Mitt «Tangerudbakken»

Jeg har begynt å jobbe på min egen lille «Tangerudbakken». Det er i nærområdet mitt og der er det, som på Tangerud på tv, mennesker som trenger at noen er der sammen med dem.
De bor på stedet, som er ett bo- og behandlingshjem/ senter. De har egne leiligheter, men også felles arealet med kjøkken, spisekrok, uteplass, tv og alt som et vanlig hjem har. De har bare i tillegg de som jobber der og er sammen med dem, – Hele døgnet.. Aldersmessig er de spredd fra langt forbi middagshøyden til ned mot 30-åra,  alle med forskjellig utgangspunkt her i livet. Noen er multi-handikapet og noen er helt som deg og meg å se på, men bare med litt andre syn på hvordan ting fungerer og er.

bcp832-59Det gir meg sååå mye å være sammen med dem! Jeg har nesten aldri ledd så mye med noen! Når en som ikke kan se, eller prate, gå eller stå, – ler av hjertens lyst! Det er så hjertelig at man nesten må grine! Det er klart at det setter perspektiv på ting!

Jeg oppdager at jeg synes det er hyggelig å jobbe med mennesker! En venninne og med-kollega på mitt-Tangerudbakken har sagt hun er overrasket over at jeg sitter på kontor?! Nesten overrasket sjøl??

Til søndag skal vi ut på tur og se oss litt rundt. Tenk å få penger for det?? Bli med på tur liksom? 🙂

Hmmm.. skal reflektere og lure litt på ting…

Går i tenkeboksen.

2 comments

  1. Du gråter over millionærer, forsvarer kjendiser, og nå dette! Hvorfor søren får jeg det inntrykket at du er et empatisk og engasjert omsorgsmenneske som fortjener 10 ganger flere lesere enn du har? Verden trenger flere som deg, spesielt i disse ulvetider da verdens elendighet og menneskers egoisme står i kø bak TV-ruta for å kjempe om vår oppmerksomhet.

    Du skal gå i tenkeboksen for å reflektere og lure litt på ting, sier du. Hvorfor det? Du har jo allerede gjort det!

Legg igjen en kommentar

