse er de fineste! Sinnsykt gode å ha på foten og gull som glittrer! De beste løpesko jeg har er Nike, inne-treningssko er Nike. Gå-sko er Nike.. Jeg er såååå fornøyd med Nike!!

De billigste

De billigste

Disse flappene, innflydd fra Brasil er de billigste i samlingen. Kostet hele 15 norske kroner og jeg fikk armbånd i plast på kjøpet! 🙂 Husker fremdeles hvor damen i butikken JOBBET for å få solgt dem. Jeg og søster`n kjøpte hvert vårt par og de har faktisk blitt brukt. 🙂 Kan si de har tjent inn det jeg har brukt på dem rimelig kjapt.

Holder seg best!

Holder seg best!

Disse brukes hver uke! De blå fikk jeg for 7 år siden, de grå er ikke mer enn 3. Begge par holder seg utrolig godt, enda så mye de brukes. Sålen på sykkelsko er helt hard, i tillegg blir de ikke slitt utvendig slik som andre sko gjerne blir. Innesykling sliter dårlig på sko. Har selvfølgelig lyst på et par nye, men da må de blå bøte med livet har jeg bestemt, så jeg skal tenke på det. Begge har jeg fått, takket være sykkelsøster! Takktakk! De brukes masse!!

Stakkars...

Stakkars...

Disse har ikke noen bestevenn lengre?? Finner ikke den andre skoen og de måtte bøte med livet.. Synd men sant. Mistenker at den andre er i polen faktisk.

Så.. Jeg gikk igjennom og kastet med forholdsvis hard hånd. Det var ikke såå slitsomt å dra sko ned i kjelleren igjen. Søppelsekken med «kast» er i alle fall halvfull og neste gang jeg skal ha sko skal det være pynt-deg sko. Jeg har ikke lov til å kjøpe flere joggesko. IKKE LOV! Får bruke opp de jeg har først. Kjenner at jeg skammer meg rimelig for galskapen, men jeg er nok ikke så hardt rammet som mange andre jeg kjenner. Jeg er forsåvidt glad for å oppdage det. Etter en runde med spørsmål på fjes om hvor jeg kaste gamle sko var forsåvidt fretex valget, men nå?? Med halve sko-par og diverse drit?? nei, kast, kast, kast..

Comments on: "Kvinnesykdom nr 1" (6)

  1. frk Linda said:

    ikke kast skøytene!! Jeg har og!! (har hatt unge, da har man sånt) Vi skal på skøyter til vinteren!! skriv opp på listen vår! Og IKKE kast skøytene!!

  2. Bente Nabo said:

    Jeg likte fjellstøvlene dine – godt kjøp, og jeg er sikker på at du får brukt for de f.eks i september 🙂

  3. veronica365 said:

    Kaster ikke skøytene, og ja til september!! 🙂

  4. Evju said:

    trenger du flere sko/støvletter/skotøy?Christel har masse til salgs faktisk…i str 38-39-41-42..(rare str men jeg legger meg ikke opp i dette)har solgt unna en del allerede…veskeer også solgt..på finn om du vil vite…så løp og kjøp sko hos oss…kom innom en tur da vel..

  5. Lisadug said:

    Nice:
    http://www.shoeabuse.dk/shop/elegant-pink-fabulous!-4966p.html
    Hvis du skulle mangle noen hehe:-)

  6. Bruk og kast samfunnet gjør vel at du skammer deg litt. 🙂 Men du er jo veldig tøff i sko da, så da er det vel lov ? 2 par sykkelsko – apropos: Jeg kan jo ikke spinne jeg, har ikke sykkelsko jo ? Hjelp – ring en venn !

Legg igjen en kommentar

Stikkordsky

